Paikkausjuttuja.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

Paikkausjuttuja.

Viesti Kirjoittaja Saha »

Elikkäs, löytyi takaa pyöräkotelosta n. peukalon kokoinen reikä joka menee suoraan paksiin. Mikä olis hyvä ja kestävä tapa paikata se ilman hitsausta kun ei sellasia laitteita ole?

Hyvät vinkit olis todella tervetulleita!
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Mä en tiedä mitä mulle on laitettua, mutta näyttää olevan mustaa kittiä tai jotain massaa, eli massaus on tietysti aika käsittääkseni hyvä tapa
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Lasikuitupakkeli / kitti , ja massa päälle reikä piilossa joitakin vuosia.
Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

Kiitoksia vastanneille.

Viesti Kirjoittaja Saha »

Eli eikun massaamaan!
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Laita sikafleksiä pysyy kuin tauti.
Ari 1622
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jos reikä on noin pieni luulen että hitsaustyö maksaa saman kuin pakkelit.Lisäksi kun kunnolla tehdään niin ruostuminen pysähtyy siihen.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hitsaus on tietenkin se paras. Hätäkorjauksena voisi olla näppärää laittaa paikkapelti (terästä tai alumiinia) popniitillä kiinni. Pelkän kitin/massan tartuttaminen reikään kunnolla on todella tuskaista...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Hyvä tapa on myös leikata lasikuitu matosta oikean kokoinen pala ja lyödä reijän päälle kiinni ja sen jälkeen vaan kovetinta ja maalia päälle.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Viilaa reikä pyöreäksi ja poista siitä ruoste, tämän jälkeen laita siihen kumitulppa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

9000CD23T kirjoitti:Viilaa reikä pyöreäksi ja poista siitä ruoste, tämän jälkeen laita siihen kumitulppa.
hyvä idea
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Ei ei!

Ei Saab sentään mikään vene ole! Vaikka jotain mallia kajakiksi kutsutaan :P

Eräs veliharrastaja juuri sanoi viestiketjussa, että ei se hitsauttaminen paljoa tule maksamaan. Tee niin!

Jos lähdet tulppia sun muita shaitteja sinne tunkemaan, voi saman tein antaa ne rahat mulle. Ne menee aivan hukkaan tuossa turhassa yrityksessä.

Teet vaikka itse ne pohjatyöt ja viet johonkin pajalle sen jälkeen. Se on parin tunnin juttu, max.

-H-
Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

Hmmm.

Viesti Kirjoittaja Saha »

Eli hitsausta suositeltais. Olisko mitenkään mahdollista paikata sitä kuitenkin vaikka kemiallisella metallilla tms.? Se olis kuitenkin itse tehtävissä eikä rahaakaan sais palaa paljoa.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kyllä se lasikuitukitti on ainoa oikea lääke siihen reikään, jos et hitsata halua.
Muista vaan että pohjan pitää olla puhdas ja kuiva.
Ja sitten pieni hionta ja massa päälle ( ja niin on kuin uusi )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

Laitan sitte varmaan sitä lasikuitukittiä.

Viesti Kirjoittaja Saha »

Kunhan muutaman vuoden kestäis niin se riittää.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kirjoittelin tähän jo aikasemminkin mutta meidän pikkuneiti löys virtakytkimen kesken kaiken. :lol:

Mielestäni jos reikä on noin pieni, niin hitsaamalla tuosta ei saavuta mitään erityistä. Eri asia on minkä kokoinen reikä on sitten kun tuota rupee putsaamaan???

Tulee kumminkin paljon hitsisaumaa joka täytyy joka tapauksessa suojata, joten itse puhdistaisin tuon kunnolla sekä lokasuojan että kontin puolelta, siihen lasikuitupakkelia jonka päälle maali koska toi on huokoista ja sen päälle massa.
Maali ja massa siis molemmille puolille.

Peltilätkää popniiteillä en laittais kun autoo jota ei ole tarkoitus pitää rekisterissä vuotta pirempään.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin