900 t16
900 t16
Moi!!
Oon tässä ostamassa ekaa autoo ja oon katellu tollasii Saab 900 t16 autoja. Mun mielestä auto on ihan hieno ja olis kiva omistaa sellanen auto joka vähän ees erottus massasta ku kaikki teinit ajelee nykyää vaa bemmeillä ja sierroilla yms. Tehojakii on tussa turbossa sen verran ettei jää muitten jalkoihin. Ja lisäks kuulin, että on toi ton auton kone olis melko kestävä.
Kiinnostas tietää, että millanen toi ko. auto on ajaa ja paljo se painaa suunnilleen???
Plussii ja miinuksii kiitos.
Oon tässä ostamassa ekaa autoo ja oon katellu tollasii Saab 900 t16 autoja. Mun mielestä auto on ihan hieno ja olis kiva omistaa sellanen auto joka vähän ees erottus massasta ku kaikki teinit ajelee nykyää vaa bemmeillä ja sierroilla yms. Tehojakii on tussa turbossa sen verran ettei jää muitten jalkoihin. Ja lisäks kuulin, että on toi ton auton kone olis melko kestävä.
Kiinnostas tietää, että millanen toi ko. auto on ajaa ja paljo se painaa suunnilleen???
Plussii ja miinuksii kiitos.
Re: 900 t16
Mitä paskempi keli, sen parempi on OG ajaa - auto on suunniteltu silloin, kun hiekkateitä oli vielä paljon ja talvet olivat vielä talvia. Kesälläkin ihan mainio ajettava, mutta loskakelillä voi monen uudenkin auton jälkeen hämmästyä, että loskassakin voi ajaa suoraan ja kääntyä niinkuin kuski haluaa. Kannattaa hankkiutua koeajolle, niin saa hajua että millainen auto on kyseessä. Omamassa varusteista riippuen heiluu jossain 1200-1300kg tienoossa.Tukez kirjoitti:Moi!!
Oon tässä ostamassa ekaa autoo ja oon katellu tollasii Saab 900 t16 autoja. Mun mielestä auto on ihan hieno ja olis kiva omistaa sellanen auto joka vähän ees erottus massasta ku kaikki teinit ajelee nykyää vaa bemmeillä ja sierroilla yms. Tehojakii on tussa turbossa sen verran ettei jää muitten jalkoihin. Ja lisäks kuulin, että on toi ton auton kone olis melko kestävä.
Kiinnostas tietää, että millanen toi ko. auto on ajaa ja paljo se painaa suunnilleen???
Plussii ja miinuksii kiitos.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 900 t16
Ruoste on ainakin yksi miinus. Kannattaa ainaki kattoa vetarin tunnelit, ovien alareunat ja peräkontista..
nimim: Kokemusta on!!!
nimim: Kokemusta on!!!
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: 900 t16
Joo ruosteesta oon kuullu kanssa ennenkii. Joku väitti joskus, että noi autot on tehty tahallaa aliohjaaviks ja sopii vaa matka ajoon. Kuulemma sillee kuski oppii jarruttamaa mutkii oikein tai jotai, mutta sitä en kyllä oikeen usko.
Pitääpä koittaa ettiä tuommasta autoo, jos pääsis koittaan.
Pitääpä koittaa ettiä tuommasta autoo, jos pääsis koittaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: 900 t16
muut ruosteet on helppo hitsata, mutta ne vetarintunnelit ja tukivarsien kohdat jos on pahoin hapantunut, niin ettisin jo korjatun tai ehjäpeltisen jos kohalle semmonen sattuu lööytymään...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 900 t16
Joku oli ihan oikeassa, väittämä pätee 99,8% tarkkuudella kaikkiin etuvetoisiin autoihin.Tukez kirjoitti:Joku väitti joskus, että noi autot on tehty tahallaa aliohjaaviks ja sopii vaa matka ajoon. Kuulemma sillee kuski oppii jarruttamaa mutkii oikein tai jotai, mutta sitä en kyllä oikeen usko.
