OG900 2.1i - sytytystulpat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

OG900 2.1i - sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Olisi ehkä aika vaihdattaa ensi kuussa huollon yhteydessä sytytystulpat. Entisissä T5-autoissani oli NGKn tulpat. Onko näin myös tässä autossa? Minkä malliset? Entinen omistaja oli tainnut laittaa nelikärkitulpat (liekkö sillä nimellä sitten). Minkälaisia vaihtoehtoja olisi, että moottori kävisi mahdollisimman nätisti? Ja ehkä myös se, että kestäisivät enemmän kuin 10 000km. On myös sellaisia sytytystulppia, joiden käyttöaika ja -ikä on varsin pitkä. Onko tähän moottoriin saatavissa sellaisia?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: OG900 2.1i - sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Platinatulpat kestävät. Mm. Previassa niiden vaihtoväli on 100 tkm. Motonet tarjoaa niitä ensimmäiseksi 2.1 16v koneisiin. Turbon 3000 km ajetut tulpat aiheuttivat nykimistä, joka poistui kun vaihdoin platinat. Joten ne ainakin on hyvät. Taitaa olla kyllä boschit, vaikka tällä foorumilla ei kelpuuteta kuin ngk.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: OG900 2.1i - sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Naxu kirjoitti:Platinatulpat kestävät. Mm. Previassa niiden vaihtoväli on 100 tkm. Motonet tarjoaa niitä ensimmäiseksi 2.1 16v koneisiin. Turbon 3000 km ajetut tulpat aiheuttivat nykimistä, joka poistui kun vaihdoin platinat. Joten ne ainakin on hyvät. Taitaa olla kyllä boschit, vaikka tällä foorumilla ei kelpuuteta kuin ngk.
Kun täällä on NGK:n lahjomia tietäjiä, niin siksi muut merkit ei kelpaa.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG900 2.1i - sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja juhokare »

No, onko NGKlla platinatulppia? Bosch on itsessään sekin hyvä merkki.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: OG900 2.1i - sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

juhokare kirjoitti:No, onko NGKlla platinatulppia? Bosch on itsessään sekin hyvä merkki.
Eipä ole tietoo, kun on vaan noita vapareita vaan... :roll: :roll:

Bossi ihan jees merkki...
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG900 2.1i - sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli siis Boschit ostoon. :) Mikä on sen tulpan tarkka mallimerkintä tähän autooni?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG900 2.1i - sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Niin, ja ne taitavat sen verran laatukamaa, että ovat luotettavat myöskin säästä ja ilmatilasta riippumatta?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: OG900 2.1i - sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

900 I 16 Kat kirjoitti:
Kun täällä on NGK:n lahjomia tietäjiä, niin siksi muut merkit ei kelpaa.
Höpö höpö, tuskin ketään ainakin kovin kalliilla on lahjottu. ;)
Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia NGK:n tulppien kanssa, ei NG900 eikä 99. Siksi en näe tarpeelliseksi vaihtaa toisiin tai suositella muita.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: OG900 2.1i - sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Azanovix kirjoitti:
900 I 16 Kat kirjoitti:
Kun täällä on NGK:n lahjomia tietäjiä, niin siksi muut merkit ei kelpaa.
Höpö höpö, tuskin ketään ainakin kovin kalliilla on lahjottu. ;)
Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia NGK:n tulppien kanssa, ei NG900 eikä 99. Siksi en näe tarpeelliseksi vaihtaa toisiin tai suositella muita.
Ainoat ongelmat NGK-tulppien kanssa ollut T8:ssa, jossa NGK:n tulppien herkkyys kastumiselle alkoi viduttaa. Tilalle tuli Denso WP22EPU tjsp. Mutta tommoseen vaparilouskuun nyt joutaa laittamaan vaikka Bilteman tulpat, tosin ei ne ole juuri halvemmat kuin ne NGK:n perus BCP6ES:t :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG900 2.1i - sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ja olisiko tällaiseen vaparilouskuun hyvät sitten ja jopa paremmat Motonetin Boschin platinatulpat kuin nuo Bilteman? :) Taitaa olla turha edes kysyä, kun täälläkin on monta Bilteman tuotteiden kannattajaa - itse olen Motonetin asiakas.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: OG900 2.1i - sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Biltemahan myy nykyisin kait Brisk:in tulppia.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: OG900 2.1i - sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

juhokare kirjoitti:Ja olisiko tällaiseen vaparilouskuun hyvät sitten ja jopa paremmat Motonetin Boschin platinatulpat kuin nuo Bilteman? :) Taitaa olla turha edes kysyä, kun täälläkin on monta Bilteman tuotteiden kannattajaa - itse olen Motonetin asiakas.
Ei ole mitään lisäarvoa jollain platinaboscheilla, toimii aika varmasti samaan malliin Biltemankin tulpilla. Jos käyt siellä Motonetissä, niin osta vaan ne NGK BCP6ES:t, maksaa jotain 2€ kpl ja kyllä niillä ajaa heittämällä 20-30tkm, ehkä enemmänkin kunhan jossain välissä vähän säädät kärkiväliä takas pienemmäksi.

Suoraan sanottuna aivan turhaa ostaa jotain platinatulppia johonkin jeesuksenvanhaan vaparisatkuun.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG900 2.1i - sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Näin varmaan on, auto on vanha. No, sitten ostinkin ne platinat - hintaahan niillä tietenkin on. Malli on Bosch FR 6 KPP33+ (+55). Onko tuo sopiva? Noita taisi siellä tiskin tietokone suositella.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Jartsu
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 23:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: OG900 2.1i - sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Itte vaihdoin omaan jeesuksenvanhaan 2.1:een NGK:n platinaiset, elikkä Motonetin tiskiltä tämmöiset:

NGK BCP5EVX 11-1472 900i-16-2,1 BCP5EVX 9.90 €

Nämä siis euron halvemmat kuin Boschit, jotka varmaan myös vähintäänkin ok tulpat. Kyllähän hinta vähän sylettää, mutta pitäähän sitä vähän olla luksusta elämässä :P
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: OG900 2.1i - sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Vanha tai ei, onpahan ainakin yksi murhe vähemmän, kun ainakin tullpat on hyvät ja kestävät.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Vastaa Viestiin