Lämpöaikakytkin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kynnys
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 22:30

Lämpöaikakytkin

Viesti Kirjoittaja kynnys »

900 i vm.90 8v.koneella lähtee huonosti käyntiin kylmänä mutta nyt vika on myös lämpimänä. Viestiketjuissa puhuttiin lämpöaikakytkimestä joka aiheuttaa usein käynnistys ongelmia. Missä tuo kytkin mahtanee sijaita?
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Lämpöaikakytkin

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Imusarjassa 2-3 pyttyjen välissä tai termarikotelossa koneen etupäässä. Mutta olisko vika nyt kuitenkaan siinä? Lämpöaikakytkinhän antaa startilta tulevan sähkösignaalin kulkea huikkasuuttimelle jos moottoriveden lämpötila on alle (muistaakseni) 40 astetta tai sen alapuolella 9 sekunnin ajan. Kumpi ehto täyttyy ensiksi. Ohjauspaine ja lautasen asento kannatais ensiksi tarkistaa ennen kuin lähtee osia vaihtelemaan.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Lämpöaikakytkin

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos vika on tullut ihan yllättäen, niin kannattaa tarkastaa onko öljytikku kunnolla?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin