Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
Moro!
Tällainen olis tarjolla, onko kellekkään tuttu kun on klubitarra ko.satkun ikkunassa ja tonnari menis vaihdossa.
http://www.nettiauto.com/saab/900/3595529
Onko 90/900 puskureissa samat kiinnitykset?
Noissa olen nähnyt keuloja muutetun uudemman malliseksi onko minkälainen projekti, tosin tuon saabin aion pitää mahdollisimman alkuperäisen näköisenä jos vaihdot onnistuu.
Kohta muuten tulee lunta
Tällainen olis tarjolla, onko kellekkään tuttu kun on klubitarra ko.satkun ikkunassa ja tonnari menis vaihdossa.
http://www.nettiauto.com/saab/900/3595529
Onko 90/900 puskureissa samat kiinnitykset?
Noissa olen nähnyt keuloja muutetun uudemman malliseksi onko minkälainen projekti, tosin tuon saabin aion pitää mahdollisimman alkuperäisen näköisenä jos vaihdot onnistuu.
Kohta muuten tulee lunta
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
Kyllähän tuosta putsaamalla ja pikkufiksillä varmasti ihan siistin harrasteauton saisi, mutta on tuo aikas vanha käyttöpeliksi. No, riippuu tietenkin miten paljon ajelee ja ajaako jokapäivä yms..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
Et saatana lähtisi vaihtamaan tuosta keulaa! Ihan mahtavan näköinen noin pystärinä. Alkuperäisenä vaan ja jos ei muuta niin tuosta saisi hyvän sleeperin kunhan repisi turbomerkit pois Nätti sisusta muuten.
Ja kyllähän tuota voisi pitää käyttöautona. Miksi ei..? Pitää siitä vaan hyvää huolta.
Ja kyllähän tuota voisi pitää käyttöautona. Miksi ei..? Pitää siitä vaan hyvää huolta.
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
Eikä hirveenä uita talvella suolassa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
Ylihintainen tuohon kuntoon.
K-jet ja turbo tietää "iloisia" hetkiä käyntihäröjen ratkomisessa, ennemmin tai myöhemmin, yleensä ennemmin. Eli käyttöautoksi en ottaisi.
K-jet ja turbo tietää "iloisia" hetkiä käyntihäröjen ratkomisessa, ennemmin tai myöhemmin, yleensä ennemmin. Eli käyttöautoksi en ottaisi.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
Kyllä niissä sähköjeteissäki riittää vanhemmuuttaan askaretta mutta työ tekijäänsä opetaa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
Tuo kyllä totta..V.J.S kirjoitti:K-jet ja turbo tietää "iloisia" hetkiä käyntihäröjen ratkomisessa, ennemmin tai myöhemmin, yleensä ennemmin.
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
Osta vaan, kyllä se siitä ku vähä potkii. Itellä 370tkm ajettu ja pikkuhiljaa alkaa auton salaisuudet selviämään.. Hinta on sopiva kun se ostajalle kelpaa mutta eipä noita ole kovin montaa tyrkylläkään.
Paljon tuon tyylikkäämpää on vaikea löytää....
Paljon tuon tyylikkäämpää on vaikea löytää....
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
Lienee mun liimaamaa se klubi-tarra. Tuolla siitä juttua (sorry, kun linkit ei enää toimi): http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=55907
Ja tässä kuva reilun kolmen vuoden takaa...
Ja tässä kuva reilun kolmen vuoden takaa...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
Ei tullu kauppoja olis pitänyt päikseen vaihtaa
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
Mihin tonnariin?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
Mites 16 valve katilla ??V.J.S kirjoitti:Ylihintainen tuohon kuntoon.
K-jet ja turbo tietää "iloisia" hetkiä käyntihäröjen ratkomisessa, ennemmin tai myöhemmin, yleensä ennemmin. Eli käyttöautoksi en ottaisi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
No eipä siinä ole sen ihmeempiä kululvia osia. K-jet, 8valve katilla lienee sitten itse paholaisen keksintö.900 I 16 Kat kirjoitti:Mites 16 valve katilla ??V.J.S kirjoitti:Ylihintainen tuohon kuntoon.
K-jet ja turbo tietää "iloisia" hetkiä käyntihäröjen ratkomisessa, ennemmin tai myöhemmin, yleensä ennemmin. Eli käyttöautoksi en ottaisi.
Siis K-jetin ongelma on nimenomaan tuo mekaanisuus, eli se sisältää paljon herkkiä(suhteellista) mekaanisia laitteita (määräjakaja, suuttimet, ohjauspainesäädin, lisäilmaluisti), jotka kuluu. Nuo kun on nykyään jo semmosta 25 vuotta vanhaa kauraa, eli alkaa olla oikeasti haastavaa saada vehkeet toimimaan kaikissa käyttöolosuhteissa oikein kuluneilla komponenteilla.
Sähköruutassa sitten tietty enemmän anturivikoja jne, mutta nuo alkupaan LH-jetit on kyllä niin perussimppeliä kauraa, että IMM:n ja ruiskun lämpötila-anturin vaihtamalla paranee useimmat ruiskuun liittyvät käyntiongelmat.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
Unohdit kampiakselin asentotunnistimen..
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ostaisinko käyttöautoksi 900 Turbo APC?
...joka on virranjakajan yhteydessä näissä wanhoissa.Naxu kirjoitti:Unohdit kampiakselin asentotunnistimen..
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84