Mistä uusi turbo kohtuuhintaan......

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900Tbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 22:38

Mistä uusi turbo kohtuuhintaan......

Viesti Kirjoittaja 900Tbo »

No nythän se vasta myrkyn lykkäs :( Turbo korjauskelvoton.......Eli olisko kellään hyviä ideoita mistä voisi kysellä Garrett T3 tai vastaavaa ahdinta (myös viri-ahdin käy 8) ), jonka hinta liikkuisi kohtuuden rajoissa. Kunnostettu käytettykin käy. Eilen kävin pienellä konsultaatiokeikalla ja ehdotuksia tuli 900 eurosta 2000 euroon 8O Ahtimet tosin mallia ei vakio, mutta kuitenkin......Ideoita?
900Tbo
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

tampereella jostain turbo myymälästä sanottiin ton vakion T0339sin hinnaks 1200€ 8O joten päätin ostaa (uuden) T03/4 hybridin jonka hinta oli 700-800euroo en muista varmaks.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Kannattaa katsella ruotsin puolelta, esim. http://www.saabturboclub.com. Hommasin omani sen palstan kautta, ihkauusi turbo (Mitsun TE05-12B) tuli postikuluineen maksamaan noin 350e... :D
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Kannattaa ehdottomasti soittaa proturboon ja tilata sieltä korvaus holsetti carrettin tilalle. Siihen tulee uus keskiosa ja kompura ja se sorvataan saabin omaan pakopesään. Hintaa oli vähäpäälle 3000 mummonmarkkaa!

Kuva

Holset H1 Ja tarkka hinta on:471€
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mites tuon "edullisen" holsetin ominaisuudet vs. alkuperäinen garret TO3, onko parempi ja jos on, niin millä tavalla?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Herää vähän aikaisemmin kun garret mutta muuten ei eroa huomaa!
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Tällaiseen nettisivuun törmäsin jokin aika sitten:
http://koti.mbnet.fi/hi-po/

Tuolla on ainakin jotain ahtimia (mm. Garret T4) aika kohtuullisen tuntuisiin hintoihin.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Kuulemani mukaan holsetin pitäisi kestääkin hivenen paremmin kuin tuon garretin pakopesän silppurin........... Mutta tosiaan naapurimaamme tarjoaa paljon edukaammin turboja...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Jipo
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 21:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja Jipo »

Ostin uusi Garretin T3 turbo ruotsista ihan vakio malli (ei koskaan ollut asennettu). Maksoin 300€ + 70€ rahtikulut eli 370€ yhteensä. Kannattaa katsoa ruotsin turboclubin foorum. Sieltä varmaakin löytyy uusi turpiini.
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
Vastaa Viestiin