Pelastakaa satkuja!
Re: Pelastakaa satkuja!
Tulee intti pahasti vuodeksi eteen niin ei ole ''järkeä'' ostaa mädäntymään moista autoa kotikonnuille. Muuten on tullut jo kuolattua monesti, varsinkin turbollisia satkuja. Voishan sitä korjailla sitten aina tietty lomilla
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Re: Pelastakaa satkuja!
Jokos tuo Herttoniemen Combi on haettu talteen?
Re: Pelastakaa satkuja!
Ei toki. En ole itse ehtinyt vielä edes katsomaan sitä, mutta salapoliisityötä salaperäisyyden verhon raottamiseksi on tehty paljon.SUKUVIKA kirjoitti:Jokos tuo Herttoniemen Combi on haettu talteen?
Re: Pelastakaa satkuja!
"Jännitys" tiivistyy, kun viikonloppu lähenee.
Haen 177 tkm ajetun -88 mallisen.
Eka omistajalla 21 v. hieman kuten myös 9000:seni (22v. ekalla, 170t, mutta maileina.)
9000:lle pitäisi löytyä talli tästä paikkakunnalta talveksi. Ajatuksena säästää pitkään. On vielä niin hyvä.
Haen 177 tkm ajetun -88 mallisen.
Eka omistajalla 21 v. hieman kuten myös 9000:seni (22v. ekalla, 170t, mutta maileina.)
9000:lle pitäisi löytyä talli tästä paikkakunnalta talveksi. Ajatuksena säästää pitkään. On vielä niin hyvä.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: Pelastakaa satkuja!
Tunteeko kukaan paikkakuntalainen pohjois-Hakalahden hopean Aeron tapausta / omistajaa. Rek.nron perusteella olisi vm. -82-83?
Samassa pihassa n. 15-20 v.
Tekisi mieli käydä soittamassa ovikelloa ja kysyä, että oliskos myytävänä.
Samassa pihassa n. 15-20 v.
Tekisi mieli käydä soittamassa ovikelloa ja kysyä, että oliskos myytävänä.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: Pelastakaa satkuja!
En tunne, mutta käy ihmeessä! Oon samaa peliä ihaillu ohimennen usein.Petri R kirjoitti:Tunteeko kukaan paikkakuntalainen pohjois-Hakalahden hopean Aeron tapausta / omistajaa. Rek.nron perusteella olisi vm. -82-83?
Samassa pihassa n. 15-20 v.
Tekisi mieli käydä soittamassa ovikelloa ja kysyä, että oliskos myytävänä.
Nätti on!
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Pelastakaa satkuja!
Tapausta en tiiä, mutta yhtälö ei täsmää. Ensimmäinen Aero oli Saab 900 Turbo16 Aero, joka (kuten koko B202L -moottori) tuli tarjolle vasta mallivuoteen 1984. Tunnusmerkeistä sen verran, että 1985 tuli tarjolle kangaspenkit ('84 on aina nahoilla) sekä konepeltiin keulamerkki, 1986 käytännössä sivuvilkut (piti olla jo 1985, mutta ainakin osa MY85 satkuista on ilman moisia, ilmeisesti kaikki Aken erikoisluvalla) ja 1987 viistokeula.Petri R kirjoitti:Tunteeko kukaan paikkakuntalainen pohjois-Hakalahden hopean Aeron tapausta / omistajaa. Rek.nron perusteella olisi vm. -82-83?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Pelastakaa satkuja!
Eikös Saabin(kin) mallivuosi ala aina elokuusta, jolloin vuosimallin -84 autoja olisi alettu valmistaa jo elokuun -83 alusta?aero kirjoitti:Tapausta en tiiä, mutta yhtälö ei täsmää. Ensimmäinen Aero oli Saab 900 Turbo16 Aero, joka (kuten koko B202L -moottori) tuli tarjolle vasta mallivuoteen 1984.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Pelastakaa satkuja!
Yleensä se on näin huom! yleensä. Tämä ei kuitenkaan ole sääntö, että sen on oltava näin, mutta lokakuussa voi jo sanoa sen olevan sääntö, että se on niin.Lahti411 kirjoitti: Eikös Saabin(kin) mallivuosi ala aina elokuusta, jolloin vuosimallin -84 autoja olisi alettu valmistaa jo elokuun -83 alusta?
