Pakko kirjoittaa tästä asiasta, kun vaivaa. Tuossa nettiautoa selaillessa tulee aina vähän haikea mieli katsoa noita ysisatasia, joita ihmiset myyvät vain parilla satasella. Hinnasta voi päätellä, kuinka niitä ostetaan sitten perheen nuorille peltoautoiksi ja rääkättäväksi. Lopulta menevät siitä paaliin kun se on tarpeeksi ruttuun saatu. Ovat kumminkin varmoja, kestäviä ja luotettavia autoja ja kuuluvat meidän Suomalaisten sydämiin monessa tavoin.
Joten olisi hienoa, jos muutkin ostaisivat vanhan satkun, ehkäpä laittaisivat hieman tarpeen tullen ja myisivät eteenpäin vaikka täällä klubissa hyvään kotiin. Näin tehdään hyvää että satasia näkisi liikenteessä vielä pitkään.
Sainpahan asian ilmaistua
Kiitos
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Haen itselleni -88 viistoperämallin satkun n. 1,5 vk kuluttua käyttö- / harrasteautoksi.
Mallin ulkonäkö miellyttää vieläkin ja ajettavuus. Auton on minusta myös kokoonsa nähden ketterä.
Ajatuksena on pitää autoa ja korjailla sen mukaan, mitä menee rikki. Varaosat ovat melko edullisia ja olen aina käyttänyt paljon paikkallisen Saab-purkaamon testattuja ja valikoituja käytettyä osia hyvin tuloksin.
Aion myös hitsailla autoa tarvittaessa, jotta matka jatkuisi mahdollisimman pitkään auton kanssa.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Harkinnassa on ollut satkun laitto, kun ei ole tullut edes ajettua koko mallilla Kuuppaa on tehnyt myös mieli tupliksesta nyt puhumattakaan Nettiauto on auki lähes joka päivä, ettei sitä tiedä vaikka sieltä sopiva satkukin joku kaunis päivä kohdalle kolahtaa Tulee kuolattua Saabien perään väliin niin että suukin kuivuu, mutta se on hoidettavissa oluella ja sitten jaksaa taas kuolata
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Itte olen jo useamman vuoden seurannu Nettiautosta Saabeja ja pääasiassa ysisatasia, on vain kaksi ongelmaa, ensimmäinen on se että ei pääse aloittamaan ajoharjoitteluakaan kuin vasta ensi kesänä, ja toinen on se että tuntuu että kaikki siistimmät yksilöt on jossain aivan muualla kuin Uudenmaan lähelläkään
Mutta satkujen säilyttämiselle ääni täältäkin
Edit: 101 viesti Arvonimenä jo ruisku vaikka kaasariakaan ei ole vielä saanu hankittua...
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
ja kolmanneksi kun nettiauton satasia käy kattoon tulee mielen ajatus että ei taida tässä kerrostalon parkkipaikalla paljoa huoltoa olla tehty, irtonaiset osat on kyllä peräkontissa kuten sivulistaa,taustapeiliä, keskikonsolia,pölykapselia ym ym
öljypönttöä, mutta kiinni niitä ei ole saatu saatikka autoa edes imuroitua, muusta putsaamisesta puhumattakkaan. vanha sanonta pitää paikkansa että ákusta automiehen näkee.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Lieneekö pelastamisen tarpeessa, mutta Helsingissä Herttoniemen kylässä Sorvaajankadulla, Marimekon tehtaan takana seisoo täysin kokonainen (ajokuntoinen?) mintunvihreä 99 GLs Combicoupe.
Auto oli siirretty pihalta kadun varteen ja kovin on odottavan näköinen..
takakilpi oli vielä paikoillaan eli omistaja löytyisi ehkä?
Vilho123 kirjoitti:niitä ostetaan sitten perheen nuorille peltoautoiksi ja rääkättäväksi. Lopulta menevät siitä paaliin kun se on tarpeeksi ruttuun saatu. Ovat kumminkin varmoja, kestäviä ja luotettavia autoja
Tämän takia pelastin itsellenikin vuosi sitten ysisatasen, joka oli sulattoon lähdössä. Siivosin sisältä ja vaihoin oikeanpuolen etujarruletkun ja vein katsastukseen jonka läpäisi kehujen kera . Enkä aio hävittää vaan pidän piruuttani sen jemmassa ja ajelen aina sillointällöin
2766 kirjoitti:Lieneekö pelastamisen tarpeessa, mutta Helsingissä Herttoniemen kylässä Sorvaajankadulla, Marimekon tehtaan takana seisoo täysin kokonainen (ajokuntoinen?) mintunvihreä 99 GLs Combicoupe.
Auto oli siirretty pihalta kadun varteen ja kovin on odottavan näköinen..
takakilpi oli vielä paikoillaan eli omistaja löytyisi ehkä?
t.
Mikko L
Hki
Wow! Mä kun luulin, että mun auto olis uniikki. Herttoniemihän on melkein naapurissa... Vai pitääköhän tässä mennä tarkistamaan, onko oma auto vielä tallella tuolla parkkipaikalla
2766 kirjoitti:Lieneekö pelastamisen tarpeessa, mutta Helsingissä Herttoniemen kylässä Sorvaajankadulla, Marimekon tehtaan takana seisoo täysin kokonainen (ajokuntoinen?) mintunvihreä 99 GLs Combicoupe.
Auto oli siirretty pihalta kadun varteen ja kovin on odottavan näköinen..
takakilpi oli vielä paikoillaan eli omistaja löytyisi ehkä?
t.
Mikko L
Hki
Wow! Mä kun luulin, että mun auto olis uniikki. Herttoniemihän on melkein naapurissa... Vai pitääköhän tässä mennä tarkistamaan, onko oma auto vielä tallella tuolla parkkipaikalla
Hmm... Herttoniemi ei enää ole ihan naapurissa. Milloinkahan kävisi katsomassa ja aiheuttamassa hellasäröä.
Satutko, Mikko, muistamaan rekkaria? Ei tarvitse julkisesti huudella, mutta jos muistat (tai kuka hyvänsä muistaa) niin voisitko paiskata yyveellä?
Azanovix kirjoitti:Hmm... Herttoniemi ei enää ole ihan naapurissa. Milloinkahan kävisi katsomassa ja aiheuttamassa hellasäröä.
Käy nyt ihmeessä tsekkaamassa tuo kummajainen! On Hertsika kuitenkin sulle lähempi naapuri, kuin mulle
Ja varsinaiseen asiaan... Olen tämän vuosikymmenen varsin ahkerasti kierrellyt Etelä-Suomen romiksia ja aivan viime aikoina huomannut, että myös romiksien sankat 99/90/900-pinot ovat hävinneet todella tehokkaasti. Etsiessäni täällä Lahden seudulla parempia tiivisteitä autoni etuoviin huomasin, että kyseisiä autoja oli romiksilla yhteensä ehkä 5 kappaletta Eli kyllä romiksetkin alkavat näiden suhteen jo myydä eioota. Tuntuvat päätyvän huimaa vauhtia sulattoon nämä klassikot!
Jos porukka niitä satkuja pelastelee niin ottakeehan ihmeessä kuvia ja kertokaa tähän topsuun millanen peli irtos millä hinnalla. Sitten vaikka mitä laittoa ym.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90