900i -88 Missä lämpöanturi ??? ja [b]Nykii lämpöisenä
Jaa katos tota en edes huomannut Mutta mites se startti muuten toimii kun tuon anturin piuha menee omaan liittimeensä siellä, ei ole sama mihin heräte tulee...? Ja jos se jollain on auttanut että ottaa liittimen irti suuttimesta niin eikai se ihan keksittyä ole, kai se jotenkin on mahdollista?
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Muistelisin tuo ryyppysuuttimen plussa on kyllä suoraan startin herätteessä. Itse ainakin vedin "hulttiovuosinani" helposti vääriä johtopäätöksiä ryyppysuuttimen/liittimen irroitteluista, vaikka tosiassa auton temppuilu johtui ihan muusta, kannen halkeamasta. Käsittääkseni jos ryyppysuutin jäisi jatkuvasti päälle, auto sammuisi helposti siihen ja kastelisi tulpat.kallek kirjoitti:Jaa katos tota en edes huomannut :) Mutta mites se startti muuten toimii kun tuon anturin piuha menee omaan liittimeensä siellä, ei ole sama mihin heräte tulee...? Ja jos se jollain on auttanut että ottaa liittimen irti suuttimesta niin eikai se ihan keksittyä ole, kai se jotenkin on mahdollista?
mcfeast kirjoitti:Itse ainakin vedin "hulttiovuosinani" helposti vääriä johtopäätöksiä ryyppysuuttimen/liittimen irroitteluista, vaikka tosiassa auton temppuilu johtui ihan muusta, kannen halkeamasta.
Tuo ei muuten ole ihan huuhaata! Minullekin eräs luotettava taho(clubin jäsennumero yli tuhat pienempi kuin mulla.... ) kertoi että ei ole ollenkaan harvinaista että kuumakäynnistysongelmat johtuvat vuotavasta kannesta! Saattaapa koeponnistuksessa "ehjä" kansi oireilla ainoastaan, kun se väännetään kiinni ja lämpenee ajossa....
Toinen yleinen "ominaisuus" kuulemma mikä on K-jetti koneissa harmina on höyrylukkojen syntyminen ruiskuputkiin. Itselläni oli myös jokin aika sitten kuumakäynnistys ongelmia. Uudet suuttimet ehdin jo ostaa, kun ajattelin että ne vuotavat "liikaa"... Todelliseksi syyksi osoittautui kuitenkin B***eman polttoaineensuodatin(vuoti prässäyksistä), joka päästi paineet pois ja höyrylukko oli valmis....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Nykiminen on mennyttä aikaa (kuin myös saab)
No niin aikani vaihdettua osia ristiin meni hermo......vika kun ei vaihtanut autoa???
Uusi omistaja vaihtoi alipainesäätimen ja johan rupes pelaamaan??? ei siinä mitään, mutta kun olin jo kertaalleen vaihtanut koko jakajat säätimineen autosta päittäin ja nykiminen kun ei hävinnyt minnekkään saatikka vaihtanut autoa????......kummallista..."varaosa auto" toimii muka viallisella säätimellä ihan hienosti ???
Noh hyvä kun korjaantu tulipahan siinä sivussa yksi saabisti lisää, kun laitoin varaosa-auton kondikseen ja on nyt kovassa käytössä
Eipä muuta kuin kiitoksia vain kaikille viesteistä...tulipahan silti hakattua päätä seinään ja ei kyllä mahdu jakeluun miksei toi nykyinen muka oireile millään lailla kyseisellä säätimellä?
Perästä kuuluu....
Uusi omistaja vaihtoi alipainesäätimen ja johan rupes pelaamaan??? ei siinä mitään, mutta kun olin jo kertaalleen vaihtanut koko jakajat säätimineen autosta päittäin ja nykiminen kun ei hävinnyt minnekkään saatikka vaihtanut autoa????......kummallista..."varaosa auto" toimii muka viallisella säätimellä ihan hienosti ???
Noh hyvä kun korjaantu tulipahan siinä sivussa yksi saabisti lisää, kun laitoin varaosa-auton kondikseen ja on nyt kovassa käytössä
Eipä muuta kuin kiitoksia vain kaikille viesteistä...tulipahan silti hakattua päätä seinään ja ei kyllä mahdu jakeluun miksei toi nykyinen muka oireile millään lailla kyseisellä säätimellä?
Perästä kuuluu....
Saab 900i -88
Volvo 850 Tdi
VW Transporter
Volvo 850 Tdi
VW Transporter
Lisäilmaluisti
Lisäilmaluistin läpän pitää nimenomaan olla auki kylmänä ja lähteä sulkeutumaan kun siinä oleva lämmitysvastus lähtee toimimaan. Ei varmasti lähde kylmänä kunnolla käyntiin jos läppä on kiinni. Tähän liittimeen saa tulla virtaa vasta kun kone käy.
Luisti on sama mitä 80-luvun ruisku-Opeleissa eli Asconassa ja Kadeteissa käytetään. Näilläkin varaosasivuilla niitä on ollut myynnissä tai mene Opel Club Finlandin sivuille, sieltä löytyy kaikkea osaa myös ruiskusaabeihin ainakin vanhempiin joissa Jetronic käytössä.
