K-jet kiukuttaa..(toimii)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
K-jet kiukuttaa..(toimii)
Tere, aiheesta varmasti löytyy jo jos jonkinlaista keskustelua, mutta tää haku kun ei suostu toimimaan tuolla k-jet sanalla, niin ajattelin oikaista, ja kysyä, kun löytämäni/kuulemani neuvot ei vaan auta.
Eli K-jet ruutta kyseessä.
Ei lähde käyntiin, saa kymmenen minuuttia houkutella aamulla, että edes jotenkin jää käymään. Sen jälkeen toiset kymmenen minuuttia käyttää että kestää edes inan kaasua. Sitten saa ajaa vielä yhden 10 kilometriä, että edes jotenkin vastaa kaasuun. Sanotaan, että 50 ajoa, ja pelaa ehkä jotenkuten, tosin nykii, pätkii, ja tuntuu että koneen 118 hepasta olisi tallella ehkä sen viisikymmentä. Ja vajaalämpöisienä ei käyntiin kun kirveellä..
Ja mitä oon tehny. 2-tahtiöljyä, ruiskutussuuttimien putsausainetta, räiskitty bensaa käsin läppää nostamalla 20 litraa suuttimista läpi. Ajettu noin 400 kilsaa. Ei vaan muutu käytös miksikään.
Mitäs tuolle vielä voisi tehdä, muutakuin heivata k-jetpadan hittoon, ja upottaa t16 padan nokalle.
Eli K-jet ruutta kyseessä.
Ei lähde käyntiin, saa kymmenen minuuttia houkutella aamulla, että edes jotenkin jää käymään. Sen jälkeen toiset kymmenen minuuttia käyttää että kestää edes inan kaasua. Sitten saa ajaa vielä yhden 10 kilometriä, että edes jotenkin vastaa kaasuun. Sanotaan, että 50 ajoa, ja pelaa ehkä jotenkuten, tosin nykii, pätkii, ja tuntuu että koneen 118 hepasta olisi tallella ehkä sen viisikymmentä. Ja vajaalämpöisienä ei käyntiin kun kirveellä..
Ja mitä oon tehny. 2-tahtiöljyä, ruiskutussuuttimien putsausainetta, räiskitty bensaa käsin läppää nostamalla 20 litraa suuttimista läpi. Ajettu noin 400 kilsaa. Ei vaan muutu käytös miksikään.
Mitäs tuolle vielä voisi tehdä, muutakuin heivata k-jetpadan hittoon, ja upottaa t16 padan nokalle.
Viimeksi muokannut 900turbo3d, La Huhti 14, 2012 18:55. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: K-jet kiukuttaa..
Ei huono idea.900turbo3d kirjoitti:Mitäs tuolle vielä voisi tehdä, muutakuin heivata k-jetpadan hittoon, ja upottaa t16 padan nokalle.
No joo, ota ainakin kun oot saanu käyntiin niin lisärikastimen johto irti, kun ei se tartte sitä, jos vaikka vuotais.
Seuraavaks epäilisin ohjauspaineensäädintä, se oli ittelläki joskus vikana.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: K-jet kiukuttaa..
Kokeile hakusanalla jetronic
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: K-jet kiukuttaa..
ohjauspaine liian korkea.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: K-jet kiukuttaa..
Tuo on tosiaan käyny mielessä, mutta ei kehtaa...Lienee arvokkaampi B-pannulla jos saisi sen toimimaan. Pitänee vaihdella tuo uusi ohjauspainessädin paikalle joskus kun motivaatio taas autoon palaa, se on nyt leimattu, se oli tavoite tälle vuodelle. Hyvin sekin, viimeiset 4 vuotta seissy ja ootellu...että eiköhän se jaksa vaikka seuraavat 4 vuotta...jka kirjoitti:Ei huono idea.900turbo3d kirjoitti:Mitäs tuolle vielä voisi tehdä, muutakuin heivata k-jetpadan hittoon, ja upottaa t16 padan nokalle.
Ajan tötterön takas latoon pukkien päälle, ei enää jaksa puljata...mielenkiinto nyt vanhuksesa...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: K-jet kiukuttaa..(tais kiukku loppua)
Jees, motia löytyikin, kun näin kauniina pyhäiltana kyllästyin kotteron temppuiliin. Duuniin, ja mittarit kiinni.
CO 0.08 sitä myöten hc pitkälle toista tonnia, sytytys reilun 5 astetta pielessä...
Siitä säädellen sitten co n. 2,5 ja sytkä 17@850. Nyt tuntuisi pelaavan kuin kello. Huomista aamua odotellen....
Edit. typo
CO 0.08 sitä myöten hc pitkälle toista tonnia, sytytys reilun 5 astetta pielessä...
Siitä säädellen sitten co n. 2,5 ja sytkä 17@850. Nyt tuntuisi pelaavan kuin kello. Huomista aamua odotellen....
