Olen irroittamassa og900 vm87 autosta konetta ja sen johdosta muutama kysymys: Mikä on helpoin tapa irroittaa uloin vetonivel jos otetaan huomioon että ei kasata enää kasaan? (Kori ruostui haperoksi hyvän moottorin ympäriltä) Ainoa ehto on että "raato" täytyy saada rullaamaan viimeiselle matkalle tallista pois.
Onko auton kori rullaava jos otan pois kokonaan uloimmat vetonivelet?
Olen Alfamerin oppaasta yrittänyt opiskella asiaa mutta....
Oppaassa neuvotaan asentamaan puukalikka ylätukivarren ja koripalkin väliin.
Miksi? Onnistuuko homma muutenki vai helpottaako pala puuta työtä oleellisesti?
Sitten onko pelkoa että pyörän jousi lävähtää silmille ku vetaria poistan.
OG900 vetarin poisto
OG900 vetarin poisto
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Re: OG900 vetarin poisto
Puukalikka tekee homman mahdolliseksi. Niin paksu kun sinne vaan menee (n. 20-25 mm). Jousi ei pääse levähtämään silmille.
Kutakuinkin näin se menee:
Napamutterien löysäys (ennen nostoa).
Molempien pyörien tunkkaus ilmaan (niin voi pyöritellä ratista ja renkaista). Kunnon tuet/pukit alle. Käsijarru päälle jos ottaa takapyöriin.
Iskarin alapää irti.
Joudut irrottamaan navan alatukivarren pallonivelestä tai jos haluat niin pallonivelen alatukivarresta.
Napamutteri auki, vetoakseli irti vetonivelestä (rengassokalla kiinni), vetonivel pois. Alatukivarsi takaisin kiinni napaan. Iskarin alapää kiinni. Jne.
Nivelen puuttumisen ei pitäisi rullattavuuteen vaikuttaa.
Jotain saattoi multa unohtua. Foorumilla on muistaakseni nimimerkin Mertimi laittamat hyvät ohjeet.
Kutakuinkin näin se menee:
Napamutterien löysäys (ennen nostoa).
Molempien pyörien tunkkaus ilmaan (niin voi pyöritellä ratista ja renkaista). Kunnon tuet/pukit alle. Käsijarru päälle jos ottaa takapyöriin.
Iskarin alapää irti.
Joudut irrottamaan navan alatukivarren pallonivelestä tai jos haluat niin pallonivelen alatukivarresta.
Napamutteri auki, vetoakseli irti vetonivelestä (rengassokalla kiinni), vetonivel pois. Alatukivarsi takaisin kiinni napaan. Iskarin alapää kiinni. Jne.
Nivelen puuttumisen ei pitäisi rullattavuuteen vaikuttaa.
Jotain saattoi multa unohtua. Foorumilla on muistaakseni nimimerkin Mertimi laittamat hyvät ohjeet.
Viimeksi muokannut aTO, Ti Heinä 20, 2010 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2079
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: OG900 vetarin poisto
kori kyllä rullaa ilman vetoakseleitakin tai vetoniveliä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918