Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
Taisin saada muutama vuosi takaperin vielä bougicordit Fixus autovaraosasta. Ei ne maltaita maksaneet silloin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
Kaipa niitä mikä vaan tarvikeliike tilaa jos vaan viitsii.
8-venttiiliseen sopii johtosarja 6521.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 09#p269909
http://www.jus.liitin.net/saab/99/Bougicord_6521.jpg
http://www.jus.liitin.net/saab/99/Bougicord_B201.jpg
8-venttiiliseen sopii johtosarja 6521.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 09#p269909
http://www.jus.liitin.net/saab/99/Bougicord_6521.jpg
http://www.jus.liitin.net/saab/99/Bougicord_B201.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
Tänään tuli outo ongelma T8:siin..
Sammui ajossa aivan laakista, kaikki on omasta mielestä kunnossa. Lähti lopulta käyntiin pienen sahaamisen jälkeen. Akusta vaan meinasi loppua puhti.
Pieneen monttuun ajaminen tuon aiheutti, mutta mikä vika?
Sammui ajossa aivan laakista, kaikki on omasta mielestä kunnossa. Lähti lopulta käyntiin pienen sahaamisen jälkeen. Akusta vaan meinasi loppua puhti.
Pieneen monttuun ajaminen tuon aiheutti, mutta mikä vika?
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
huonokontakti jossain todennäköisesti, oliko sulla kuinka paljon polttoainetta tankissa?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
Bensaa puoli tankkia.
Olen nyt purkanut keskikonsolin siinä toivossa että saisi tuota virtalukkoa tutkittua..
Töihin lähdettäessä sammui taas kun annoin kenkää. Kaasuvaijeri oli irronnut.
Nyt auto pelittää ok. Mutta varmasti jotain vikaa tässä on..
Miten virtalukon saa irti?
Olen nyt purkanut keskikonsolin siinä toivossa että saisi tuota virtalukkoa tutkittua..
Töihin lähdettäessä sammui taas kun annoin kenkää. Kaasuvaijeri oli irronnut.
Nyt auto pelittää ok. Mutta varmasti jotain vikaa tässä on..
Miten virtalukon saa irti?
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
virtalukon pohja lähtee irti vasta kun olet irroittanut pellin sen päältä ja pelti taas on alapuolelta kiinni ruuveilla. vaihdekulissia pitää saada käännettyä että ruuvit saa auki.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
miten hitossa kaasuvaijeri voi irrota?
tai auto sammua jos vaijeri irtoaa...
tai auto sammua jos vaijeri irtoaa...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
En tiedä, ilmeisesti sattumaa.nalleolut kirjoitti:miten hitossa kaasuvaijeri voi irrota?
tai auto sammua jos vaijeri irtoaa...
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
Meillä ainoat sattumat joulupuurossa...Könsikäs kirjoitti:En tiedä, ilmeisesti sattumaa.nalleolut kirjoitti:miten hitossa kaasuvaijeri voi irrota?
tai auto sammua jos vaijeri irtoaa...
Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
Könsikäs kirjoitti:Tänään tuli outo ongelma T8:siin..
Sammui ajossa aivan laakista, kaikki on omasta mielestä kunnossa. Lähti lopulta käyntiin pienen sahaamisen jälkeen. Akusta vaan meinasi loppua puhti.
Pieneen monttuun ajaminen tuon aiheutti, mutta mikä vika?
Lisätään tähän, että tämä tapahtui rajun kiihdytyksen jälkeen.
Silloin kun sai uudelleen käyntiin tuli jonkinsortin savua maskin luolta, vesihöyryä luultavasti...
Voiko virtalukon pohjan oireilu aiheuttaa ongelmia esim. kun käynnistää lämpöisenä ja siihen samaan syssyyn myös nuo sammuilut?
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
Tarkastappas jäähdytinnesteen määrä, ja kuivaa se virranjakajan kansi.Könsikäs kirjoitti:Könsikäs kirjoitti:Tänään tuli outo ongelma T8:siin..
Sammui ajossa aivan laakista, kaikki on omasta mielestä kunnossa. Lähti lopulta käyntiin pienen sahaamisen jälkeen. Akusta vaan meinasi loppua puhti.
Pieneen monttuun ajaminen tuon aiheutti, mutta mikä vika?
Lisätään tähän, että tämä tapahtui rajun kiihdytyksen jälkeen.
Silloin kun sai uudelleen käyntiin tuli jonkinsortin savua maskin luolta, vesihöyryä luultavasti...