Edit. typo
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: K-jet kiukuttaa..(tais kiukku loppua)
Jos kylmäkäynnistyksessä oli aamulla ongelmia, niin silloin se ohjauspainesäädin on syypää. Omassa 99:ssä oli taannoin vikana kylmästartissa, se ei jäänyt koskaan ekalla starttauksella käyntiin. Sitten kun jäi, niin ei alkuun kestänyt yhtään kaasua, tai sammua tupsahti heti. Tämä oireilu johtui liian korkeasta ohjauspaineesta. Turbomalleissa paineen voi säätää rikkomalla mötikän takana olevan messinkitulpan poraamalla. Sieltä paljastuu kuusiokoloruuvi, josta säätö onnistuu. Lisäksi tarvitaan painemittari säätimestä määräjakajan kaskelle menevään putkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: K-jet kiukuttaa..(tais kiukku loppua)
Joo, niimpä tuntuu, eli pitää siis vaihtaa tuo uusi ohjauspainesäädin, ja säätää härveli sitten uuvestaan. Sitten vois alkoo toimimaan. Reilun pari viikkoa tämän pitäisi vielä palvella, sitten päsee suolaa ja talvea pakoon.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: K-jet kiukuttaa..(ei toimi)
Vaihtelin ohjauspainesäätimen uuteen, mutta ei tuolla ollut oikeastaan mitään vaikutusta. Jää huonosti käyntiin, ei kestä kylmänä kaasua. Eli aamutoimet menee nyt niin, että herättyä käyt houkuttelemassa auton käyntiin, sitten kahvit. Tämän jälkeen kurkistamaan josko vielä käy, jos niin, palttoo päälle ja menoksi. Nyt toimii ihan hyvin, ensiviikolla asustaa taas keskellä kaupunia, siellä ei oikein onnistu tämä... Ja yskii satunnaisesti imusarjaan lämpöisenäkin.
Meno on myös sellaista nykivää, aivan kuin joku kokoajan inan liikuttelisi kaasupoljinta tjms...menee ei mene menee ei mene jne, vaikka tasakaasulla jurnuttaa..sama homma oikeastaan välillä myös kiihdyttäessa, saattaa aluksi olla kovinkin nihkeä, sitten saa ihme vimman aivan kuin tulisi parikyt hepppaa lisää, ja taas kohta hummat laukkaa minne sattuu...ihme vekotin..
Meno on myös sellaista nykivää, aivan kuin joku kokoajan inan liikuttelisi kaasupoljinta tjms...menee ei mene menee ei mene jne, vaikka tasakaasulla jurnuttaa..sama homma oikeastaan välillä myös kiihdyttäessa, saattaa aluksi olla kovinkin nihkeä, sitten saa ihme vimman aivan kuin tulisi parikyt hepppaa lisää, ja taas kohta hummat laukkaa minne sattuu...ihme vekotin..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: K-jet kiukuttaa..(ei toimi)
Ei muuta kuin osia osteleen käytettynä. Veikkaan että saat 50 € kaikki ruiskun vermeet joltain. Ookko ihan varma että syttypuoli on kunnossa ????
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: K-jet kiukuttaa..(ei toimi)
Varmaan siellä on vähän jokapuolella vikaa. Eilen kääntelin fiilispohjalta jakajaa. Auto tuntui pelaavaan kohtalaisen hyvin kun ajelin kotio. Nyt aamulla jäi paremmin käyntiin, ja melkein heti startin jälkeen kesti kaasua ja pelasi jopa 500 metriä pirun hyvin (veto oli todella hyvä yms) sitten se alkoi prötäämään, kulki osakaasulla hyvin, täyskaasulla prötäs ja hyyty ihan täysin. Varoiksi lurautin bensaakin tankkiin lisää, mutta sama laulu.. Tyhjäkäynti joko oli, tai puuttui kokonaan. Mutta silloin kun pata tykkäsi käydä, pelasi hiton hyvin, "voimaa" tuntui olevan enemmän kuin kertaakaan toistaiseksi...ja meni myös todella hyvin pienellä pintakaasulla 80-kymppiäkin.. jos ei sattunut prötäämään ja hyytymään... Mutta eipä enään yskinyt kertaakaan...
Täytyy vissiin vaihtaa taas tulpat, samalla pyörijä ja kansi + johdot. Voiskohan jakajan sisällä olla jotkut helyt jumissa. Sitten taas säätää seokset.Toisaalta, taitaa tällä tulla uurastus täyteen ensiviikolla, ja menee seisontaan, mutta oishan tuo ollu kiva selevittää missä vika.
