2.1i käy huonosti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
MattiTapio
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 15:38
Paikkakunta: Jämsä

Re: 2.1i käy huonosti

Viesti Kirjoittaja MattiTapio »

Tuli kans mieleen tuosta pääteastesta mieleen, että oli joskus -87 K-Jetronic Saabissa käyntihäiriötä: ei meinannut käynnistyä kunnolla ja kävi vain kaasupolkimen avustuksella. Syy löytyi viallisesta sytytyksen pääteasteesta - taisi olla biltema tai Huco.
9-5 2,3tA -03 ka, 9-5 2,0tA wagon ka, 900 -92 2,1 ka, 96 -75 oe, 900 99 96 vo
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.1i käy huonosti

Viesti Kirjoittaja teesalama »

MattiTapio kirjoitti:Tuli kans mieleen tuosta pääteastesta mieleen, että oli joskus -87 K-Jetronic Saabissa käyntihäiriötä: ei meinannut käynnistyä kunnolla ja kävi vain kaasupolkimen avustuksella. Syy löytyi viallisesta sytytyksen pääteasteesta - taisi olla biltema tai Huco.
Olet oikeassa, bilteman sytyspääte taisi joskus itselläkin olla viallinen.

Tietty jos saisit jostakin lainaksi, niin ei tarvii kokeilemalla osia vaihtaa. Harmi kun ei itsellä ole enää jäljellä varaosana. Varaosat meni auton mukana...

Motosta saa näköjään Bosch:n pääteasteita. Jos päädyt vaihtamaan, niin laita sitten se piitahna sinne modulin ja jäähdytyslevyn väliin!
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
homosaabiens
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Elo 19, 2009 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.1i käy huonosti

Viesti Kirjoittaja homosaabiens »

Aloitusviestin autossa ongelma paikantui immuun (taas). Epäilen että kosteus liittimessä oli tehnyt tuhojaan, sillä immu oli lähes uusi tarvike. Kohtuuhintainen Boschin varaosa onneksi löytyi Jorvaksesta (taas). Epäilen kuitenkin että tarvikelambda ei oikein toimi vaikka käynti onkin ookoo. Mistähän noita Boschin lambdoja kannattais pk-seudulla kysellä?
9-5 Wagon 2,0t E85 -04
Vastaa Viestiin