Eli eilen kotia päin menossa lähdin yhdistä valoista hieman rivakammin ja ajoin vielä noin 50 metriä eteenpäin kunnes vaihde ihan kuin olisi mennyt vapaalle mutta huomasin kuitenkin että nelonen oli päällä..?! Sama juttu oli muillakin vaihteilla, ei vetoa, paitsi vitosella. Eli ajattelin heti että onkohan nyt laatikko hajonnu (kuulostaisi ainakin todennäköiseltä).
Noh sain just ja just ajettua Satkun kotiin vitosvaihteellä keskustan läpi ja koitin sitten vielä pakkia niin eipä enää sekään toiminut...
Mikähän mahtaa olla tarkempi selitys jos joku täällä tietäisi.
Satku on viritetty, eli mitähän siinä nyt mahtaa sitä tehoa olla... varmaan se perus 200-240hp?
Niin ja laatikkohan oli jo tuota ennen jo jumitellut eikä kakkonen ja kolmonen aina pysyny päällä. Se vaan ihmetyttää kun kaikki vaihteet pakkia myöten menny (?) niin miten sitten tuo vitonen jäi käyttökelvolliseksi? Onneksi kuitenkin näin ettei tarvinnut jättää tien varteen yöllä.
Uusi laatikko on jo onneksi tavallaan ostettu.
Ässästä tais mennä laatikko..?
Ässästä tais mennä laatikko..?
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: Ässästä tais mennä laatikko..?
Tarkista vaihdetangon kuminivel ("rättinivel").
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: Ässästä tais mennä laatikko..?
Juu eli nyt tuossa pällisteltiin kaverin kanssa ja se ns. rättinivel on OK, mutta yks asia huomattiin mikä oli että OIKEAN PUOLEN vetarin vaseliinit oli roiskunut mm. yllä olevaan moottorin kannatinrautaan vai mikä se nyt on ja sitten myös pakoputkeen.. oikeastaan joka paikkaan nättinä viivana vetarin ja laatikon/perän välin kohdalla. Vetarin suojakumi oli ehjä.
Sitten kokeiltiin oikea puoli ilmassa ja vasen puoli maassa pyöritellä oikeaa etupyörää ja se pyöri kaikilla muilla vaihteilla paitsi sillä vitosella...? Perä paskana?
Myös tuli mieleen että tosi kummallinen tapaus kun kuitenkin vitonen näyttää ihan hyvin pelittävän.. Ei oikeen tiedä mitä syyttää kun ei edes tiedä mikä rikki.
Laakeriakin mietittiin mutta ei vaan tule mitään mieleen. Outo tapaus.
Vinkkejä kovasti kaivataan!
Sitten kokeiltiin oikea puoli ilmassa ja vasen puoli maassa pyöritellä oikeaa etupyörää ja se pyöri kaikilla muilla vaihteilla paitsi sillä vitosella...? Perä paskana?
Myös tuli mieleen että tosi kummallinen tapaus kun kuitenkin vitonen näyttää ihan hyvin pelittävän.. Ei oikeen tiedä mitä syyttää kun ei edes tiedä mikä rikki.
Laakeriakin mietittiin mutta ei vaan tule mitään mieleen. Outo tapaus.
Vinkkejä kovasti kaivataan!
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: Ässästä tais mennä laatikko..?
Muistaakseni muut vaihteet kuin 5 on sivuakselin kautta. Vitonen yhdistetään suoraan pääakseliin. Sivuakselin rattaan booritus pettänyt?Sumzi kirjoitti:Juu eli nyt tuossa pällisteltiin kaverin kanssa ja se ns. rättinivel on OK, mutta yks asia huomattiin mikä oli että OIKEAN PUOLEN vetarin vaseliinit oli roiskunut mm. yllä olevaan moottorin kannatinrautaan vai mikä se nyt on ja sitten myös pakoputkeen.. oikeastaan joka paikkaan nättinä viivana vetarin ja laatikon/perän välin kohdalla. Vetarin suojakumi oli ehjä.
Sitten kokeiltiin oikea puoli ilmassa ja vasen puoli maassa pyöritellä oikeaa etupyörää ja se pyöri kaikilla muilla vaihteilla paitsi sillä vitosella...? Perä paskana?
Myös tuli mieleen että tosi kummallinen tapaus kun kuitenkin vitonen näyttää ihan hyvin pelittävän.. Ei oikeen tiedä mitä syyttää kun ei edes tiedä mikä rikki.
Laakeriakin mietittiin mutta ei vaan tule mitään mieleen. Outo tapaus.
Vinkkejä kovasti kaivataan!
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Ässästä tais mennä laatikko..?
Kannattaa varmaan ensin tutkia nämä perusviat,elikä onko keppi varmasti kiinni näillä kolmella torxilla kumipalkeen alta ja onko siellä rasvaa. Sitten kepin säätö kolmosvaihteella,siirtäjätankon ja kepin ns. jalassa oleva 5mm kokoinen reikä esim. kuusiokoloavaimella kohdalleen ja rättinivel auki vaihteistossa tietenkin oltava se kolmosvaihde päällä. Moottorin tukikumit vaikuttaa myös vaihteitten päälle menoon ja päällä pysymiseen,jos ovat öljyssä kylpeneet ja kumit haprastuneet. Liikkeelle lähtiessä moottorin vääntövoima on aikas suuri,vääntää siirtäjä tankoa.
Re: Ässästä tais mennä laatikko..?
Juu tuo sivuakselin rattaan booritus joka olisi voinut pettää kuulostaa aikas järkevältä syyltä, mutta nyt sitä konetta on alettu purkamaan pikku hiljaa aina töiden jälkeen että saadaan nostettua ylös niin sitten laatikon vaihdon yhteydessä se toivottavasti selviää mikä mennyt pieleen...
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76