Jousituksesta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tkrakas
"Aero"

Jousituksesta

Viesti Kirjoittaja tkrakas »

Auto on Saab vm1983.
Ongelmana on, että talvikumit ovat korkeampi profiilisemmat kuin kesäkumit ja kuormaa ollessa runsaasti tuntuu kuin takayörät "suhisivat" välillä kiinni johonkin peräpäässä. Tuntuu, ettei ilman kuormaakaan noilla talvikumeilla ole renkaan ja pyöränkaaren välissä siellä peräpäässä kuin muutaman sentin tila! Perän notkumista ei huomaa kylläkään kesäkumeilla...
Olisiko vakiojousien vaihdon aika vai voisiko perää jotenkin nostaa?
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tarkista roiskeläpät, jotka ovat ilmeisesti lähimpänä rengasta. Ainakin kuormattuna. Niihin on jäänyt kyllä jäljet. Renkaan profiili on yksi tekijä, joka vaikuttaa, joten toisilla kumeilla voi korjaantua. Kai siinä syynä löytyy iskarit ja jouset, jotka vanhemmiten eivät jaksa pitää ryhtiään...

Vanhoissa Saabeissa tuntuu olevan järestään perä alhaalla ja mielestäni jo myyntiesitteissä olen havainnut ko. ilmiön.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Jusau

...

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Ainakin motonetin taulukon mukaan Combi Coupen vakiojouset vastaisivat Sedanin 'vahvistettuja', josko sellaiset sitten, jos on sedan. Itse huomasin edellisessä Combissa, kun painoa oli päällä (3-4 henkeä+matkatavarat) ja korkeaprofiiliset 'sirkkelinterät' talvirenkaina, ottivat kiinni vähänkin jyrkemmin kaarrettaessa pyöräkoteloihin. Ei paljoa mutta sen verran, että jäljet jäi massoihin ja sisälle kantautui epämiellyttävää ääntä :?
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mun autosta oli molemmat pohjaanlyöntikumit tippuneet jonnekin matkan varrelle. Katoppa, onko kumit edes paikallaan?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin