Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
Moi,
Mikähän mahtaa kytkintä vaivata, kun välillä se irroittaa polkimen ollessa ihan alhaalla. Vika esiintyy usein silloin kun kytkintä joutuu pitämään pidempään pohjassa esim. risteyksessä ja parkkipaikalla ryömitellessä. Auto hyökkää liikkeelle äkäisesti, kun vika ilmenee. Autoon on jo vaihdettu kytkinpaketti ja työsylinteri, uudet nesteet on vaihdettu korjauksen yhteydessä. Onko Saabissa työsylinterin lisäksi pääsylinteri? Voisiko vika olla siinä, että paineet katoaa johonkin? Onko jollain kuvaa kytkinjärjestelmästä? Voiko putkistossa olla vuotoa?
t. - Jouko -
salminen. jouko@luukku.com
Mikähän mahtaa kytkintä vaivata, kun välillä se irroittaa polkimen ollessa ihan alhaalla. Vika esiintyy usein silloin kun kytkintä joutuu pitämään pidempään pohjassa esim. risteyksessä ja parkkipaikalla ryömitellessä. Auto hyökkää liikkeelle äkäisesti, kun vika ilmenee. Autoon on jo vaihdettu kytkinpaketti ja työsylinteri, uudet nesteet on vaihdettu korjauksen yhteydessä. Onko Saabissa työsylinterin lisäksi pääsylinteri? Voisiko vika olla siinä, että paineet katoaa johonkin? Onko jollain kuvaa kytkinjärjestelmästä? Voiko putkistossa olla vuotoa?
t. - Jouko -
salminen. jouko@luukku.com
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1115
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
Jos kytkin/jarrunestettä ei häviä säiliöstä, pääsylinterin tiivisteet kuluneet.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
Kiitokse "eegas"-nimimerkille vastauksesta. Taitaa se vika olla siinä pääsylintarissä.
Siihen varmaan uudet tiivisteet saa vai kannattaako ostaa koko pääsylinteri. Malleja on tietty monia, kaaviokuva tuosta kytkinpiiristä ilahduttaisi, jotta paremmin tajuaisi toimintaperiaatteen.
t. - Jouko -
salminen.jouko@luukku.com
Siihen varmaan uudet tiivisteet saa vai kannattaako ostaa koko pääsylinteri. Malleja on tietty monia, kaaviokuva tuosta kytkinpiiristä ilahduttaisi, jotta paremmin tajuaisi toimintaperiaatteen.
t. - Jouko -
salminen.jouko@luukku.com
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
Pääsylinterin kumet ovat edulliset (Motonestissa muistaakseni n. 7€) ja ei ole kovin iso homma vaihtaa mutta mulla oli viime kesänä aivan sama ongelma ja ei auttanut pääsylinterin kumien vaihto vaan piti vaihtaa koko pääsylinteri. 

Re: Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
Vaihda suosiolla pääsylinteri. Vaihdoin tiivisteet pääsylkkyyn, kesti vuoden ja sitten oireet palasivat, joten jouduin vaihtamaan pääsylinterin kokonaan uuteen. Tiivistesarja maksoi muutaman euron ja pääsylinteri muistaakseni 85 ekee.
Saab 900 2.1 16V classic -93
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Re: Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
Onko mitään hyviä niksejä, joilla saa putken ehjänä irti pääsylkyn perästä?
saab 900c -87 etukäsijarru
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
sopivalla kiintoavaimella. Lämpöä voi harkita.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
Ok. Kiitti vastauksesta.
Pitää koittaa minitoholla lämmittää mutteria.
Pitää koittaa minitoholla lämmittää mutteria.
saab 900c -87 etukäsijarru
Re: Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
Vaihdoin tiivisteet ja palautusjousen (Pitää ostaa erikseen) tuohon 99:iin 2005. Hyvin toimi eilen. Kyllä minusta on kokeilemisen arvoista kokeilla ensin uusia tiivisteitä ja jousta ennen kuin käy vaihtamaan koko sylinteriä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
ja remontinhan voi tehdä pääsylinterin ollessa paikallaa autossa.
ainoana haittapuolena että sitäs olla apuri joka nuljauttaa uuden gummin männän varteen samalla kuin itse pitää sormea reiässä., tai kyllä ukkopihditkin ajaa saman asian pellin alla....
ainoana haittapuolena että sitäs olla apuri joka nuljauttaa uuden gummin männän varteen samalla kuin itse pitää sormea reiässä., tai kyllä ukkopihditkin ajaa saman asian pellin alla....
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
Moi,
Tein päätöksen, että koko sylinteri vaihdetaan, ei tarvitse sitten ihmetellä. Toivottavasti vika korjaantuu. Sylinteri maksaa 140€.
t. - Jouko -
Tein päätöksen, että koko sylinteri vaihdetaan, ei tarvitse sitten ihmetellä. Toivottavasti vika korjaantuu. Sylinteri maksaa 140€.
t. - Jouko -
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
kytkin puolelle kaikki kerralla uusiksi.
eli levy+asetelma+laakeri ja mielellään vielä silmälaakeri.
ei tarvii heti kohta ruveta aukomaan uusiksi.
eli levy+asetelma+laakeri ja mielellään vielä silmälaakeri.
ei tarvii heti kohta ruveta aukomaan uusiksi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1115
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
Jos tuo pääsylinterin tiivisteet vaan vuotaa, tällainen remontti on kyllä rahamiesten touhua, itse olen päässyt yli puoli miljoonaa kilometriä yhdellä kytkimellä, näillä 900-malleilla, vähän tiuhempaa piti vaihdella 96:seen, kun autosuunnistusta ajelin.nalleolut kirjoitti:kytkin puolelle kaikki kerralla uusiksi.
eli levy+asetelma+laakeri ja mielellään vielä silmälaakeri.
ei tarvii heti kohta ruveta aukomaan uusiksi.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
kappas mie olin väärällä puolella konehuonetta....hups...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kytkinongelma Saab 900 -vm 88
Moi,
Nyt on vaihdettu asetelma, työsylinteri ja pääsylinteri. Kytkin on kuin uusi. Viimeisenä pääsylinteri vaihdettaessa (astelma ja työsylinteri vaihdettin aikaisemmin, mutta ei auttanut) ilmaus ei meinannut onnistua sitten millään. Pumpulla piti pumpata, että sai nesteen virtaamaan, yhtäkkiä letku aukesi, siellä oli kuminkappale, ilmeisesti tiivisteenpala, joka esti kunnollisen virtauksen. Rahaa paloi tuohon kytkinremonttiin n. 500€ töineen, mutta nyt ajellaan ja pitkään.
t. - Jouko -
Nyt on vaihdettu asetelma, työsylinteri ja pääsylinteri. Kytkin on kuin uusi. Viimeisenä pääsylinteri vaihdettaessa (astelma ja työsylinteri vaihdettin aikaisemmin, mutta ei auttanut) ilmaus ei meinannut onnistua sitten millään. Pumpulla piti pumpata, että sai nesteen virtaamaan, yhtäkkiä letku aukesi, siellä oli kuminkappale, ilmeisesti tiivisteenpala, joka esti kunnollisen virtauksen. Rahaa paloi tuohon kytkinremonttiin n. 500€ töineen, mutta nyt ajellaan ja pitkään.
t. - Jouko -