Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5670
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Viesti Kirjoittaja tturku »

Taisin saada muutama vuosi takaperin vielä bougicordit Fixus autovaraosasta. Ei ne maltaita maksaneet silloin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Tänään tuli outo ongelma T8:siin..
Sammui ajossa aivan laakista, kaikki on omasta mielestä kunnossa. Lähti lopulta käyntiin pienen sahaamisen jälkeen. Akusta vaan meinasi loppua puhti.
Pieneen monttuun ajaminen tuon aiheutti, mutta mikä vika?
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

huonokontakti jossain todennäköisesti, oliko sulla kuinka paljon polttoainetta tankissa?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Bensaa puoli tankkia.
Olen nyt purkanut keskikonsolin siinä toivossa että saisi tuota virtalukkoa tutkittua..
Töihin lähdettäessä sammui taas kun annoin kenkää. Kaasuvaijeri oli irronnut.
Nyt auto pelittää ok. Mutta varmasti jotain vikaa tässä on..
Miten virtalukon saa irti?
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

virtalukon pohja lähtee irti vasta kun olet irroittanut pellin sen päältä ja pelti taas on alapuolelta kiinni ruuveilla. vaihdekulissia pitää saada käännettyä että ruuvit saa auki.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

miten hitossa kaasuvaijeri voi irrota?
tai auto sammua jos vaijeri irtoaa...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

nalleolut kirjoitti:miten hitossa kaasuvaijeri voi irrota?
tai auto sammua jos vaijeri irtoaa...
En tiedä, ilmeisesti sattumaa.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Könsikäs kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:miten hitossa kaasuvaijeri voi irrota?
tai auto sammua jos vaijeri irtoaa...
En tiedä, ilmeisesti sattumaa.
Meillä ainoat sattumat joulupuurossa... :lol: :lol:
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Könsikäs kirjoitti:Tänään tuli outo ongelma T8:siin..
Sammui ajossa aivan laakista, kaikki on omasta mielestä kunnossa. Lähti lopulta käyntiin pienen sahaamisen jälkeen. Akusta vaan meinasi loppua puhti.
Pieneen monttuun ajaminen tuon aiheutti, mutta mikä vika?

Lisätään tähän, että tämä tapahtui rajun kiihdytyksen jälkeen.
Silloin kun sai uudelleen käyntiin tuli jonkinsortin savua maskin luolta, vesihöyryä luultavasti...
Voiko virtalukon pohjan oireilu aiheuttaa ongelmia esim. kun käynnistää lämpöisenä ja siihen samaan syssyyn myös nuo sammuilut?
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Könsikäs kirjoitti:
Könsikäs kirjoitti:Tänään tuli outo ongelma T8:siin..
Sammui ajossa aivan laakista, kaikki on omasta mielestä kunnossa. Lähti lopulta käyntiin pienen sahaamisen jälkeen. Akusta vaan meinasi loppua puhti.
Pieneen monttuun ajaminen tuon aiheutti, mutta mikä vika?

Lisätään tähän, että tämä tapahtui rajun kiihdytyksen jälkeen.
Silloin kun sai uudelleen käyntiin tuli jonkinsortin savua maskin luolta, vesihöyryä luultavasti...
Voiko virtalukon pohjan oireilu aiheuttaa ongelmia esim. kun käynnistää lämpöisenä ja siihen samaan syssyyn myös nuo sammuilut?
Tarkastappas jäähdytinnesteen määrä, ja kuivaa se virranjakajan kansi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
maeksvel
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Touko 09, 2009 19:15

Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Viesti Kirjoittaja maeksvel »

jus kirjoitti:Kaipa niitä mikä vaan tarvikeliike tilaa jos vaan viitsii.
8-venttiiliseen sopii johtosarja 6521.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 09#p269909
http://www.jus.liitin.net/saab/99/Bougicord_6521.jpg
http://www.jus.liitin.net/saab/99/Bougicord_B201.jpg
Autoasihan ne sitten loppujen lopuksi tilasi ja seuraavaksi päiväksi sain. Nyt on bremin pyörijä&kansi, bougin johdot (kiitos jusille koodista) sekä denson tulpat ja auto pelaa iloisesti. Sammumisen kuitenkin aiheutti hajonnut/tukkiutunut bensasuodatin :lol: Pumppua hakiessa päätin samalla ottaa uuden suodattimen ja kun motonet tarjosi kahta eri pumppua 86 vuosimallille, otin tietysti väärän ja turhautuneena päätin vaihtaa bensasuodattimen ensin. Vika luonnollisesti löytyi vanhaa suodatinta irroittaessa, kun valutettuani suodattimen sisällön "tyhjäksi" alkoi yhtäkkiä toista letkua irroittaessa valua lisää bensaa, tällä kertaa tummanharmaata väriltään ja seassa pientä metallihilettä.

Kiitos kaikille taas vaihteeks, toivottavasti ei palailla pian, jos tuo iivari nyt toimisi kiltisti vähän aikaa :)
5d 900i 8v MY1986
maeksvel
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Touko 09, 2009 19:15

Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Viesti Kirjoittaja maeksvel »

Seuraavanlaista oireilua: Käynnistyy kylmänä huonosti (vielä huonommin ilman lisärikastusta suuttimelta), tyhjäkäynti seilailee kylmänä 500-1000 välillä, nykii vedätettäessä häiritsevästi ja välillä tuntuu ettei vastaa kaasuun heti, vaan kiihdytys alkaa vasta parin sekunnin viiveellä. Ja kulutus on tietysti aina liian suuri: kaupunki/seka-ajoa 11,8l/100km parhaimmillaan.

Kuumeisen foorumiselailun tuloksena päädyin siihen, että olisi seos mennyt liian laihalle, autolle kun on tehty kaikkea ja seokset on säädetty viimeksi suurinpiirtein vuosi sitten, jolloin auton toiminta oli täysin erilaista. Muita ideoita/ehdotuksia?

Jos tuota nyt haluaisi ranettamalla korjata, eli kotikonstein säätää hilpasen rikkaammalle, niin mitenkäs tämä tapahtuisi? Kyseessä siis allekirjoituksen auto, eikä etsi-nappula auttanut sen enempää.
5d 900i 8v MY1986
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pitkällä kuusiokoloavaimella.

siitä purkin kyljestä. avaimella saa olla pituutta++150mm että mahtuu hyvin kääntämään. itse tein sellaisen ostin halvan kuusiokolosarjan ja oliko se 3mm mikä sinne sopi poikki ja kierretankoa hitsasin siihen jatkoksi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
maeksvel
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Touko 09, 2009 19:15

Re: Satku eka-autona, jelppiä tarvittaisiin..

Viesti Kirjoittaja maeksvel »

Menee näin meikäläisen kotikonstein pikkasen hankalaksi, ellen jostain sitten löydä noin pitkää kuusiokoloavainta. Espoon/Helsingin seudulla osaavaa tai työhön sopivan työkalun omistavaa saabistia, joka pystyisi auttamaan halvemmalla kuin korjaamo? Viimeksi maksoi korjaamolla muistaakseni 59e pelkkä seosten säätö ja jouduin jättämään auton pajalle päiväksi, enkä tällä kertaa haluaisi tehdä kumpaakaan. Varsinkin kun nyt ei kiinnosta edes saada katsastuskelpoisia päästöjä, kun katsastukseen on aikaa niin paljon. Enpä toisaalta usko, että menisi liian rikkaalle muutenkaan, viime kerralla kun tuli reilulla marginaalilla puhtaat päästöt.
5d 900i 8v MY1986
Vastaa Viestiin