Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
kannattaa ehdottomasti hankkia ehjä käytetty putki vaikuttaa käyntiin jos vähänkin vuotaa liitoksista ja käy laihalla.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
No pitää metsästää uus putki jostain. Meneeköhän nuo putket katillisessa ja katittomassa samalla tavalla?
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
EX 900i 2d 8v -89
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
ei menen aivan samalla lailla. uudetkaan putken osat ei motonetissä ja biltemassa maksa paljoakaan.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
Olekko varma ettei sovi mitenkään(hyvin)? Motonetit ja BIltemat on turhan kaukana. Varaosaliikkessäkään ei ymmärtäny noitten letkujen päälle. Kumista bensaletkua olis vaan ollu tarjota.antti.hakamaa kirjoitti:ei menen aivan samalla lailla. uudetkaan putken osat ei motonetissä ja biltemassa maksa paljoakaan.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
EX 900i 2d 8v -89
Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
Hakamaa mahtoi tarkoittaa pakoputkia. Suutinputket sopii kyllä eri mallisesta Saabista. Niitä ei saa motonetistä tai Biltemasta..
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
jus kirjoitti:Hakamaa mahtoi tarkoittaa pakoputkia. Suutinputket sopii kyllä eri mallisesta Saabista. Niitä ei saa motonetistä tai Biltemasta..
Ahaa... mietinkin, että kumpiakohan se tarkoittaa ja päädyin noihin letkuihin, kun kuvittelin, että auto kävis rikkaalla jos putki vuotaa

Käykö auto siis laihalla jos putki vuotaa(ennen lambdaa, jos sen jälkeen niin ei kait vaikuta seoksiin?)?
Nyt auto on toiminut kyllä hyvin, mutta vielä se tahtoo punottaa, jos ei hyvin rauhallisesti aja. Tosin punoitusta ei päivällä huomaa. Tulpan elektrodit puhdistunut nyt noesta se valkoinen keskijuttukin. Ohut harso sellasta vaaleaa tulpissa, eli laihalla taitaa käydä. Pitää putki kattoa tarkemmin.
Käykö ohjaus ja järjestelmäpaineen mittaukseen ihan, joku halpa Auto Gaugen bensanpainemittari? Joutuukohan tuossa vaan tuohoamaan(katkomaan) letkuja, että saa mitattua tai keksiä, jonkulainen muu liitoshomma.
Yks mahdollisuus varmaan vielä, että jako hypänny, melko tiukalla vaan tuntu ketju olevan ku vaihdoin venttiilikopan tiivisteen.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
EX 900i 2d 8v -89
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
aivan pakoputken osia tarkoitin anteeksi epäselvä selvitys. suutin putkia taas saa esim käytettynä romikselta tai täällä saab harrastajilta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
Moro!
Yhdessä autossani oli pakoputki tukossa, ja mimenomaan katti. Se kun tuppaa sulamaan jos saa syystä tai toisesta palamatonta bensaa moottorilta. Auton vedot hävisi ja kierrosta annettaessa putken alkupää alkoi vuotaan kaasuja joka saumasta, esim. pakosarjan jousilla kiristetyistä liitoksista. Irroitin katin ja lampun avulla näkyi, kuinka sisus elementti oli sulanut osin tukkoon. Ei muuta ku rautakanki katin läpi ja takas, niin vedot löytyi. Katsastukseen sen tietty piti sitten uusia
Yhdessä autossani oli pakoputki tukossa, ja mimenomaan katti. Se kun tuppaa sulamaan jos saa syystä tai toisesta palamatonta bensaa moottorilta. Auton vedot hävisi ja kierrosta annettaessa putken alkupää alkoi vuotaan kaasuja joka saumasta, esim. pakosarjan jousilla kiristetyistä liitoksista. Irroitin katin ja lampun avulla näkyi, kuinka sisus elementti oli sulanut osin tukkoon. Ei muuta ku rautakanki katin läpi ja takas, niin vedot löytyi. Katsastukseen sen tietty piti sitten uusia

Saab 9-3, Rover 75, Triumph TR4 (MR), Triumph Herald 13/60 (MR), Triumph Courier 2kpl, Jaguar XJ6, Jensen Interceptor 7.2 , Cezeta 501 (MR) Jaguar X type
Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
Ei ole vielä oikein vika selvinnyt. Sytkän säädön jälkeen toiminut muuten hyvin ja vetoja löytyy nykii vaan ikävästi, kulutuskin laski mutta syö mielestäni vielä liikaa kun kulutus 98:lla lähemmäs 10 l/100km, vaikka koitta rauhallisesti ajella. Tyhjäkäynnillä käy hieman katkonaisesti ja sen huomaa pakoäänistä ja "heilutta" autoa. Nykimisen huomaa selvimmin erityisesti tasakaasulla ajettaessa pienemmissä vauhdeissa ja moottorijarrutuksessa. Lämpimällä ilmalla ja koneen kunnolla lämmettyä luulen tuon nykivän pahemmin. Kylmänä tukehtumistaipumusta.
