900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Vaimo sanoi, että poljin tuntui erilaiselta ja abs ilmeisesti toimi kuvailusta päätellen silloin kun valo ei palanut. Valoja on 2 eli oranssi ABS-häiriövalo ja sitten jarrujen vikavalo erikseen. Mistä ihmeestä löydän liittimet mistä mitata pyräanturit? Otin liittimen irti takapenkin alta ja koitin sieltä mitat, mutta liittimen nastat olivat ihan eri järjestyksessä kuin siinä ohjeessa mikä minulla oli eikä ko. liitinkammassa ollut mitään numeroitakaan joista olisi päässyt kiinni ongelmaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Keltainen valo pyöräanturi vikaa ja punainen valo jarrujen paineet riittämättömät.KIMIR kirjoitti:Vaimo sanoi, että poljin tuntui erilaiselta ja abs ilmeisesti toimi kuvailusta päätellen silloin kun valo ei palanut. Valoja on 2 eli oranssi ABS-häiriövalo ja sitten jarrujen vikavalo erikseen. Mistä ihmeestä löydän liittimet mistä mitata pyräanturit? Otin liittimen irti takapenkin alta ja koitin sieltä mitat, mutta liittimen nastat olivat ihan eri järjestyksessä kuin siinä ohjeessa mikä minulla oli eikä ko. liitinkammassa ollut mitään numeroitakaan joista olisi päässyt kiinni ongelmaan.
Pyöränanturien mittapisteet konehuoneessa rintapellissä ja takana takapenkin alla samoin jatkoliittimet...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Jos molemmat varoitusvalot sinulla loistaa, niin huomaat jossain vaiheessa, ettei jarruja ole ollenkaan tai ne on raskaskäyttöiset. ( poljinvoimaa jalassa pitää olla paljon eli toivottavasti ruisleipää on syöty paljon )
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
900 I 16 Kat kirjoitti:Jos molemmat varoitusvalot sinulla loistaa, niin huomaat jossain vaiheessa, ettei jarruja ole ollenkaan tai ne on raskaskäyttöiset. ( poljinvoimaa jalassa pitää olla paljon eli toivottavasti ruisleipää on syöty paljon )
kyllä mun tassulla painuu mut se on emännän auto, eli Pitänee alkaa etsim'än niitä liitoksia ja mittari kouraan
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
http://www.autopurkaamot.com/naytaosa.p ... likoneisto
Tolla viat korjaantuu... Asennuksessa menee noin 8 tuntii....
Tolla viat korjaantuu... Asennuksessa menee noin 8 tuntii....
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
900 I 16 Kat kirjoitti:http://www.autopurkaamot.com/naytaosa.p ... likoneisto
Tolla viat korjaantuu... Asennuksessa menee noin 8 tuntii....
vaikka vika olisi pyöräantureissa vai? Epäilen... Pitää mitata ensin ne anturit, kun pumput ja muut pensselit tuntuvat pelaavan. Jos ei sekään auta niin sitten pääsylinterimurikan hankintaan
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Pyöränaturiviassa loistaa AINOASTAAN keltainen varoitusvalo.KIMIR kirjoitti:900 I 16 Kat kirjoitti:http://www.autopurkaamot.com/naytaosa.p ... likoneisto
Tolla viat korjaantuu... Asennuksessa menee noin 8 tuntii....
vaikka vika olisi pyöräantureissa vai? Epäilen... Pitää mitata ensin ne anturit, kun pumput ja muut pensselit tuntuvat pelaavan. Jos ei sekään auta niin sitten pääsylinterimurikan hankintaan
Punainen varoitusvalo "paineet vajaat tai liian korkeat" merkkivalo loistaa, niin vika hydrauliyksikön pumpussa tai sen painekytkimessä...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Sitten kun edelliset tarkastettu, niin päässään takapenkin alla olevan poksin mittaukseen. jolloin vika löytyy varmasti...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Unohtui laittaa että minulla abs-anturit kesti 400.000 km eli olivat alkuperäiset...
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Tuo sigun satku sai uuden anturin oikeaan etupyöräänsä ja tonnarista puretun ABS-poksin.
Valot rauhoittui siihen.
Yli kolme vuotta on aikaa kulunut siitä korjauksesta.
Valot rauhoittui siihen.
Yli kolme vuotta on aikaa kulunut siitä korjauksesta.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Viat senkun halpeneetUrpoEinari kirjoitti:Tuo sigun satku sai uuden anturin oikeaan etupyöräänsä ja tonnarista puretun ABS-poksin.
