Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Se on hyvä merkki. Ei toki ainoa hyvä, vaikka täällä välillä niin annetaan ymmärtää.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
mikkox9x
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 15:04
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.

Viesti Kirjoittaja mikkox9x »

Mimmi kirjoitti:
mikkox9x kirjoitti:E: Jotenki vaan en usko, että vika ois sytytyksessä kun nykii samaan tyyliin moottorijarrutuksessaki. Sillonhan ei pitäs bensaa mennä pyttyhin ollenkaan?
B201:ssä menee bensaa myös moottorijarrutuksissa pyttyihin ihan normaalisti.
Ilmeisesti tuolla kannattas moottorijarrutuksen sijaan rullata vaihde vapaalla? Mulla kun on ollu tapana rullata aina moottorijarrutuksella risteyksiin ym. niinkuin taloudellisessa ja ennakoivassa ajotavassa on tapana. Voiskohan siinä olla yksi syy korkeahkoon kulutukseen?
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Kyllä.
mikkox9x
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 15:04
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.

Viesti Kirjoittaja mikkox9x »

Nuo Bougit ei varmaan ole ainoat oikeat tulpan johdot? Mites Boschin johdot. Boschi kauppias meinas, että ois vielä paremmat. Ostaakko Boschin johdot 40€:lla vai metsästää niitä Bougeja jostain?
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.

Viesti Kirjoittaja Naxu »

On niitä muitakin hyviä kuin bougit. Itse ostin jotkut amerikkalaiset silikonijohdot, ja hyvin pelaa.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

mikkox9x kirjoitti:Nuo Bougit ei varmaan ole ainoat oikeat tulpan johdot? Mites Boschin johdot. Boschi kauppias meinas, että ois vielä paremmat. Ostaakko Boschin johdot 40€:lla vai metsästää niitä Bougeja jostain?
Ihme juttu, että Bosch -kauppiaan mielestä Boschit ovat paremmat kuin Bougit?
mikkox9x
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 15:04
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.

Viesti Kirjoittaja mikkox9x »

Azanovix kirjoitti:
mikkox9x kirjoitti:Nuo Bougit ei varmaan ole ainoat oikeat tulpan johdot? Mites Boschin johdot. Boschi kauppias meinas, että ois vielä
paremmat. Ostaakko Boschin johdot 40€:lla vai metsästää niitä Bougeja jostain?
Ihme juttu, että Bosch -kauppiaan mielestä Boschit ovat paremmat kuin Bougit?
Nii i mutta onko ne...? Kannattaako jättää Boschit tilaamatta? Kyllähän täälläkin jotain haukkuja Bougeista olen nähnyt, ettei tomi 8-ventiilisessä ollenkaan.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

mikkox9x kirjoitti:
Azanovix kirjoitti:
mikkox9x kirjoitti:Nuo Bougit ei varmaan ole ainoat oikeat tulpan johdot? Mites Boschin johdot. Boschi kauppias meinas, että ois vielä
paremmat. Ostaakko Boschin johdot 40€:lla vai metsästää niitä Bougeja jostain?
Ihme juttu, että Bosch -kauppiaan mielestä Boschit ovat paremmat kuin Bougit?
Nii i mutta onko ne...? Kannattaako jättää Boschit tilaamatta? Kyllähän täälläkin jotain haukkuja Bougeista olen nähnyt, ettei tomi 8-ventiilisessä ollenkaan.
Olennaisinta on oikea johtimen resistanssi. Se on noin 6kilo-ohmia metriä kohti. Tuohon kun tyrkkäät semmoiset johdot, joissa resistanssi on 20kilo-ohmia metrille, niin saat jo ongelmia hommattua. Hiilijohdoissa on eroja tuossa resistanssissa. Ainakin taannoin sai sellaista, kun Eurowires. Niissä oli katalogin mukaan oikea resistanssi. Kannattaakin johtoja ostaessaan varmistaa myyjältä, että ne kyseiset johdot ovat speksattu näihin saabeihin ja että johtimien resistanssit liikkuu (pituudesta riippuen) 3-5kilon välillä. Puolan johto on vähän yli 1kilo jne.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mikkox9x
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 15:04
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.

