2.0 ja 2.1 koneisten satkujen tekniset erot?
Re: 2.0 ja 2.1 koneisten satkujen tekniset erot?
Itselläkin on kohtuu hyvät kokemukset tuosta 2,1 litraisesta joka elinluovuttajana nykyisin on. Kone tuossa autossa olikin parasta. Päästöt oli hyvät kun viimeksi katsastin vaikka onkin paljon ajettu. Ainoat miinukset koneessa oli nostajien naputus ja vei öljyä. Käsittääkseni öljy väheni pelkästään kuitenkin vuotamalla joten ei paha vika sinänsä. Ei innostanu enää ruveta remppaamaan kun kori mätä ja moottorin apulaitteet reistaili. Mutta itse koneeseen olin tyytyväinen ja pirun pirteäkin se oli.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: 2.0 ja 2.1 koneisten satkujen tekniset erot?
Kateellisten panettelua...Sumzi kirjoitti:Taitanee ainakin tuo 2.1litranen kone olla Saabin huonoin moottori mitä nyt kuullut. Korjatkaa toki jos väärässä.
Ja 2.1litrasessa tehot on 140heposta kun taas 2.0litrasessa se 100-125heposta. Väännöistä en tiedä lukuja muuta kun sen että omassa 2.0litrasessa 16-tappisessa vääntöä 177Nm.
On ne kolmioviset tosiaan hienojahttp://www.minunauto.com/auto/15720
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: 2.0 ja 2.1 koneisten satkujen tekniset erot?
Kytkimen asetelman paikka on hieman ahtaampi kuin 2 litrasella. Tietyn merkkiset asetelmat eivät mahdu. Kokemuksena ihana ajettava mutta turbon loppupotkaisu puuttuu.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: 2.0 ja 2.1 koneisten satkujen tekniset erot?
Eikös ensimmäisissä 2.1 litraisissa ollut paistinpannu männät?Eli teflonia oli lyöty kehiin..
Ei vaan sattunyt toimimaan.
Noh, viimeiset ovat kuulemma erittäin kestäviä,ja käyttäjästahän tämä yleensä riippuu.
Jos on ollut leasing vehjas niin yleensä käyttö on ollut vähintäänkin välinpitämätöntä,jos taas auto on ostettu omalla rahalla pidemmälle ajanvälille,niin ollaan saateettu tekemään esim. jälkikäyttöä vapaastihengittäviinkin kovan ajon jälkeen ihan lämpötilojen tasaantumisen vuoksi.
Itse olen esim 8 naulasia koneita käyttänyt aina minuutin ajon jälkeen,eikä ole kannet haljenneet,kannentiivisteet korkannut jne.
Ei vaan sattunyt toimimaan.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Noh, viimeiset ovat kuulemma erittäin kestäviä,ja käyttäjästahän tämä yleensä riippuu.
Jos on ollut leasing vehjas niin yleensä käyttö on ollut vähintäänkin välinpitämätöntä,jos taas auto on ostettu omalla rahalla pidemmälle ajanvälille,niin ollaan saateettu tekemään esim. jälkikäyttöä vapaastihengittäviinkin kovan ajon jälkeen ihan lämpötilojen tasaantumisen vuoksi.
Itse olen esim 8 naulasia koneita käyttänyt aina minuutin ajon jälkeen,eikä ole kannet haljenneet,kannentiivisteet korkannut jne.
Re: 2.0 ja 2.1 koneisten satkujen tekniset erot?
Omalla kohdallani on jo vajaat 10 000km takana eli ei paljoa, mutta jotain. Ja toisin sanoen kohta tasan vuosi. Itse moottori mielestäni on käytökseltään ja luotettavuudeltaan hyvä - siihen ei minun ole tarvinnut panostaa paljon mitään. Sitten näitä ongelmia: iskarit, renkaat+vanteet jne. on mennyt kuten yleensä ajan kanssa menee. Moottori EI ainakaa minulla ole kuluttanut silmien nähden yhtään öljyä vajaana 10 000km aikana. Kulutus on noin 8,5L/100km koko vuoden aikana noilla hyvillä ja uusilla renkailla. Ääni Saabmaisen nätti, ja kulkee ihan käsikellon mukaan samaan tahtiin lähes tulkoon kuin esim. OG9-32.0t 154hv. Vääntöähän tuosta mitattiin 188Nm ja tehoa vain 136hv, luonteeltaan enemmän vääntävä kuin korkealle kierrettävä mylly. Osia itse moottoriin ei ole tarvinnut minun laittaa muuta kuin se uusi Defan lohkolämmitin (uusi siis vanhan tilalle). Ainoa negatiivinen on ollut, että syö jostain syystä hieman jäähdytinnestettä - vuotaa kait jos vuotaa, joka on tutkittu ettei pääse puolin tai toisin moottoriöljyn kanssa tekemisiin. Autoon voi tankata huolella kaikkea muuta kuin diesel, onnistuu normaalin näöntarkkuuden omaavalta kuskilta. Kummaa puhetta juurikin tämän moottorin moittiminen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 2.0 ja 2.1 koneisten satkujen tekniset erot?
Tällainen kumma puhe ainakin viimeksi omalla kohdallani, kun itselläni oli NG900Turbo. Silloin oli puhetta muistini mukaan sen ajettavuudesta vs. OGsatku. Ja epäilen hieman sitäkin, että onko ollut edes niitä ensimmäisiä OG2.1iivareita, jotka eivät olisi kestäneet tai pelanneet.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003