Siis jees 1983 elokuun loppupuolella oli mahdollista, että löytyi 1984 vuoden aero.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Pelastakaa satkuja!
Samanlainen, kuin Vilho123 avattaressa ja nahkapenkeillä. Pitää vielä tsekata rekkari. Mutta Vaasan lääni auto on, alkaa V:llä. Silloin kun vielä läänin tunnisti. Helmat ja Aerot. Toisina vanteina US-Turbot.aero kirjoitti:Tapausta en tiiä, mutta yhtälö ei täsmää. Ensimmäinen Aero oli Saab 900 Turbo16 Aero, joka (kuten koko B202L -moottori) tuli tarjolle vasta mallivuoteen 1984. Tunnusmerkeistä sen verran, että 1985 tuli tarjolle kangaspenkit ('84 on aina nahoilla) sekä konepeltiin keulamerkki, 1986 käytännössä sivuvilkut (piti olla jo 1985, mutta ainakin osa MY85 satkuista on ilman moisia, ilmeisesti kaikki Aken erikoisluvalla) ja 1987 viistokeula.Petri R kirjoitti:Tunteeko kukaan paikkakuntalainen pohjois-Hakalahden hopean Aeron tapausta / omistajaa. Rek.nron perusteella olisi vm. -82-83?
Perässa lukee turbo, keulaa en muista.
Esim. itsellä VS.-... = Vaasa / -87.
VMA-VN.... -82-83
VPP -86
VRL-VS.. -87
VTB-VT... -88-89
-89:iin sitten loppuikin tuo ilo.
Viimeksi muokannut Petri R, Ke Marras 03, 2010 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: Pelastakaa satkuja!
Juu, mallivuoden 84 auto on tosiaan voitu valmistaa ja rekisteröidä 83 puolella. "82-83" vaan ajoi mut ajattelemaan 83:n osalta alkuvuotta tms. Mutta siis mahdollisesti melko aikainen Aero, joka tapauksessa joko vähintään MY84 tai feikki.Lahti411 kirjoitti:Eikös Saabin(kin) mallivuosi ala aina elokuusta, jolloin vuosimallin -84 autoja olisi alettu valmistaa jo elokuun -83 alusta?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Kaasari"
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 23:25
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pelastakaa satkuja!
Kouvola Laakkonen Saab 900 2.1 16v -93 238tkm 5d
Käytiin tänään vaimon kanssa tsekkaamassa ko auto, kun mietittiin, josko lapsen kanssa ois toi 5 ovinen helpompi. Auto vaikutti asialliselta, mutta 5d hyödyt combicoupeen verrattuna eivät oikein valjenneet, joten auto jäi ostamatta. On se coupe aina coupe ja mahtuu ne lastenvaunut siihenkin! Mutta jos olet viisiovista isolohkoa etsinyt, niin korjaa talteen. Pikku siistimisellä saa auton vuosiksi, eikä tartte hitsailla!
+ Hyvä huoltohistoria
+ Siisti kori ja pohja, ovien sisäpuolella ja konepellin reinoissa alkavaa pintaruostetta, muuten bueno
+ Ajossa ei huomattu mitään vikaa
+ Katsastettu 10/10, uudenveroiset nastar.
-Nuhjuinen sisältä, penkit vaatii pesun ja kuskin penkki hieman painon alla lässähtäny
Käytiin tänään vaimon kanssa tsekkaamassa ko auto, kun mietittiin, josko lapsen kanssa ois toi 5 ovinen helpompi. Auto vaikutti asialliselta, mutta 5d hyödyt combicoupeen verrattuna eivät oikein valjenneet, joten auto jäi ostamatta. On se coupe aina coupe ja mahtuu ne lastenvaunut siihenkin! Mutta jos olet viisiovista isolohkoa etsinyt, niin korjaa talteen. Pikku siistimisellä saa auton vuosiksi, eikä tartte hitsailla!
+ Hyvä huoltohistoria
+ Siisti kori ja pohja, ovien sisäpuolella ja konepellin reinoissa alkavaa pintaruostetta, muuten bueno
+ Ajossa ei huomattu mitään vikaa
+ Katsastettu 10/10, uudenveroiset nastar.
