Paikkausjuttuja.
Paikkausjuttuja.
Elikkäs, löytyi takaa pyöräkotelosta n. peukalon kokoinen reikä joka menee suoraan paksiin. Mikä olis hyvä ja kestävä tapa paikata se ilman hitsausta kun ei sellasia laitteita ole?
Hyvät vinkit olis todella tervetulleita!
Hyvät vinkit olis todella tervetulleita!
Kiitoksia vastanneille.
Eli eikun massaamaan!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Hitsaus on tietenkin se paras. Hätäkorjauksena voisi olla näppärää laittaa paikkapelti (terästä tai alumiinia) popniitillä kiinni. Pelkän kitin/massan tartuttaminen reikään kunnolla on todella tuskaista...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hyvä tapa on myös leikata lasikuitu matosta oikean kokoinen pala ja lyödä reijän päälle kiinni ja sen jälkeen vaan kovetinta ja maalia päälle.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Ei ei!
Ei Saab sentään mikään vene ole! Vaikka jotain mallia kajakiksi kutsutaan
Eräs veliharrastaja juuri sanoi viestiketjussa, että ei se hitsauttaminen paljoa tule maksamaan. Tee niin!
Jos lähdet tulppia sun muita shaitteja sinne tunkemaan, voi saman tein antaa ne rahat mulle. Ne menee aivan hukkaan tuossa turhassa yrityksessä.
Teet vaikka itse ne pohjatyöt ja viet johonkin pajalle sen jälkeen. Se on parin tunnin juttu, max.
-H-
Ei Saab sentään mikään vene ole! Vaikka jotain mallia kajakiksi kutsutaan
Eräs veliharrastaja juuri sanoi viestiketjussa, että ei se hitsauttaminen paljoa tule maksamaan. Tee niin!
Jos lähdet tulppia sun muita shaitteja sinne tunkemaan, voi saman tein antaa ne rahat mulle. Ne menee aivan hukkaan tuossa turhassa yrityksessä.
Teet vaikka itse ne pohjatyöt ja viet johonkin pajalle sen jälkeen. Se on parin tunnin juttu, max.
-H-
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kyllä se lasikuitukitti on ainoa oikea lääke siihen reikään, jos et hitsata halua.
Muista vaan että pohjan pitää olla puhdas ja kuiva.
Ja sitten pieni hionta ja massa päälle ( ja niin on kuin uusi )
Muista vaan että pohjan pitää olla puhdas ja kuiva.
Ja sitten pieni hionta ja massa päälle ( ja niin on kuin uusi )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Laitan sitte varmaan sitä lasikuitukittiä.
Kunhan muutaman vuoden kestäis niin se riittää.
Kirjoittelin tähän jo aikasemminkin mutta meidän pikkuneiti löys virtakytkimen kesken kaiken.
Mielestäni jos reikä on noin pieni, niin hitsaamalla tuosta ei saavuta mitään erityistä. Eri asia on minkä kokoinen reikä on sitten kun tuota rupee putsaamaan???
Tulee kumminkin paljon hitsisaumaa joka täytyy joka tapauksessa suojata, joten itse puhdistaisin tuon kunnolla sekä lokasuojan että kontin puolelta, siihen lasikuitupakkelia jonka päälle maali koska toi on huokoista ja sen päälle massa.
Maali ja massa siis molemmille puolille.
Peltilätkää popniiteillä en laittais kun autoo jota ei ole tarkoitus pitää rekisterissä vuotta pirempään.
Mielestäni jos reikä on noin pieni, niin hitsaamalla tuosta ei saavuta mitään erityistä. Eri asia on minkä kokoinen reikä on sitten kun tuota rupee putsaamaan???
Tulee kumminkin paljon hitsisaumaa joka täytyy joka tapauksessa suojata, joten itse puhdistaisin tuon kunnolla sekä lokasuojan että kontin puolelta, siihen lasikuitupakkelia jonka päälle maali koska toi on huokoista ja sen päälle massa.
Maali ja massa siis molemmille puolille.
Peltilätkää popniiteillä en laittais kun autoo jota ei ole tarkoitus pitää rekisterissä vuotta pirempään.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992