Se on se og:n kylkilinjan perisyntiNeuni kirjoitti:Noi kuvien autot näyttää siltä, että olisi betonisäkkejä kontissa. Ehkä se 17 vois mieluummin oikealla rengastuksella näyttää paremmalta kuin tuo 18.
OG 900 vanne pulma
Re: OG 900 vanne pulma
Re: OG 900 vanne pulma
joo, olihan tässä se idea, että sais lisää näyttävyyttä! ja tottakai noista ajo-ominaisuuksista joutuu tinkiin, auto tulee ihan cruising käyttöön eikä kilparadalle, joten ei ajo-ominaisuuksien tartte olla mitään kilpa-auto luokkaa
Saab NG900 Coupe Turbo, Saab OG900 Combi Coupe 5ov., Saab OG900 Combi Coupe 3ov.
Re: OG 900 vanne pulma
tässä muuten kuva autosta johon vanteet tulevat http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 6422_n.jpg ja http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 2389_n.jpg
Saab NG900 Coupe Turbo, Saab OG900 Combi Coupe 5ov., Saab OG900 Combi Coupe 3ov.
Re: OG 900 vanne pulma
No huhhuh vieläkö noista takavaloista muka takanatulija erottaa jarruvalot? Vois olla ihan terveellistä laittaa vaikka edes lisäjarruvalo.
EDIT: eikun olihan se lisäjarruvalo siellä sentään, hyvähyvä.
Muuten kyl ihan siisti laite. Helmoja kaipaa. Laita mustat vanteet (kiiltävällä kehällä), sopis hienosti. Itse laittaisin ihan Saabin valikoimasta 16" Aerot keskiosa mahdollisesti mustaksi maalattuna (tummanharmaahan se on jo vakiona). On näyttävät, vaikkei ole valtavan isot, ja ajo-ominaisuuksiakin säilyy.
EDIT: eikun olihan se lisäjarruvalo siellä sentään, hyvähyvä.
Muuten kyl ihan siisti laite. Helmoja kaipaa. Laita mustat vanteet (kiiltävällä kehällä), sopis hienosti. Itse laittaisin ihan Saabin valikoimasta 16" Aerot keskiosa mahdollisesti mustaksi maalattuna (tummanharmaahan se on jo vakiona). On näyttävät, vaikkei ole valtavan isot, ja ajo-ominaisuuksiakin säilyy.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: OG 900 vanne pulma
Ainakin laillisesti ei saa katsastettuna ET25 7x17" 215/40R17 tulee yli lokarin renkaan kulutuspinta.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: OG 900 vanne pulma
Aero/Airflow-levikettä peliin. Tuo auto kaipaa niitä muutenkin.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: OG 900 vanne pulma
No juuh, mutta eipä taida riittää airflow:n kaarilevike tuolla ET25:lla, koska sen takia itse levitin lisää airflow-levikkeitä.qaw kirjoitti:Aero/Airflow-levikettä peliin. Tuo auto kaipaa niitä muutenkin.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: OG 900 vanne pulma
Tietty riippuu renkaan & vanteen leveydestäkin, mutta ainakin noilla Aero-vanteilla (ET27) 205/50 pysyy ihan hyvin Airflow-kaaren sisällä: http://qaw.1g.fi/kuvat/sos.net/nappe_i8/aai.jpg
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: OG 900 vanne pulma
Muistelinkin, että tuo rengastus pysyy sisällä, mutta tosiaan on todella pienestä kiinni. Tekeehän tuo aika paljon eroa 215/40 (ET25) -> 205/50 (ET27).qaw kirjoitti:Tietty riippuu renkaan & vanteen leveydestäkin, mutta ainakin noilla Aero-vanteilla (ET27) 205/50 pysyy ihan hyvin Airflow-kaaren sisällä: http://qaw.1g.fi/kuvat/sos.net/nappe_i8/aai.jpg
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: OG 900 vanne pulma
juu, ja taitaapa ne aero vanteet olla 6,5 leveät, eikä 7. 7 tuumaa leveä 16" et 27 meni katsastuksesta läpi, mutta turha kuvitella laittavansa 205:ttä leveenpää kumia, ja jouset pitää olla kuosissa, ettei kokoaikaa takakaariin hinkkaile.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: OG 900 vanne pulma
Tuon näköiseen vähän laitettuun autoon sopii kyllä jotkut muunlaiset vanteet kuin nuo iänikuiset pyhät super aerot. Ja tosiaan siellä on tekemisen meininkiä jos niitä levikepalojakin on vielä levitetty, että saa fiksumaa fillaria alle.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Re: OG 900 vanne pulma
Linkkiä kenties, että mikä vanne kyseessä?nicce kirjoitti:Kiikarissa olisi 17" lev. 7,5", ET 42 vanteet, renkaiksi tulisi 215/40/R17. ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: OG 900 vanne pulma
Tuossahan ne kaikki mitat on jo, mitä enempää tietoa tarvitsee, kuva ja puolien lukumäärä?