Pakoputkea koitin tiivistellä, ettei pitäs vuotaa, mutta tuskin vuotavasta putkestakaan johtuu, kun lambda irti nykii vielä pahemmin, lambda korjaa hieman tilannetta. Tulpat ei näytä mitenkään erityisen vaaleilta, keskuselektrodi melkeimpä puhdas ja kirkas ja se valkoinen osa valkoinen. Reunoilta nokinen. Sytytyksen osat virranjakajaa lukuunottamatta vaihdettu.
E: Varmaan ei bensapumpusta/-painestakaan voi olla kiinni kun nykii tyhjäkäynniltä asti? Nykii selvästi jos vaikka jurnuuttaa tyhjäkäynnillä vain eteenpäin.
Pakoputkea koitin tiivistellä, ettei pitäs vuotaa, mutta tuskin vuotavasta putkestakaan johtuu, kun lambda irti nykii vielä pahemmin, lambda korjaa hieman tilannetta. Tulpat ei näytä mitenkään erityisen vaaleilta, keskuselektrodi melkeimpä puhdas ja kirkas ja se valkoinen osa valkoinen. Reunoilta nokinen. Sytytyksen osat virranjakajaa lukuunottamatta vaihdettu.
E: Varmaan ei bensapumpusta/-painestakaan voi olla kiinni kun nykii tyhjäkäynniltä asti? Nykii selvästi jos vaikka jurnuuttaa tyhjäkäynnillä vain eteenpäin.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
EX 900i 2d 8v -89
Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
Vieläkin ongelmaa.. Nyt vaihdettu virranjakaja,ohjauspaineensäädin ja kylmäilma luisti. Nykimiseen ei vaikutusta ja huomenna koneen jäähdyttyä näkee, että auttoiko käynnistymiseen.
Tässä video josta voi ehkä havaita minkälaista katkonainen käynti on.
http://www.youtube.com/watch?v=QH1pO2oHYKs
Aina ei käy aivan noin epätasaisesti.
Käynti katkoo samaan tahtiin melkeimpä kierroksista riippumatta.
Tässä video josta voi ehkä havaita minkälaista katkonainen käynti on.
http://www.youtube.com/watch?v=QH1pO2oHYKs
Aina ei käy aivan noin epätasaisesti.
Käynti katkoo samaan tahtiin melkeimpä kierroksista riippumatta.
Viimeksi muokannut mikkox9x, La Heinä 17, 2010 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
EX 900i 2d 8v -89
Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
Mites puola? Videon perusteella ihan kuin tulisi välillä huono kipinä. Väärällä resistanssilla olevat tulpanjohdot tai viallinen pyörijä osaa tehdä kanssa kaikkea ongelmaa.