Voiko virtalukon pohjan oireilu aiheuttaa ongelmia esim. kun käynnistää lämpöisenä ja siihen samaan syssyyn myös nuo sammuilut?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
Autoasihan ne sitten loppujen lopuksi tilasi ja seuraavaksi päiväksi sain. Nyt on bremin pyörijä&kansi, bougin johdot (kiitos jusille koodista) sekä denson tulpat ja auto pelaa iloisesti. Sammumisen kuitenkin aiheutti hajonnut/tukkiutunut bensasuodatin Pumppua hakiessa päätin samalla ottaa uuden suodattimen ja kun motonet tarjosi kahta eri pumppua 86 vuosimallille, otin tietysti väärän ja turhautuneena päätin vaihtaa bensasuodattimen ensin. Vika luonnollisesti löytyi vanhaa suodatinta irroittaessa, kun valutettuani suodattimen sisällön "tyhjäksi" alkoi yhtäkkiä toista letkua irroittaessa valua lisää bensaa, tällä kertaa tummanharmaata väriltään ja seassa pientä metallihilettä.jus kirjoitti:Kaipa niitä mikä vaan tarvikeliike tilaa jos vaan viitsii.
8-venttiiliseen sopii johtosarja 6521.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 09#p269909
http://www.jus.liitin.net/saab/99/Bougicord_6521.jpg
http://www.jus.liitin.net/saab/99/Bougicord_B201.jpg
Kiitos kaikille taas vaihteeks, toivottavasti ei palailla pian, jos tuo iivari nyt toimisi kiltisti vähän aikaa
5d 900i 8v MY1986
Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
Seuraavanlaista oireilua: Käynnistyy kylmänä huonosti (vielä huonommin ilman lisärikastusta suuttimelta), tyhjäkäynti seilailee kylmänä 500-1000 välillä, nykii vedätettäessä häiritsevästi ja välillä tuntuu ettei vastaa kaasuun heti, vaan kiihdytys alkaa vasta parin sekunnin viiveellä. Ja kulutus on tietysti aina liian suuri: kaupunki/seka-ajoa 11,8l/100km parhaimmillaan.
Kuumeisen foorumiselailun tuloksena päädyin siihen, että olisi seos mennyt liian laihalle, autolle kun on tehty kaikkea ja seokset on säädetty viimeksi suurinpiirtein vuosi sitten, jolloin auton toiminta oli täysin erilaista. Muita ideoita/ehdotuksia?
Jos tuota nyt haluaisi ranettamalla korjata, eli kotikonstein säätää hilpasen rikkaammalle, niin mitenkäs tämä tapahtuisi? Kyseessä siis allekirjoituksen auto, eikä etsi-nappula auttanut sen enempää.
Kuumeisen foorumiselailun tuloksena päädyin siihen, että olisi seos mennyt liian laihalle, autolle kun on tehty kaikkea ja seokset on säädetty viimeksi suurinpiirtein vuosi sitten, jolloin auton toiminta oli täysin erilaista. Muita ideoita/ehdotuksia?
Jos tuota nyt haluaisi ranettamalla korjata, eli kotikonstein säätää hilpasen rikkaammalle, niin mitenkäs tämä tapahtuisi? Kyseessä siis allekirjoituksen auto, eikä etsi-nappula auttanut sen enempää.
5d 900i 8v MY1986
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
pitkällä kuusiokoloavaimella.
siitä purkin kyljestä. avaimella saa olla pituutta++150mm että mahtuu hyvin kääntämään. itse tein sellaisen ostin halvan kuusiokolosarjan ja oliko se 3mm mikä sinne sopi poikki ja kierretankoa hitsasin siihen jatkoksi.
siitä purkin kyljestä. avaimella saa olla pituutta++150mm että mahtuu hyvin kääntämään. itse tein sellaisen ostin halvan kuusiokolosarjan ja oliko se 3mm mikä sinne sopi poikki ja kierretankoa hitsasin siihen jatkoksi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..
Menee näin meikäläisen kotikonstein pikkasen hankalaksi, ellen jostain sitten löydä noin pitkää kuusiokoloavainta. Espoon/Helsingin seudulla osaavaa tai työhön sopivan työkalun omistavaa saabistia, joka pystyisi auttamaan halvemmalla kuin korjaamo? Viimeksi maksoi korjaamolla muistaakseni 59e pelkkä seosten säätö ja jouduin jättämään auton pajalle päiväksi, enkä tällä kertaa haluaisi tehdä kumpaakaan. Varsinkin kun nyt ei kiinnosta edes saada katsastuskelpoisia päästöjä, kun katsastukseen on aikaa niin paljon. Enpä toisaalta usko, että menisi liian rikkaalle muutenkaan, viime kerralla kun tuli reilulla marginaalilla puhtaat päästöt.
5d 900i 8v MY1986