99:stä TURBO

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

99:stä TURBO

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Mikäs olis järkevä tekniikan luovuttaja , jos tuosta vanhuksesta (-75) tekisi turbon ? Tällä hetkellä auto on H moottorilla , ja viispykäläisellä :oops:
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: 99:stä TURBO

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Og900:n turbotekniikalla noita on ainakin olemassa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 99:stä TURBO

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

hyvoneju kirjoitti:Mikäs olis järkevä tekniikan luovuttaja , jos tuosta vanhuksesta (-75) tekisi turbon ? Tällä hetkellä auto on H moottorilla , ja viispykäläisellä :oops:
Järkevin olisi aito 99 turbo, halvin ja eniten tarjontaa og900 T8 ja ominaisuuksiltaan paras og900 T16 ilman kattia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 99:stä TURBO

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Toisaalta katillinen matalapaine T16 (145) on helpompi tehojen puolesta saada leimaan kuin täyspaine katiton T16 (175hp). Samat tehot niistä kuitenkin ulos saa pikkulaitolla.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
keskikonsoli
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04

Re: 99:stä TURBO

Viesti Kirjoittaja keskikonsoli »

Kannattaa sitten kuitenkin muistaa että sen Saabin alusta ei ole turbo-Saabin alusta vaan vakio 99:n alusta, joten ajaminen myös sitten sen mukaan! :roll:
hena900
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Touko 28, 2010 14:19
Paikkakunta: Porvoo

Re: 99:stä TURBO

Viesti Kirjoittaja hena900 »

Sitten hän yksi hyvä puoli on että ysisatasen turbokoneen ansiosta siihen saa ohjaustehostimen mitä tavalisessa 99:ssä on!
hena900
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Touko 28, 2010 14:19
Paikkakunta: Porvoo

Re: 99:stä TURBO

Viesti Kirjoittaja hena900 »

mä meinasin että ysiysissä ei oo sitä
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 99:stä TURBO

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eipä käy 900:sen ohjausvaihde 99:siin suoraan....

kohta kaasari 99:sit on katova luonnonvara ku kaikki tahtoo turbottaa ne..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: 99:stä TURBO

Viesti Kirjoittaja saabracing »

JuHaU
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 09:56
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Re: 99:stä TURBO

Viesti Kirjoittaja JuHaU »

hyvoneju kirjoitti:Mikäs olis järkevä tekniikan luovuttaja , jos tuosta vanhuksesta (-75) tekisi turbon ? Tällä hetkellä auto on H moottorilla , ja viispykäläisellä :oops:
Järkevin olis varmaan semmonen punanen 900 S, mutta ei taida vaimo vielä siitä luopua.
Vaimon kauppakassi: Volvo V70 D5 -05
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: 99:stä TURBO

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

JuHaU kirjoitti:
hyvoneju kirjoitti:Mikäs olis järkevä tekniikan luovuttaja , jos tuosta vanhuksesta (-75) tekisi turbon ? Tällä hetkellä auto on H moottorilla , ja viispykäläisellä :oops:
Järkevin olis varmaan semmonen punanen 900 S, mutta ei taida vaimo vielä siitä luopua.
Sehän on just vast sisäänajettu :roll:
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 99:stä TURBO

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Täyspaine katti t16 olis papereiden puolesta paras ja helpoin. siinähän on sopivimmoilleen 165 heppaa, eli alle tuon maagisen 174 hevosvoiman. Kuitenkin papereissa olisi välijäähdytin, joka taasen tuosta matalapainemallista puuttuu... Ite päädyin t8 ic -tekniikkaan niiden loistavan saatavuuden ansiosta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 99:stä TURBO

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Minulta myös ääni katillisen t16 mosan upotukseen. Saapi paperiin ic:n ja ei ole matalapaine, kattia ei kuitenkaan vaadittu, ainakaan multa.

Ja taitaa saada leimankin paperiin ilman mitään muita muutoksia, kuin itse kone. Näin ainakin uudemman kohdalla, mutta -75 eteenpäin taisi olla jo jarrut yms samaa settiä kuin esim -82.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Vastaa Viestiin