Valot rauhoittui siihen.
Yli kolme vuotta on aikaa kulunut siitä korjauksesta.
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
kiitos kauheesti kaikille avusta ja vinkeistä, vielä kun joku kertoisi mistä tarkalleen ottaen ne anturien piuhat/liittimet löytyvät? Jostain sivulta sain anturien mittaustiedot (pyöritetään ja vastusmittaus) ja miten se tehdän. Boksi autossamme oli ATE ja netistä löytämäni mittausohje ei tietenkään siihen sitten sopinutkaan, kun liitin oli erilainen mitä ohjeissa. Autossa palaa nyt siis vaan se keltainen varoitusvalo ja hydrauliissa tuntuisi toimivan ainakin se nostaa paineen ja pumppu käy normaalisti.
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Tuolla on ABS-juttua 89-autoon liittyen, ehkä sovellettavissa sinullekin ainakin liittimien sijaintien suhteen vaikka boksi onkin eri, PDF:n sivulta 36 alkaen:
http://jouppi.fi/saab/Electrical/Saab%2 ... 00-300.pdf
Pyöräantureiden liitinkappaleiden sijainnista sanotaan näin: yksi moottoritilassa jarrulaitteen luona, yksi moottoritilassa väliseinän päällä oikealla, yksi takaistuimen alla vasemmalla, yksi takaistuimen alla oikealla.
Auton johtosarjassa olevassa boksin liittimessä nastojen numerointi on varmaankin liittimen sisällä, pitää avata liittimen kuori jotta numerointi näkyisi.
9000 -91:ssä on sama ABS-boksi kuin 900 -92:ssa ja on kytkennöiltään tällainen: http://www.jus.liitin.net/9000ABS_91.pdf
http://jouppi.fi/saab/Electrical/Saab%2 ... 00-300.pdf
Pyöräantureiden liitinkappaleiden sijainnista sanotaan näin: yksi moottoritilassa jarrulaitteen luona, yksi moottoritilassa väliseinän päällä oikealla, yksi takaistuimen alla vasemmalla, yksi takaistuimen alla oikealla.
Auton johtosarjassa olevassa boksin liittimessä nastojen numerointi on varmaankin liittimen sisällä, pitää avata liittimen kuori jotta numerointi näkyisi.
9000 -91:ssä on sama ABS-boksi kuin 900 -92:ssa ja on kytkennöiltään tällainen: http://www.jus.liitin.net/9000ABS_91.pdf
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Itsellä ainakin satkusta vm 1991:stä pystyi kotikonstein lukemaan ne vikakoodit, joka piti paikkansa ainakin minulla...KIMIR kirjoitti:kiitos kauheesti kaikille avusta ja vinkeistä, vielä kun joku kertoisi mistä tarkalleen ottaen ne anturien piuhat/liittimet löytyvät? Jostain sivulta sain anturien mittaustiedot (pyöritetään ja vastusmittaus) ja miten se tehdän. Boksi autossamme oli ATE ja netistä löytämäni mittausohje ei tietenkään siihen sitten sopinutkaan, kun liitin oli erilainen mitä ohjeissa. Autossa palaa nyt siis vaan se keltainen varoitusvalo ja hydrauliissa tuntuisi toimivan ainakin se nostaa paineen ja pumppu käy normaalisti.
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
pystyy juu ja luettu on Huomenna, jos jumala suo ja tää räkätauti antaa myöden,alkaa ankara vian etsintä900 I 16 Kat kirjoitti:Itsellä ainakin satkusta vm 1991:stä pystyi kotikonstein lukemaan ne vikakoodit, joka piti paikkansa ainakin minulla...KIMIR kirjoitti:kiitos kauheesti kaikille avusta ja vinkeistä, vielä kun joku kertoisi mistä tarkalleen ottaen ne anturien piuhat/liittimet löytyvät? Jostain sivulta sain anturien mittaustiedot (pyöritetään ja vastusmittaus) ja miten se tehdän. Boksi autossamme oli ATE ja netistä löytämäni mittausohje ei tietenkään siihen sitten sopinutkaan, kun liitin oli erilainen mitä ohjeissa. Autossa palaa nyt siis vaan se keltainen varoitusvalo ja hydrauliissa tuntuisi toimivan ainakin se nostaa paineen ja pumppu käy normaalisti.