Erikoinen ääni satasen vauhdissa, OG900

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Erikoinen ääni satasen vauhdissa, OG900

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Edessä on nyt eri renkaat kuin viimekesänä joten niillä saattaa hyvinkin olla osuutta asiaan. Ostin käytetyt Pirellit kun vaikuttivat kaikin puolin hyväkuntoisilta. Tarkoitus oli uusia koko kierto kerralla jahka takarenkaat ehtivät kypsään ikään. Talvirenkaillahan tuon viimeistään kuulee onko eri soundit ajossa. Ääni on kuvailemasi tyylinen. Lentskarimaiset äänet luo kyllä oman tunnelmansa Saabiin, mutta ilmankin tulisi toimeen :)
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
mooritz
"Aero"
Viestit: 425
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: Erikoinen ääni satasen vauhdissa, OG900

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Minulla myös tarvike (Starla) putki aiheutti ihan kamalan kumu äänen juuri satasen vauhdissa ja vaihtamalla alkuperäisen putken meteli loppui siihen kuin seinään...... taas saabi oli miellyttävä entisensä.... en tiedä liittyykö se tähän oireeseen, mutta?
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Erikoinen ääni satasen vauhdissa, OG900

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

mooritz kirjoitti:Minulla myös tarvike (Starla) putki aiheutti ihan kamalan kumu äänen juuri satasen vauhdissa ja vaihtamalla alkuperäisen putken meteli loppui siihen kuin seinään...... taas saabi oli miellyttävä entisensä.... en tiedä liittyykö se tähän oireeseen, mutta?
Voi liittyä hyvinkin. Renkaat ei ääntä saa yksin aikaan, koska kytkin pohjassa moottorin ollessa tyhjäkäynnillä 100 km/h vauhdissa ääntä ei kuulu. Putkea en ole itse vaihtanut tai vaihdattanut, kuitti kyllä löytyy, mutta siitä ei käy ilmi mikä putki on asennettu (joku tarvike tod.näk.). Tässä voi olla kyseessä juurikin tuollainen kahden asian yhteisvaikutus jota Minuteman aiemmin kuvaili. Jos muita oireita ei ilmene, taidan odotella talvirengasaikaa ja katsella / kuunnella asiaa uudelleen.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Vastaa Viestiin