Piristystä - turbo ja/vai ruisku? [sis. myös ylim. höpinää]

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Piristystä - turbo ja/vai ruisku? [sis. myös ylim. höpinää]

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jeps, kyseisen kaltaisesta autosta jo vuosia sitten nähty.. Silloin reseptinä oli lastu, APC-modi (tai turboruuvilla sama 0,9 bar) ja tonnarin välijäähdytin (nykyään järkevämpi laittaa kiinacooleri): 216hv penkissä ja seokset OK, tosin kiristyksen varaa ei enää vakiosuuttimilla ollut.

Alle parin satasen kustannuksella pärjää siis.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Piristystä - turbo ja/vai ruisku? [sis. myös ylim. höpinää]

Viesti Kirjoittaja Naxu »

-90:ssä ei taida olla oransseja suuttimia?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Piristystä - turbo ja/vai ruisku? [sis. myös ylim. höpinää]

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei, M90 on vihreät suuttimet.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
juhoop
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 15:44

Re: Piristystä - turbo ja/vai ruisku? [sis. myös ylim. höpinää]

Viesti Kirjoittaja juhoop »

Itsellä on mietinnässä sama projekti, mietin vain että passaako autoni sähköt myös t 16 moottoriin ja mitä muita muutoksia joudun tekemään? Autoni on siis Saab 900 gli vm 84.Kaikki tieto on tervetullutta ,jotta tiedän mitä osia alan etsimään ja mihin muutoksiin joudun ryhtymään.
T: aloitteleva saabisti :)
Vastaa Viestiin