Jälleen kerran: Mittarivalaistus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Jälleen kerran: Mittarivalaistus

Viesti Kirjoittaja jamala »

Eli nyt on tullut aika paneutua asiaan. Mittarivalaistus ei pala ja kun napauttaa mittaristonpäälle hieman vasemmalle niin valot syttyvät. Vika ei ole säätönupikassa sillä lämmönsäätimien valot palavat ja himmenevät nappia säätämällä. Mistähän vikaa kannattaisi hakea (eli onko jossakin liitos tms) kun aukaisen ensin kaiutin ritilän ja jos ei löydy niin sitten mittaristo irti.

Sitten. Montakos polttimoa mittariston takana on? Ilmeisesti 3. Entäs lämmönsäätimien valaistusta hoitavat valot. Montako siellä on ja missäkohdin säätimiä ne sijaitsevat. Onkohan kenelläkään näiden säätimien taustasta?
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Mittariston taustavaloja on 2kpl 3w lasikanta. Kannat jos ovat vanhoja pyöreitä ja muistaakseni harmaan värisiä aiheuttaa kosketuhäiriöitä,itselläni vain huonoja kokemuksia . Uudemmat ovat jotenkin parannettuja mustia väriltään ja muotoja enempi ,tais olla sellain väkänen kannassa?. Tietysti voi olla yksinkertaisesti niin että se kynsi siitä polsan kannasta tarvii säätöä että kosketus on tiukka ,tai kalvo siitä mittariston takaa polttimon kannan kohalta rikki kun kantaa on väännelty.

Lämmitys säädin valoja tais olla 3kpl tai 2kpl ja oliko niin että yksi niistä valaisi jonkin muunkin kohteen samalla. Tupakin sytytin? 1,2w lasikantoja nämä. Vaihdetaan radio aukosta jos on asentajan tai pianon soittajan sormet.
Viimeksi muokannut 900i, Ma Loka 04, 2004 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kosketusvika joko johdinkalvossa tai lampunkannassa luultavastikin, itse mittaristolla on kaksi polttimoa, oikealla ja vasemmalla puolen. Kaiutinritilän kautta pystyy nämä vaihtamaan. Irtoavat kun kääntää vastapäivään ja vetää ulos.

Lämmönsäätimillä on kolme, ja sijaitsevat säätimien välissä yläreunassa, sekä tupakansytyttimen kohdalla alareunassa. Radion aukosta, tai sitten kojelaudan etulevyä raottamalla pääsee näihin kaikkiin käsiksi (ja samalla fasten belts-valon polttimoon).

Lisää löytyy haulla, tästä aiheesta on kysytty monta kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamala »

Kiitos taas kerran asiantuntevista kommenteista. Kyllähän nuo selviäisi vain purkamallakin, mutta paljon mukavampi ruveta laittamaan kun tietää mitä tekee :)
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Itse sain hiukan lisää pelitilaa ja asennusvaloa kohteeseen, kun vedin takalasinlämppärin, hätävilkkujen ja kahden blankon (eli ilmastoinnin napit) pois paikoiltaan. 8)
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Vastaa Viestiin