OG 900 vanne pulma

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: OG 900 vanne pulma

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Neuni kirjoitti:Noi kuvien autot näyttää siltä, että olisi betonisäkkejä kontissa. Ehkä se 17 vois mieluummin oikealla rengastuksella näyttää paremmalta kuin tuo 18.
Se on se og:n kylkilinjan perisynti :(
nicce
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Touko 20, 2009 22:50
Paikkakunta: Inkoo

Re: OG 900 vanne pulma

Viesti Kirjoittaja nicce »

joo, olihan tässä se idea, että sais lisää näyttävyyttä! ja tottakai noista ajo-ominaisuuksista joutuu tinkiin, auto tulee ihan cruising käyttöön eikä kilparadalle, joten ei ajo-ominaisuuksien tartte olla mitään kilpa-auto luokkaa ;)
Saab NG900 Coupe Turbo, Saab OG900 Combi Coupe 5ov., Saab OG900 Combi Coupe 3ov.
nicce
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Touko 20, 2009 22:50
Paikkakunta: Inkoo

Re: OG 900 vanne pulma

Viesti Kirjoittaja nicce »

Saab NG900 Coupe Turbo, Saab OG900 Combi Coupe 5ov., Saab OG900 Combi Coupe 3ov.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Re: OG 900 vanne pulma

Viesti Kirjoittaja qaw »

No huhhuh vieläkö noista takavaloista muka takanatulija erottaa jarruvalot? Vois olla ihan terveellistä laittaa vaikka edes lisäjarruvalo.

EDIT: eikun olihan se lisäjarruvalo siellä sentään, hyvähyvä.

Muuten kyl ihan siisti laite. Helmoja kaipaa. Laita mustat vanteet (kiiltävällä kehällä), sopis hienosti. Itse laittaisin ihan Saabin valikoimasta 16" Aerot keskiosa mahdollisesti mustaksi maalattuna (tummanharmaahan se on jo vakiona). On näyttävät, vaikkei ole valtavan isot, ja ajo-ominaisuuksiakin säilyy.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: OG 900 vanne pulma

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Ainakin laillisesti ei saa katsastettuna ET25 7x17" 215/40R17 tulee yli lokarin renkaan kulutuspinta.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Re: OG 900 vanne pulma

Viesti Kirjoittaja qaw »

Aero/Airflow-levikettä peliin. Tuo auto kaipaa niitä muutenkin.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: OG 900 vanne pulma

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

qaw kirjoitti:Aero/Airflow-levikettä peliin. Tuo auto kaipaa niitä muutenkin.
No juuh, mutta eipä taida riittää airflow:n kaarilevike tuolla ET25:lla, koska sen takia itse levitin lisää airflow-levikkeitä.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Re: OG 900 vanne pulma

Viesti Kirjoittaja qaw »

Tietty riippuu renkaan & vanteen leveydestäkin, mutta ainakin noilla Aero-vanteilla (ET27) 205/50 pysyy ihan hyvin Airflow-kaaren sisällä: http://qaw.1g.fi/kuvat/sos.net/nappe_i8/aai.jpg
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: OG 900 vanne pulma

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

qaw kirjoitti:Tietty riippuu renkaan & vanteen leveydestäkin, mutta ainakin noilla Aero-vanteilla (ET27) 205/50 pysyy ihan hyvin Airflow-kaaren sisällä: http://qaw.1g.fi/kuvat/sos.net/nappe_i8/aai.jpg
Muistelinkin, että tuo rengastus pysyy sisällä, mutta tosiaan on todella pienestä kiinni. Tekeehän tuo aika paljon eroa 215/40 (ET25) -> 205/50 (ET27).
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: OG 900 vanne pulma

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

juu, ja taitaapa ne aero vanteet olla 6,5 leveät, eikä 7. 7 tuumaa leveä 16" et 27 meni katsastuksesta läpi, mutta turha kuvitella laittavansa 205:ttä leveenpää kumia, ja jouset pitää olla kuosissa, ettei kokoaikaa takakaariin hinkkaile.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Neuni
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 10:11
Paikkakunta: Kerava

Re: OG 900 vanne pulma

Viesti Kirjoittaja Neuni »