Viesti Kirjoittaja mikkox9x »

Niin tärkeinhän tuo resistanssi tuossa on, jos nyt sitte muuten kestäis, ettei mene ensimmäisessä tulpanvaihdossa poikki. No pitää varmistaa, että ovat Satkulle speksattu ja laittaa ehdoksi, että jos resistanssit ei mene Saabin ohjearvoihin ja piuhat on väärän mittaset niin saa viedä takaisin. Kait ne pitäs saada muutenki palauttaa, jos myy johdot, jotka ei periaatteessa ole Saabin speksien mukaan yhteensopivat.

Eipäilen kyllä, että Boschin irtojohdoista kokoavat sarjan tilatessakin, nyt olis suoraan muuten hyllystä myynyt mutta oli vain sellasella lyhyellä tulpanhatulla olevia. Mutta ei kai se haittaa, jos resistanssit on oikeat ja johdot oikean mittaset vaikka ne ois irtojohdoista koottukkin.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Eikös 8v kat mallissa ollut ainakin polttoaineen syötön katkaisua moottori jarrutuksessa? ja joissain viimeisissa ilman kattimallia ainakin itsellä on ollut -88 malli jossa oli sen katkaisu hoitava kytkin siinä ilman putsarin yläpuolella. vai onko olettamukseni väärä?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
mikkox9x
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 15:04
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.

Viesti Kirjoittaja mikkox9x »

Paras kait hommata ne Bougit, Boschit vissiin hiilikuitujohtoa ja vastusarvo n. 9 ohm/m.

Mistä kummasta noita Bougeja saa, kun ei ainakaan paikallisista varaosaliikkeistä tilaamallakaan. Myyvät vain niitä omia johtojaan. Kovasti olen koittanut hakua käyttää mutta ei löydy viitteitä mihinkään nettikauppaankaan, näyttää että kaikki on ostanut johtonsa jostain varaosaliikkeen kautta. Onko se pakko tilata marmoritiskiltä alkuperäiset järkyttävään 70e hintaan ja mahtaako olla takeita, että nekään ois Bougit?

Voisin ostaa käytetytkin jos jollain on varmasti ehjät ja mitatut halvalla myydät. Tuohon pitää olla ilmeisesti Bougit koodilla 6521.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

täällä sai ainaskin paikallisesta ad varaosaliikkestä tilattua.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
mikkox9x
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 15:04
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.

Viesti Kirjoittaja mikkox9x »

Lähin ad-varaosaliike löytyy reilun 100 km päästä.

E: Löytyhän ne johdot, kun viitsi soitella lähikuntien varaosaliikkeitä läpi. 50€, kustantaa ja paljo halvemmalla taida mistään nykyään löytää.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
mikkox9x
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 15:04
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Apua, 900 nykii tehoton ja pakosarja hehkuu.

Viesti Kirjoittaja mikkox9x »

antti.hakamaa kirjoitti:Eikös 8v kat mallissa ollut ainakin polttoaineen syötön katkaisua moottori jarrutuksessa? ja joissain viimeisissa ilman kattimallia ainakin itsellä on ollut -88 malli jossa oli sen katkaisu hoitava kytkin siinä ilman putsarin yläpuolella. vai onko olettamukseni väärä?
Pitäsköhän sielä olla tuommonen? Joku mokkula siinä bensaletkun välissä siinä ilmanputsarin lähettyvillä kyllä on. Sitte siinä hiilipuhdistuspöntön päällä joku mihin tulee alipaineletku mutte eikö se liity johonki täyskaasu rikastukseen?

Ainakaan se ei tuossa täysin toimi, tai liekkö joku tyhjäkäynti tms. säätöhomma pielessä. Nykiminen on sellasta kuin polttoaineensyötöstä tai sytyksestä johtus, bensaa sinne on moottorijarrutuksella pakko päästä. Tuskin moottorin kannatinkumitkaan aiheuttas myös vetopäällä samanlaista selvää nykimistä. Kaasuvaijerin kiristinhomma on poikki mutta ei pitäs päästä hirveästi liikkumaan , että suuremmin vaikuttas ja nyki ennen sen poikki menemistäki.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
Vastaa Viestiin