Ois yks og900 tänään tarkoitus käydä tsekkaamassa, pystyykö noi tunnelit tarkistaan kun auto on maassa, ja mitä kustantaa tunnelien korjaus
Onko vetaritunnelit jotain tukeva rakenne, vähän niinku joissain autoissa ns.apurunko?
Jos noita vielä motonetista saa niin eivät ainakaan aikasemmin olleet kalliitasabanisti900 kirjoitti:...Korjauspaloja ko paikkaan sai vielä jokin aika sitten. (en muista mistä/minkä hintaisia).
...
sabanisti900 kirjoitti:Kyllä sen saa tsekattua, mutta tosiaan; likaiseksi siinä tulee. Tunkilla jos nostaa pääsee kunnolla kurkkimaan/mouhimaan.
Ei noi nyt pahoja ole, ellei ihan läpeensä ole mädäntynyt.sabanisti900 kirjoitti:Urakka vie paljon työtunteja mikäli on mätä, ja kävin neljällä eri pajalla kysymässä mitä maksaa. Näillä ei edes haluttu ottaa vastaan autoa, koska homma oli sen verran "kinkkinen" ja aikaavievä (pajat oli yksinyrittäjien, eivätkä ne halunneet ottaa vastaan töitä jotka vie kauemmin kuin 4 tuntia...).
Jep. Varmasti hyvinkin liikekohtainen homma. Foorumia kun kaivelee löytyy ne paikat missä varmasti osataan/halutaan tehdä hommayason kirjoitti:Ei noi nyt pahoja ole, ellei ihan läpeensä ole mädäntynyt.sabanisti900 kirjoitti:Urakka vie paljon työtunteja mikäli on mätä, ja kävin neljällä eri pajalla kysymässä mitä maksaa. Näillä ei edes haluttu ottaa vastaan autoa, koska homma oli sen verran "kinkkinen" ja aikaavievä (pajat oli yksinyrittäjien, eivätkä ne halunneet ottaa vastaan töitä jotka vie kauemmin kuin 4 tuntia...).
Mä ehdin teettää tohon omaan satkuuni tunneleiden korjaushitsauksia muistaakseni pari, kolme kertaa vuosien aikana. Aina onnistu hommat, muistaakseni kahdella eri korjaamolla ehdin käyttää. Yleensä löyty joku pajan hitsinikkari, joka mielellään rälläköi paskat pois ja leikkasi ja sovitteli sopivanlaiset metallipalat paikoiksi ja jälki oli tällöin hyvää; joskus katsastusmieskin sanoi, että tämäpä on harvinaisen hyvin tehty. Olisinko enintään pari sataa maksanut per kerta, ja paikat kestivät aina pari, kolme vuotta. Se on ihan hyvä korjauksen elinikä ruosteensyömälle tunnelille, jossa muhii suolaa puolet vuodesta ja paskaa ympäri vuoden...
Eipä tossa satkussa sitten juuri muuta tarvinnu korjatakaan (:
Amenmestari kirjoitti:kyllä varmaan hitsaa puolessa tunnissa, ja sitten seuraavana vuonna menee ensin puoli tuntia kun rälläköi ne 0,75mm pellistä murjaistut paikat pois ja alkaa taas alusta.
jos autolla meinaa ajaa niin eikö ole järkevää tehdä asia kunnolla.
kyllä sen pystysivun pikku hepit tosiaan puoleen tuntiin laittelee, mutta jos täytyy alatukivarsi irroittaa niin menee pikkusen enemmän aikaa.
kun sen tulisi kestää myös seuraavat 5 katsastusta ainakin...
hitsauksissa, ainakin kunnolla tehdyillä, on parempi myyntivalttikin sitten tulevaisuudessa
Paskat, nää on niin tyhmästi muotoiltuja autoja niin nehä vasta ruostuu. Ovet, konepelti, takakotelot yms. TOki muutkin autot ruostuvat mutta Saabeissa on oikein panostettu vaikean muotoisiin paikkoihin jotka varmasti keräävät likaa ja ruostetta..Pelle kirjoitti:Vetaritunneli on melkein ainoa paikka mistä OG mätänee..
Nythän sää hupsuilet. Mun satkulla on enää siis 1-2 vuotta jäljellä, kun melkein vuosi sitten aloin tuota projektia hitsaamaan. Kun saan sen joskus kasattua valmiiksi, se joutaaki jo paaliin.99 GL kirjoitti:Taitaa käytännössä olla niin että vanhan Saabin elinikä on sen 2-3 vuotta hitsausten jälkeen. Puhutaan kuitenkin yli 20-vuotiaista autoista.
Joka katsastukseenhan näitä vanhoja ritsoja saa entrata.Paitsi jos aikoo oikein entisöidä.Ovet ei muuten mätäne jos alareunan reiät ei ole tungettu täyteen jotain kotelosuojamassaa.20-vuotias auto ei kuitenkaan ole uusi,pikkuvaivat täytyy vaan hyväksyä.sabanisti900 kirjoitti:Amenmestari kirjoitti:kyllä varmaan hitsaa puolessa tunnissa, ja sitten seuraavana vuonna menee ensin puoli tuntia kun rälläköi ne 0,75mm pellistä murjaistut paikat pois ja alkaa taas alusta.
jos autolla meinaa ajaa niin eikö ole järkevää tehdä asia kunnolla.
kyllä sen pystysivun pikku hepit tosiaan puoleen tuntiin laittelee, mutta jos täytyy alatukivarsi irroittaa niin menee pikkusen enemmän aikaa.
kun sen tulisi kestää myös seuraavat 5 katsastusta ainakin...
hitsauksissa, ainakin kunnolla tehdyillä, on parempi myyntivalttikin sitten tulevaisuudessa