Ja plus koska se säde oli ekassa pienempi niin se taas auttaa ettei ota niin herkästi kiinni.
Mun 16" vanteet tais olla ET40, oisko leveys sen 7"? Tosin nyt pitää spaceri olla koska toyojen olkaprofiili sen verran leviä että se ottaa muuten kiinni edestä jousilautaseen ja takaa reaktiotankoon (jonkun muun merkin kumi mahtuu). Vanteen mitat itessään ok.
Ps. 215/40R17 (jos puhe oli 17":sta) rengas on säteeltään n. 4mm pienempi kuin 205/50R16 eli ei todellakaan ole paljon eroa. Ensin mainittu tulee kyllä tuon ET:n ja leveyden puolesta teoriassa 7mm enemmän ulos mutta sopivalla ET:llä ei kaaresta ulos vielä ja mahtuu kyllä pyörimään.Muistelinkin, että tuo rengastus pysyy sisällä, mutta tosiaan on todella pienestä kiinni. Tekeehän tuo aika paljon eroa 215/40 (ET25) -> 205/50 (ET27).
Ja plus koska se säde oli ekassa pienempi niin se taas auttaa ettei ota niin herkästi kiinni.
Mun 16" vanteet tais olla ET40, oisko leveys sen 7"? Tosin nyt pitää spaceri olla koska toyojen olkaprofiili sen verran leviä että se ottaa muuten kiinni edestä jousilautaseen ja takaa reaktiotankoon (jonkun muun merkin kumi mahtuu). Vanteen mitat itessään ok.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:39
Re: OG 900 vanne pulma
Kyllä se on semmoinen homma vanteiden ja rengastuksen kanssa että moni tekee aivan typeriä päätöksiä nyky päivänä päättäessään vanne/rengas valinnan. Näin vanhaan autoon ei MINUN mielestäni kannata laittaa mitään 17"-18", tonnarissa menee joku kasitoistanenkin mutta kyllä superaerot vaan sopii satkuun todella hyvin. Jos mun pitäisi omien supereitten tilalle valita esim keskin:in valikoimasta vanteet niin ottaisin jotkut 16x8", KT1:han näyttää minusta hyvältä, ja 205 tosi matalat renkaat ja Et:n kanssa säätää sopivaksi niin saisi oikeasti semmoista härskiä lookkia. Tottakai voit kuunnella euromasterin amista joka listasta lukee että pitää olla se ja se et ja myy sulle jotkut 17" viispuola etabetat joita on sitten joka toisella keski-ikäisellä passatin omistajalla. Mun mielestä olisi suotavaa kunnioittaa orkkis muotoja ja hommata jotkut orkkis alut, taikka sitten jotkut jotka ei ammu aivan liikaa yli... Onhan se ihan kivaa nähdä esim ogsatkun alla 16" BBS RS:ät helvetinmoisella huulella, puhun kokemuksesta ja täytyy sanoa että kyllä silmä lepäs ja kuola valu kenties jonkun foorumilaisen? Pointtini oli että kannattaa ehkäennemmin hommata persoonalliset vanteet kuin pelkästään isot
nämähän vain minun mielipiteitä, ja maku on kuin persreikä - jokaisella on omansa. Joten ei tarvi nostaa saabista turhaan kiekkoja
EDIT: KT8--->tarkoitin KT1
nämähän vain minun mielipiteitä, ja maku on kuin persreikä - jokaisella on omansa. Joten ei tarvi nostaa saabista turhaan kiekkoja
EDIT: KT8--->tarkoitin KT1
Viimeksi muokannut Saappisami, Ke Huhti 07, 2010 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: OG 900 vanne pulma
MOTSaappisami kirjoitti:Kyllä se on semmoinen homma vanteiden ja rengastuksen kanssa että moni tekee aivan typeriä päätöksiä
--
ottaisin jotkut 16x8"
--
ja 205 tosi matalat renkaat
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74