Tuon näköiseen vähän laitettuun autoon sopii kyllä jotkut muunlaiset vanteet kuin nuo iänikuiset pyhät super aerot. Ja tosiaan siellä on tekemisen meininkiä jos niitä levikepalojakin on vielä levitetty, että saa fiksumaa fillaria alle.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: OG 900 vanne pulma

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

nicce kirjoitti:Kiikarissa olisi 17" lev. 7,5", ET 42 vanteet, renkaiksi tulisi 215/40/R17. ?
Linkkiä kenties, että mikä vanne kyseessä?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: OG 900 vanne pulma

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Tuossahan ne kaikki mitat on jo, mitä enempää tietoa tarvitsee, kuva ja puolien lukumäärä?
Muistelinkin, että tuo rengastus pysyy sisällä, mutta tosiaan on todella pienestä kiinni. Tekeehän tuo aika paljon eroa 215/40 (ET25) -> 205/50 (ET27).
Ps. 215/40R17 (jos puhe oli 17":sta) rengas on säteeltään n. 4mm pienempi kuin 205/50R16 eli ei todellakaan ole paljon eroa. Ensin mainittu tulee kyllä tuon ET:n ja leveyden puolesta teoriassa 7mm enemmän ulos mutta sopivalla ET:llä ei kaaresta ulos vielä ja mahtuu kyllä pyörimään.

Ja plus koska se säde oli ekassa pienempi niin se taas auttaa ettei ota niin herkästi kiinni.

Mun 16" vanteet tais olla ET40, oisko leveys sen 7"? Tosin nyt pitää spaceri olla koska toyojen olkaprofiili sen verran leviä että se ottaa muuten kiinni edestä jousilautaseen ja takaa reaktiotankoon (jonkun muun merkin kumi mahtuu). Vanteen mitat itessään ok.
Saappisami
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:39

Re: OG 900 vanne pulma

Viesti Kirjoittaja Saappisami »

Kyllä se on semmoinen homma vanteiden ja rengastuksen kanssa että moni tekee aivan typeriä päätöksiä nyky päivänä päättäessään vanne/rengas valinnan. Näin vanhaan autoon ei MINUN mielestäni kannata laittaa mitään 17"-18", tonnarissa menee joku kasitoistanenkin mutta kyllä superaerot vaan sopii satkuun todella hyvin. Jos mun pitäisi omien supereitten tilalle valita esim keskin:in valikoimasta vanteet niin ottaisin jotkut 16x8", KT1:han näyttää minusta hyvältä, ja 205 tosi matalat renkaat ja Et:n kanssa säätää sopivaksi niin saisi oikeasti semmoista härskiä lookkia. Tottakai voit kuunnella euromasterin amista joka listasta lukee että pitää olla se ja se et ja myy sulle jotkut 17" viispuola etabetat joita on sitten joka toisella keski-ikäisellä passatin omistajalla. Mun mielestä olisi suotavaa kunnioittaa orkkis muotoja ja hommata jotkut orkkis alut, taikka sitten jotkut jotka ei ammu aivan liikaa yli... Onhan se ihan kivaa nähdä esim ogsatkun alla 16" BBS RS:ät helvetinmoisella huulella, puhun kokemuksesta ja täytyy sanoa että kyllä silmä lepäs ja kuola valu :) kenties jonkun foorumilaisen? Pointtini oli että kannattaa ehkäennemmin hommata persoonalliset vanteet kuin pelkästään isot :)

nämähän vain minun mielipiteitä, ja maku on kuin persreikä - jokaisella on omansa. Joten ei tarvi nostaa saabista turhaan kiekkoja :)

EDIT: KT8--->tarkoitin KT1
Viimeksi muokannut Saappisami, Ke Huhti 07, 2010 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Re: OG 900 vanne pulma

Viesti Kirjoittaja qaw »

Saappisami kirjoitti:Kyllä se on semmoinen homma vanteiden ja rengastuksen kanssa että moni tekee aivan typeriä päätöksiä
--
ottaisin jotkut 16x8"
--
ja 205 tosi matalat renkaat
MOT :mrgreen:
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin