Bypass venttiiliin liittyviä kysymyksiä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
[Moksu]
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Elo 07, 2008 21:53
Paikkakunta: Toholampi

Re: Bypass venttiiliin liittyviä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja [Moksu] »

nalleolut kirjoitti:autossasi ei ole sellaista
Mikäs tuossa vanhemmassa t8:ssa sitten päästää paineen pois putkistosta kun kaasuläppä menee kiinni? meikäläisen autossa ainakin suhahdus kuuluu kun kaasun löysää...
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5
Brakke
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Huhti 15, 2005 17:46
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Bypass venttiiliin liittyviä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Brakke »

[Moksu] kirjoitti:Mikäs tuossa vanhemmassa t8:ssa sitten päästää paineen pois putkistosta kun kaasuläppä menee kiinni?
Ei mikään, APC voi mahdollisesti avata hukkaporttia, mutta mitään päästöventtiiliä siellä ei ole. Järkeväähän siellä olisi bypassin olla. Kun ei, niin sakkaa.
[Moksu] kirjoitti: meikäläisen autossa ainakin suhahdus kuuluu kun kaasun löysää...
Ettet kuitenkaan nyt vain sekoita sakkaukseen tuota? Tai jokin jälkiasennusmallinen bypass?


Btw,
Ettei T8:n kanssa olisi puntaroitu sakkaus vs. turboviive näkökannalta tätä bypassin asennusta tehtaalla?
http://koti.mbnet.fi/brakke/saab/
Saapasta suvussa, ennen, nyt ja tulevaisuudessa.
#2663 - Mikael Bragge
900i '93 2.1 (KA) 900t8 '86 (mega_pr) 900t8 '88 (va)
[Moksu]
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Elo 07, 2008 21:53
Paikkakunta: Toholampi

Re: Bypass venttiiliin liittyviä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja [Moksu] »

Brakke kirjoitti:
[Moksu] kirjoitti:Mikäs tuossa vanhemmassa t8:ssa sitten päästää paineen pois putkistosta kun kaasuläppä menee kiinni?
Ei mikään, APC voi mahdollisesti avata hukkaporttia, mutta mitään päästöventtiiliä siellä ei ole. Järkeväähän siellä olisi bypassin olla. Kun ei, niin sakkaa.
[Moksu] kirjoitti: meikäläisen autossa ainakin suhahdus kuuluu kun kaasun löysää...
Ettet kuitenkaan nyt vain sekoita sakkaukseen tuota? Tai jokin jälkiasennusmallinen bypass?


Btw,
Ettei T8:n kanssa olisi puntaroitu sakkaus vs. turboviive näkökannalta tätä bypassin asennusta tehtaalla?
Meikäläisen moka! olin jättäny ahtoputken löysälle ja sieltä välistähän se suhisi.
btw, en tosiaankaan sekoita sakkausta<3 ja suhausta :D

Tuo t8 ei vissiinkään mene sekaisin jos dumpin laittaa? kun ei siinä mitää varsinaista ilmanmääränmittaria ole.
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Bypass venttiiliin liittyviä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä on ilmamäärämittari ja menee sekaisin. Se mittari vaan on mekaaninen eikä sähköinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Bypass venttiiliin liittyviä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Eikö dumppeja ole molempiin vaihtoehtoihin. Ainakin luettelossa on dummpi autoihin jossa on ilmamassamittari, ja myös niihin jossa ei ole.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Bypass venttiiliin liittyviä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Itelle riittää suhahdukset, mitkä kuuluvat selkeämmin vaparisuodattimen asennuksen jäkeen. Ja eikä toho mitää dumppiloita voi laittaakkaan.. :)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Bypass venttiiliin liittyviä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Eihän dumppia asenneta äänen takia.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Bypass venttiiliin liittyviä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Hyvä heitto, kuinkahan monella dumppi on siksi, että se on oikeanlaiselle moottorin toiminnalle välttämätön?
Mimmi kirjoitti:Dumppeja on myös vapareihin.

Huomaat varmaankin pointtini, eli vaikka sellaisia myydään, niin ne eivät välttämättä ole hyväksi.
Se on hieno sana tuo välttämättä. Voipi sanoa jotain, ja kuitenkin "pestä" kätensä asiasta. Nooh, väliäkö tuolla. Prioriteettejä on monenlaisia, tuhisee tai ei. Jos itse saisin valita, paljon voimaa ilman tuhinaa....
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Vastaa Viestiin