Käyntihäiriöitä epätasaista käyntiä voi saada myöskin väärillä venttiilivälyksillä. Voi vaan kiteyttää asian näin, että kaikki perusasiat pitää tsekata ensin. Tästä kattimallin k-jetistä ei ole kokemusta, mutta perus k-jetin kanssa yleisin käyntihäiriöiden syy oli useinmiten sytytyksessä, ei ruiskussa.
Käyntihäiriöitä epätasaista käyntiä voi saada myöskin väärillä venttiilivälyksillä. Voi vaan kiteyttää asian näin, että kaikki perusasiat pitää tsekata ensin. Tästä kattimallin k-jetistä ei ole kokemusta, mutta perus k-jetin kanssa yleisin käyntihäiriöiden syy oli useinmiten sytytyksessä, ei ruiskussa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
Kaikki syttyosat on vaihdettu tai kokeiltu. Tosin tulpanjohdot ei Bougorcit, varaosakauppiaan mulle myymät johdotkaan ei ollu pituutensa puolesta ihan sopivia, mahdollista, että myyny Tonnarin johdot. Kokeiltu myös tonnarin johdoilla. Pakko kait laittaa bougit tilaukseen, mikähän oli se koodi 8i katin johdoille, mistä saa halvimmalla? Kahta puolaa kokeiltu ja mitattu ja pitäs olla ok.Mertmi kirjoitti:Mites puola? Videon perusteella ihan kuin tulisi välillä huono kipinä. Väärällä resistanssilla olevat tulpanjohdot tai viallinen pyörijä osaa tehdä kanssa kaikkea ongelmaa.
Käyntihäiriöitä epätasaista käyntiä voi saada myöskin väärillä venttiilivälyksillä. Voi vaan kiteyttää asian näin, että kaikki perusasiat pitää tsekata ensin. Tästä kattimallin k-jetistä ei ole kokemusta, mutta perus k-jetin kanssa yleisin käyntihäiriöiden syy oli useinmiten sytytyksessä, ei ruiskussa.
Pyöriä ja kansi myös tarvikekaupasta, kun uskoin myyjää kun kuulemma Bochiakin tekee nykyää monet tahot lisenssillä kiinassa tai jossain muissa halpamaissa, eikä sen parempia. Kyllä se on ainakin näyttäny kuluneen normaalisti ja tasasesti.
Pitää varmaan kokeilla vielä sitä ruiskun puhdistusainetta.
E: Jotenki vaan en usko, että vika ois sytytyksessä kun nykii samaan tyyliin moottorijarrutuksessaki. Sillonhan ei pitäs bensaa mennä pyttyhin ollenkaan?
Ohjauspaineensäätimen vaihdon jälkeen ei käyntiin lähde vieläkään ilman pientä sahausta, mutta kuitenkin kerrasta ja käy hetken aikaa kuin kolmella, rötää oudosti. Ehkä kansipahvi mennyt? Voiko aiheuttaa nykimistä? Vettä ja öljyä ei kylläkään syö, eikä mee sekaisin. Nykiminen on sellasta niinku kaasua nopeasti hölläis ja painelis.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
EX 900i 2d 8v -89
Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
Mikähän on oikea resistanssi noille johdoille ja mitataanko se ihan vain johtojen väliltä vai mistä? n. 9kohmin luokkaa oli pisimmän johdon(niissä aivan uusissa johdoissakin) resistanssi noissa johdoissa mitä olen koittanut. Pitäs vissiin olla 2-4kohmia. Onko nuo liikaa? Miten kaupassa saavat etes myydä noin paskoja toimimattomia johtimia?Mertmi kirjoitti:Mites puola? Videon perusteella ihan kuin tulisi välillä huono kipinä. Väärällä resistanssilla olevat tulpanjohdot tai viallinen pyörijä osaa tehdä kanssa kaikkea ongelmaa.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
EX 900i 2d 8v -89
Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
Max 6 kohm / metri.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.
Eli aika reilusti liikaa vastustaNaxu kirjoitti:Max 6 kohm / metri.

EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
EX 900i 2d 8v -89