-Nuhjuinen sisältä, penkit vaatii pesun ja kuskin penkki hieman painon alla lässähtäny
leegoinsinööri
perheauto:
Saab 9000 CSE 2,0t -98
ex:
Saab 900 2.1 16v -93
perheauto:
Saab 9000 CSE 2,0t -98
ex:
Saab 900 2.1 16v -93
Re: Pelastakaa satkuja!
Itse ostelin keväällä korjattavaksi ruiskulla ja 16 vuotiaalla (sano valve) koneella olevan 900 vuodelta -90. Kori on melko siisti ja sisusta myös... Samalla köyhdyin 400 eurolla en ole katunut vielä kyllä ostosta...
Innolla odotellessa että saisi serkkupojan kanssa korjattua sen ja korttia odotellessa...
Innolla odotellessa että saisi serkkupojan kanssa korjattua sen ja korttia odotellessa...
Saab 900i -90 (RIP)
Opel Vectra -91 (yyh)
Nissan Sunny n14 -94 (RIP)
Opel Astra g -95 (eiooikävä)
Renault Laguna II -01 (vara-auto)
Saab 900t -96 ( <3 )
Opel Vectra -91 (yyh)
Nissan Sunny n14 -94 (RIP)
Opel Astra g -95 (eiooikävä)
Renault Laguna II -01 (vara-auto)
Saab 900t -96 ( <3 )
Re: Pelastakaa satkuja!
Soitin kyseisestä autosta torstaina iltapäivästä kun ilmestyi nettiautoon....keskiviikkona ei vielä ollu. Oli menny kuulemma harrastajalle ja haki perjantaina pois..leegoinsinoori kirjoitti:Kouvola Laakkonen Saab 900 2.1 16v -93 238tkm 5d
Käytiin tänään vaimon kanssa tsekkaamassa ko auto, kun mietittiin, josko lapsen kanssa ois toi 5 ovinen helpompi. Auto vaikutti asialliselta, mutta 5d hyödyt combicoupeen verrattuna eivät oikein valjenneet, joten auto jäi ostamatta. On se coupe aina coupe ja mahtuu ne lastenvaunut siihenkin! Mutta jos olet viisiovista isolohkoa etsinyt, niin korjaa talteen. Pikku siistimisellä saa auton vuosiksi, eikä tartte hitsailla!
+ Hyvä huoltohistoria
+ Siisti kori ja pohja, ovien sisäpuolella ja konepellin reinoissa alkavaa pintaruostetta, muuten bueno
+ Ajossa ei huomattu mitään vikaa
+ Katsastettu 10/10, uudenveroiset nastar.
-Nuhjuinen sisältä, penkit vaatii pesun ja kuskin penkki hieman painon alla lässähtäny
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: Pelastakaa satkuja!
Eilen tein kulttuuriteon ja ostin ysikympin käyttöautoksi! Oli kova ysiysikuume ja etsin myös parempaa satkua, joten looginen ratkaisu! Kohta menen tutkimaan sekajunaa...
Jätän tuon i16 satasen pihalle seisomaan, koska ei ole mitään järkeä sitä pois laittaa, koska immut sun muut käy aeroonkin, jos saa varaosa-auton kohtalon. Siinä on kuitenkin pohja aika hyvässä kunnossa ja muutenkin oikein ryhdissään. Paremmat ovetkin ovat jo jemmassa tulevaa varten.
Mitenköhän olisi järkevä suojailla sitä, ettei se aivan lahoa ja jämähdä siihen? Maasta nouseva kosteus tunnetusti ei tee korille mukavaa. Tänään ajattelin laittaa autopeitteen päälle ja talvehtimaan. Keväällä sitten pieni herkistelylenkki tuolla syrjätiellä.
Jätän tuon i16 satasen pihalle seisomaan, koska ei ole mitään järkeä sitä pois laittaa, koska immut sun muut käy aeroonkin, jos saa varaosa-auton kohtalon. Siinä on kuitenkin pohja aika hyvässä kunnossa ja muutenkin oikein ryhdissään. Paremmat ovetkin ovat jo jemmassa tulevaa varten.
Mitenköhän olisi järkevä suojailla sitä, ettei se aivan lahoa ja jämähdä siihen? Maasta nouseva kosteus tunnetusti ei tee korille mukavaa. Tänään ajattelin laittaa autopeitteen päälle ja talvehtimaan. Keväällä sitten pieni herkistelylenkki tuolla syrjätiellä.
Sauli.M #1562