Täytyy vissiin vaihtaa taas tulpat, samalla pyörijä ja kansi + johdot. Voiskohan jakajan sisällä olla jotkut helyt jumissa. Sitten taas säätää seokset.Toisaalta, taitaa tällä tulla uurastus täyteen ensiviikolla, ja menee seisontaan, mutta oishan tuo ollu kiva selevittää missä vika.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: K-jet kiukuttaa..(ei toimi)
Ihan normaali K-jet tuntuisi olevan
Varmaan olet jo määräjakajan putsannut kunnolla, myös ne pikkuiset sihdit/suodattimet siellä suutinputkien lähdöissä? Nämä ei lähde puhtaaksi pelkällä injection cliinerin ruikkimisella, jos ovat melkeen tukossa hiekasta yms. moskasta
Bensalinjatkin varmaan putsattu (esim paineilmaa linjaan), suodatin vaihdettu ja todennettu kylmäkäyntisuuttimen oikea toiminta? Suutinkuviot on varmaan kunnossa ja about identtiset kaikilla suuttimilla määräjakajan läpän liikeradan joka kohdassa, eikä joku/jotkut suuttimet vuoda auto sammutettuna?
On muuten sitten viimesen päälle persiistä naarata noita vikoja, etenkin jos samaan syssyyn "päällä" on joku satunnaisesti esiintyvä sytytyksen häiriö...
Varmaan olet jo määräjakajan putsannut kunnolla, myös ne pikkuiset sihdit/suodattimet siellä suutinputkien lähdöissä? Nämä ei lähde puhtaaksi pelkällä injection cliinerin ruikkimisella, jos ovat melkeen tukossa hiekasta yms. moskasta
Bensalinjatkin varmaan putsattu (esim paineilmaa linjaan), suodatin vaihdettu ja todennettu kylmäkäyntisuuttimen oikea toiminta? Suutinkuviot on varmaan kunnossa ja about identtiset kaikilla suuttimilla määräjakajan läpän liikeradan joka kohdassa, eikä joku/jotkut suuttimet vuoda auto sammutettuna?
On muuten sitten viimesen päälle persiistä naarata noita vikoja, etenkin jos samaan syssyyn "päällä" on joku satunnaisesti esiintyvä sytytyksen häiriö...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: K-jet kiukuttaa..(ei toimi)
Kärjellisen jakajan kuva, mutta hall jakajassa on samat kilkkeet.Voiskohan jakajan sisällä olla jotkut helyt jumissa.
http://www.pelicanparts.com/ultimate/im ... g-expl.jpg
Osa 5. Kalvo ehjä ( voi testata imemällä alipaineputkesta )
Osa 8 ja 9. Jouset paikallaan. ( pitää kurkkia kopan alta )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: K-jet kiukuttaa..(ei toimi)
Tämä autohan on seissyt pitkään. Ei kai muuta voi olla kuin keskipakosäädön liikkuvat vähän kankeana, voitelu voisi auttaa, jos siitä on kyse. Vähän heikosti taitaa olla pääsyä sinne sorkkimaan ja herkistelemään muuten kuin alipainesäätimen irrottamalla. Siis jos ei halua purkaa virranjakajaa.900turbo3d kirjoitti:Voiskohan jakajan sisällä olla jotkut helyt jumissa.
Tuossa kärjetön H-moottorin jakaja, mutta kaipa se B-jakajakin keskipakosäädön osalta samanlainen on:
Mahtaako määräjakajan mäntä liikkua vapaasti seuraten lautasen varren liikettä vai jumittaako ylös?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Marras 08, 2008 17:35
- Paikkakunta: Kokkola
Re: K-jet kiukuttaa..(ei toimi)
Minulla oli -83 EMS satkussa lämpimänä juuri samalaisia käyntihäiriöitä. Kylmänä lähti kyllä hienosti käyntiin ja kävikin vähän aikaa loistavasti. Virranjakajan purku/putsaus, uusi alipainesäädin ja sytytys kohdalleen niin auttoi. Keskipakosäätimen painot olivat melko töhnässä ja luultavasti osittain jumissakin. Alipainesäädin vuoti hieman.jus kirjoitti:Tämä autohan on seissyt pitkään. Ei kai muuta voi olla kuin keskipakosäädön liikkuvat vähän kankeana, voitelu voisi auttaa, jos siitä on kyse.900turbo3d kirjoitti:Voiskohan jakajan sisällä olla jotkut helyt jumissa.
Eihän se vielä ihan kunnossa ole kun katsastuksessa tuli hylsy 7,9 CO-arvosta. Ehkäpä seuraavaksi K-jetin kimppuun...
Ja semmonenkin pikku juttu selvisi, että joku oli vaihtanut virranjakajaksi 86 -87 kat- koneen jakajan. Ihmettelin kun uudessa alipainesäätimessä oli eri numerot kuin vanhassa ja uuden tanko oli noin 3 mm pitempi. Korjaamokäsikirjan mukaan jakajia on parisenkymmentä erilaista eli ei varmaan ole säätökäyrät ihan sopivia vaikka jakajat muuten sopisivat ristiin.
#3942
"Syöksykierteenestojärjestelmä pois toiminnasta. Ota yhteyttä huoltamoon."
"Syöksykierteenestojärjestelmä pois toiminnasta. Ota yhteyttä huoltamoon."