900i -87 kävi katsastuksessa. Ystävällinen katsastusmies sanoi, että pohjassa kaksi ruostepaikkaa, jotka tarvii jälkitarkastukseen korjata. Eka siinä pakosarjan pakoputken tasolla oikealla puolella, varmaan joku runkopalkki. Toinen vasemman takarenkaan luona siinä lokasuojan sisällä, siinä kohtaa missä on joku tukivarsi joka pitää rengasta ojennuksessa.
Kävin jo pyytämässä hinta-arvion tuosta ja 200e maksaisi hitsaukset, kuulostaako miltä?
Oikea jarruletku pitää vaihtaa, nykyinen vuotaa.
Huomautus lisäksi oikean jarrukilven puutteesta ja moottorikin oli likainen.
pirtanen kirjoitti:900i -87 kävi katsastuksessa. Ystävällinen katsastusmies sanoi, että pohjassa kaksi ruostepaikkaa, jotka tarvii jälkitarkastukseen korjata. Eka siinä pakosarjan pakoputken tasolla oikealla puolella, varmaan joku runkopalkki. Toinen vasemman takarenkaan luona siinä lokasuojan sisällä, siinä kohtaa missä on joku tukivarsi joka pitää rengasta ojennuksessa.
Kävin jo pyytämässä hinta-arvion tuosta ja 200e maksaisi hitsaukset, kuulostaako miltä?
Oikea jarruletku pitää vaihtaa, nykyinen vuotaa.
Huomautus lisäksi oikean jarrukilven puutteesta ja moottorikin oli likainen.
Niin eli ei mennyt läpi.
huomautuksia saa olla 3 kpl, vasta neljännestä seuraa uusintakatsastus. jos joku huomautus ei toiminnallisesti haittaa eikä omatuntoa vaivaa, niin minun logiikkani mukaan voisi jättää tekemättäkin, tosin siitä voi saada pikavoiton maantiellä. ei ole parempaa kokemusta kun ei ole koskaan rekisteriotteeseen mitään huomautuksia laitettu
tuo 200 € on aika halpa hinta, noista hitsikohdista jos suht asiallisesti laittavat. pintakäsittely kannattaa tehdä heti itse, etteivät ala seuraavalla kerralla samaa kaivamaan auki. minä katsastin hitsit ennen pintakäsittelyä ajatuksena varmistaa hitsaustyön hyväksyttävyys. eli jos ei olisi kelvannut niin todella keljua olisi raapia maaleja ja massoja pois ja parannella hitsejä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Satku leimattu tänään,nyt olis 16 kk ajoaikaa.Vikoja ja puutteita ei havaittu..sehän ei tarkoita etteikö niitä olisi..?!Tämän kertainen "katsastushuolto" piti sisällään ainoastaan moottorin pesun..
Menee vähän viime tippaan, kun tänään on viimeinen päivä katsastaa tuo tuplis ajoissa.
Vikalistaa sieltä lähdetään hakemaan, arvioivat varmasti oikein näppärästi, vaihdetaanko vetareita vain oikealta vai myös vasemmalta. Samalla saan tietää, runnonko tuon kaasarin suosiolla kuntoon vai vieläkö kitkutetaan ensi syksyyn.
Plus sitten ne miljoona muuta vikakohtaa... Mutta neljän jälkeen ajelen tuonne Kehän Autokatsastukseen ja sitten saan kuulla kunniani.
Oman 99: kävin katsastuttamassa Kehän autokatsastuksessa jo maanantaina. Ei huomautettavaa.
Sitä ennen katsastuskunnostuksena putsasin kuskin etuparkkivalopolttimon kannasta hapettumat ja kiristin käsijarrua. Olisi varmaan kiristynyt ihan jarrua polkemallakin, mutta tehoeroa puolten välillä oli sen verran, että säädin satuloista mäntiä pikkuisen kääntämällä. Hyvä tuli.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Minkäköhän vuoksi muuten leimamies niin kovin konttorilla etsi autosta alustanumeroa? Konehuoneessa on vino pino kaiken maailman numerosarjoja, mutta niistä ilmeisesti mikään ei kelvannut. Takaluukkuakin piti tyhjennellä, että sai verhoiluja vähän pois tieltä. Ihan siis mielenkiinnosta kysyn, koska kun sitä ei löytynyt, niin ei se sitten haitannutkaan.
aero kirjoitti:Ette sitten koittaneet nostaa takapenkin istuinosaa?
No enhän minä tiedä missä se on, kun ei ole ikinä tullut edes mieleen moisen numeron olemassa olo! Oltais toki varmaan voitu vaikka repiä kaikki verhoilut irti ja kaataa auto ympäri, kun ei tiedetä, mistä hakea.
Lähinnä kuitenkin kiinnostaa, mikä häntä mahtoi siinä numerossa alkuun niin kovasti kiinnostavan ja sitten lopuksi ei enää kiinnostanutkaan.
kekkilä kirjoitti:Vähästäpä jäi satkun leima kiinni Vasemman etuvalon suuntaus liian alas ja käsijarru ei ottanu oikealle puolelle kuulemma olleskaa
no ihan tyhjästä jupisevat , jos ei kerran ollenkaan ottanut, enkä mä ainaskaan kässäriä käytä oikealle kääntyessä enkä uskaltaiskaan varsinkaan jos edestä ottaisi känkkä kii. siinä meinaan saattaa joutua silloin peruuttamaan loppumatkan ja mitä ihmettä niillä valoilla silloin muka on merkitystä ??
valoista sanoisin yleensäkin, jotta kyllä lähinäkökin on tärkeää, näkee mihin/ ketä astuu...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00