Ongelma lyhyesti:
Edessä uudet satulat yms. Ajossa kaikki ok, kunnes lämpiää norm.lämpöön. Jarrutukset toimii ok kylmänä, mutta kun kone saavuttaa norm.lämmöt niin etujarrut jumittuu täysin lukkoon. Mikä kumma vanhaa vm 79. satkua vaivaa?
900 etujarrujen lukkiutumis ongelma
Re: 900 etujarrujen lukkiutumis ongelma
Oletko purkanut ja puhdistanut pääsylinteriä? Vuosien kuluessa on
varmasti kertynyt paljon töhnää sinnekkin ja välttämättä paineen
palautus ei toimi, siis kanava hiukan tukossa, kun poljin nostetaan
ja pääsylinterin mäntä palautuu takaisin taakse. Jos pääsylinteri
jumittaa, jää jarruihin aina vähän painetta päälle ja lämpenevät
pikkuhiljaa ja laajentuessaan lämpenevät ja hirttävät kiinni.
varmasti kertynyt paljon töhnää sinnekkin ja välttämättä paineen
palautus ei toimi, siis kanava hiukan tukossa, kun poljin nostetaan
ja pääsylinterin mäntä palautuu takaisin taakse. Jos pääsylinteri
jumittaa, jää jarruihin aina vähän painetta päälle ja lämpenevät
pikkuhiljaa ja laajentuessaan lämpenevät ja hirttävät kiinni.
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
Re: 900 etujarrujen lukkiutumis ongelma
Kiitosta vaan, olisiko mahdollisesti tietoa miten purkaa pääsylinteri, siten että se säilyy ehjänä?
Re: 900 etujarrujen lukkiutumis ongelma
Yksi tyypillinen kummallisten jarruoireiden aiheuttaja voi olla sisältä rappeutuneet jarruletkut. Jarruletku (se pätkä, mikä tulee lokasuojasta jarrusatulalle) saattaa päältä näyttää ihan hyvältä, mutta on pehmentynyt mössöksi sisältä. Tästä usein seuraa se, että jarrua pystyy painamaan ja se jarruttaa, mutta ei enää vapauta, kun neste ei pääsekään virtaamaan takaisin satulasta.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: 900 etujarrujen lukkiutumis ongelma
Sinuna ottaisin ja vaihtaisin jarrunesteet kokonaan uusiksi.turbotero kirjoitti:Kiitosta vaan, olisiko mahdollisesti tietoa miten purkaa pääsylinteri, siten että se säilyy ehjänä?
Siis alkaisin sieltä johon tämä lämpeneminen saattaa vaikuttaa.
Jarrujen muut osat kestävät enemmän lämpöä kuin itse neste joka tavallaan on
eräänlaista hydrauliöljyä ja voi koksaantua eli ylikuumeta, sekä lakata toimimasta
ja siinä vaiheessa se ei kestä samoja paineita.
Vikahan voi yhtä hyvin olla muuallakin, ajattelin vain, että eiköhän tämä olisi se
halvin keino näin aluksi?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 900 etujarrujen lukkiutumis ongelma
Kyllä ne jarrunesteet ihan etyleeniglykolia ovat eivätkä kiehumisesta koksaannu...core2 kirjoitti:...neste joka tavallaan on
eräänlaista hydrauliöljyä ja voi koksaantua...
Re: 900 etujarrujen lukkiutumis ongelma
Koksaamisella tarkoitin, en samaa kuin hydraulöljyissä vaan, että jarrunesteet ylikuumetessaan jättävät pieniä hiutaleita jotka ovat nesteen värisiä eivätkä mustia hiutaleita niinkuin on asia hydraulöljyn kanssa.
Mutta tässä yksi osoite jossa paljon asiaa jarrunesteiden vaihdosta ja niin edelleen. Ehkä sieltä selviää hiukan paremmin mistä on kyse.
Mutta tässä yksi osoite jossa paljon asiaa jarrunesteiden vaihdosta ja niin edelleen. Ehkä sieltä selviää hiukan paremmin mistä on kyse.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.