Kokeile vielä sellaista, että irrotat kaikki 4 liitintä; ruiskusuuttimelle, lämpökytkimelle, lisäilmaluistille ja ohjauspaineventtiilille menevät liittimet. Kokeile miten auto sitten käyttäytyy. Mun oli pakko tehdä tällainen hätäratkaisu omassa ysisatkussa kun joku "asentaja" on kytkenyt ilmeisesti uudelleen kaikki em. johdot ja sähköt on ihan sekaisin. Toimii ainakin minulla. Saattaa olla, että seokset on lämpimänä rikkaalla koska ohjauspaineventtiilille ei tule virtaa, mutta eipä ainakaan nyi ja lähtee käyntiin kuin palmun alta. Kun aikaa tulee on pakko purkaa koko johtohässäkkä ja katsoa missä on kytketty väärin. Tällä hetkellä lisäilmaluistille ja käynnistyssuuttimelle tulee virtaa koko ajan ja akku tyhjenee alle aikayksikön, toisaalta lämpökytkimelle ja ohjauspaineventtiilille ei tule virtaa ollenkaan Että tällaisia asentajia niitä on.
Luisti on sama mitä 80-luvun ruisku-Opeleissa eli Asconassa ja Kadeteissa käytetään. Näilläkin varaosasivuilla niitä on ollut myynnissä tai mene Opel Club Finlandin sivuille, sieltä löytyy kaikkea osaa myös ruiskusaabeihin ainakin vanhempiin joissa Jetronic käytössä.
Kokeile vielä sellaista, että irrotat kaikki 4 liitintä; ruiskusuuttimelle, lämpökytkimelle, lisäilmaluistille ja ohjauspaineventtiilille menevät liittimet. Kokeile miten auto sitten käyttäytyy. Mun oli pakko tehdä tällainen hätäratkaisu omassa ysisatkussa kun joku "asentaja" on kytkenyt ilmeisesti uudelleen kaikki em. johdot ja sähköt on ihan sekaisin. Toimii ainakin minulla. Saattaa olla, että seokset on lämpimänä rikkaalla koska ohjauspaineventtiilille ei tule virtaa, mutta eipä ainakaan nyi ja lähtee käyntiin kuin palmun alta. Kun aikaa tulee on pakko purkaa koko johtohässäkkä ja katsoa missä on kytketty väärin. Tällä hetkellä lisäilmaluistille ja käynnistyssuuttimelle tulee virtaa koko ajan ja akku tyhjenee alle aikayksikön, toisaalta lämpökytkimelle ja ohjauspaineventtiilille ei tule virtaa ollenkaan Että tällaisia asentajia niitä on.
Omassa Saab 90:ssä kaasuttimella on täysin samat ongelmat, joista olen kirjoittanut otsikolla "Kiihdytysongelma".
Auto ei käynnisty lämpimänä kuin rikastimen avustuksella. Ajossa saattaa toimia hetken tasaisesti, kunnes alkaa nykiä kovasti. Tyhjäkäynnillä pakoputki tussahtelee. Ajossa vain tasaisella kaasun käytöllä pääsee jotenkuten ajamaan, mutta reippaampi kaasun käyttö aiheuttaa hyytymistä ja mahdolisesti rajumpaa nykimistä.
Kaikki kaasuttimen säädöt, sytytyssäätö ja ämpärillinen osia on vaihdettu ilman parannusta ongelmaan. Uuden kaasuttimen asennus (säädetty, puhdistettu, uusittu kuluvat osat ja tiivisteet) oikeastaan lisäsi nykimistä, ja aiheutti sen, että ei käynnisty ilman rikastimen käyttöä.
Auto ei käynnisty lämpimänä kuin rikastimen avustuksella. Ajossa saattaa toimia hetken tasaisesti, kunnes alkaa nykiä kovasti. Tyhjäkäynnillä pakoputki tussahtelee. Ajossa vain tasaisella kaasun käytöllä pääsee jotenkuten ajamaan, mutta reippaampi kaasun käyttö aiheuttaa hyytymistä ja mahdolisesti rajumpaa nykimistä.
Kaikki kaasuttimen säädöt, sytytyssäätö ja ämpärillinen osia on vaihdettu ilman parannusta ongelmaan. Uuden kaasuttimen asennus (säädetty, puhdistettu, uusittu kuluvat osat ja tiivisteet) oikeastaan lisäsi nykimistä, ja aiheutti sen, että ei käynnisty ilman rikastimen käyttöä.
Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
Re: Nykiminen on mennyttä aikaa (kuin myös saab)
Kyllä, miultakin meinasi usko loppua, kun etsin omasta 900i -88:sta nykimisen syytä (muka tyyppivika tai ominaisuus). Meinasi ihan vainoharha iskeä vian metsästyksessä, kunnes tajusin vaihtaa viimeisen sytytyksen osan joka ei yleensä mene rikki, eli puolan. Se minua ihmetyttää, miksi puola ei voinut mennä kunnolla rikki? Se meni silleen sopivasti rikki, että auton lämmetessä alkoi nykimään ja käymään huonosti... No tämmöstä tää joskus on. Näin jälkeenpäin katsottuna tuokin meikäläisen probleema sisälsi kyllä monta viittausta huonoon kipinään, mutta kun ei aina polla leikkaa. Eräänlainen vianhakukartta olisi kyllä hyvä (siis toimiva sellainen, eikä liian ylimalkainen).baas009 kirjoitti:
Eipä muuta kuin kiitoksia vain kaikille viesteistä...tulipahan silti hakattua päätä seinään ja ei kyllä mahdu jakeluun miksei toi nykyinen muka oireile millään lailla kyseisellä säätimellä?
Perästä kuuluu....
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01