Tiukkoihin mutkiin on hyvä jarruttaa, etenkin liukkaalla. Sen oppii esimerkiksi autokoulussa, ei siihen Saabia tarvitse.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 900 t16
Vakiona OG900 on aliohjaava mutta saa sen kääntymäänkin kun laittaa sopivat pyöränkulmat ja lisää vakaajaa taakse. Mutta sitten pitää osata ajaa jonkin verran yliohjaavalla etuvedolla joka on ihan eri juttu kuin aliohjaavalla etuvedolla tai vaikka takavedolla ajaminen.
Jos ensimmäistä autoa hankkii niin se harjoittelu kannattaa suorittaa radalla.
Jos ensimmäistä autoa hankkii niin se harjoittelu kannattaa suorittaa radalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 900 t16
Ei jätä kuljettajaa kylmäksi... Kesällä on kiva ohitella, jos teknikka on viritetty riittää pientä näpertelyä, kisailijoita riittää. Lämmin auto. Parempaa tuskin löytyy mutta vaatii hyvää huolenpitoa.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: 900 t16
Jos vaa löytys sopivaa saabia nii voishan tota kävästä kattoo. Ei taida älyttömän yleisii olla noi t16 saabit. Ei niitä ainakaa kovin usein myynnissä nää.
Re: 900 t16
Ota selvää "tapahtumat" osiosta onko paikkakuntasi lähialueella kokoontumisia ja suunnista sinne. Varmastikin löytyy mahdollisuus koeajoon, jos vaan sattuu 16T malleja olemaan paikalla. Ei ole ihan siitä yleisestä päästä, tosin onhan se erityisesti harrastajien suosima.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: 900 t16
Todellakin ajo-ominaisuudet vaihtelevat yksilöittäin paljonkin. Kuluneisuutta, vakaajat ym. ym. Omaa aeroa pystyy soralla viemään takavetoisen tavalla. Ei nopeaa, mutta mukavaa! Sama fiilis oli yhdellä ysiysillä aikanaan, tosin kerran sillä lähti asfaltillakin perä irti yli satasen vaudissa ja en vieläkään tiedä miten sen sain suoraksi. Juuri kortin saanut nuorimieshän on niin fiksu! Tuli rauhoituttua aika tavalla sen jälkeen... Lähinnä satkut tosiaan puskee yleensä kyllä sinne minne nokka näyttää. Rauhoittaa automaattisesti kaahailuhaluja.
Ruoste on tosiaan se pahin peikko. Todellakin vetarin tunnelit aika v-mäiset ja melko usein ruosteessa, jos ei ole niitä säännöllisesti putsattu..
T16 kuitenkin on auto, jolla ajellessa on hymy suunpelissä! Ei kellon mukaan mikään älytön raketti, mutta fiilis sen ratkaisee. Sellainen alle vaan, jos hyvä sattuu löytymään. Voi olla hankalaa, koska jo vanha auto. Pientä ruostetta tuon ikäisissä on jo käytännössä kaikissa, jotka on myynnissä.
Ruoste on tosiaan se pahin peikko. Todellakin vetarin tunnelit aika v-mäiset ja melko usein ruosteessa, jos ei ole niitä säännöllisesti putsattu..
T16 kuitenkin on auto, jolla ajellessa on hymy suunpelissä! Ei kellon mukaan mikään älytön raketti, mutta fiilis sen ratkaisee. Sellainen alle vaan, jos hyvä sattuu löytymään. Voi olla hankalaa, koska jo vanha auto. Pientä ruostetta tuon ikäisissä on jo käytännössä kaikissa, jotka on myynnissä.
Sauli.M #1562
Re: 900 t16
Tähän ruostehommaan on pakko kyllä kommentoida, että missä og900 ikäisissä autoissa ei ruosteongelmaa olisi?. No ehkä jotkut patongit, joissa on galvanointi, mutta niissä sitten muita murheita yllinkyllin.
Aika harvassa alkaa olemaan pystäri 900 tai 99 ikäiset muun merkkiset autot täällä pohjolan teillä.
Aika harvassa alkaa olemaan pystäri 900 tai 99 ikäiset muun merkkiset autot täällä pohjolan teillä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 900 t16
T16 pitäs kans vielä omistaa, kokemusta yhdestä T8:sista, joka oli sekin tehojensa puolesta ihan kiva peli.
Koeajossa kiinnitä huomiota myös vaihdelaatikon toimintaan.
Koeajossa kiinnitä huomiota myös vaihdelaatikon toimintaan.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79