Koneremontin osat, motonetistako???

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Koneremontin osat, motonetistako???

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Koneremontti olis eessä, ja kun aina on tottunut penniä venyttämään, niin kysytään nyt seuraavaa. Eli onko motonet halvin paikka hommata koneeseen osat, vai löytyykä edullisempaa paikkaa. Tässä motonetin hinnat osille.

25-3080 Kk-laakerit Saab 22.86e
25-3282 Runkolaakerin välilevyt Saab 6.50e
27-1719 Öljytiiv 48x66.7x10 Saab 7.40e
27-1718 Öljytiiv 88x108x12 Saab 9.90e
25-4080 Männänrenkaat Saab 54.50
25-3280 Runkolaakerit Saab 30.95e
27-1508 Öljypohjan tiiv Saab 3.00e
27-1867 Yläp tiiv s Saab 2.0i16V/Turbo 64.80e
Yhteensä 199.91

Ja tuohon vielä lohkon hoonaus, pesu ja tarkastus yht. 50e, niin on taas kuukauden opintotuki hurahtanut :(
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

mä olen pari koneremppaa satkun koneille tehnyt motonet-osilla ja hyvin on toiminut viimeiset 30tkm. Varmasti kuulet toisenlaisiakin näkemyksiä aiheesta, mutta mielestäni ihan pätevää kamaa tuolta saa.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Olen kuullut, että männänrenkaat kannattaisi mielummin käydä teetättämässä jossain koneistamossa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Sitä ne on isot pojat sanonu mullekki että muut palikat Motonetistä mutta hakee sitten laadukkaat männänrenkaat jostain koneistamolta tai paikallisesta varaosaliikkeestä.
Aki Peltola #1132
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Konerempan tein turbosatkuun myös pääosin motonetin hilppeillä. Ainoastaan kannentiivisteeksi laitettiin saksalainen parempi vastine kuten myös männänrenkaiksi emssin kovakromit... Nämä siis paikallisesta moottorihiomosta....

11k kilsaa takana ja kymppitonnilla vei helixiä napakat puoli litraa, mikä on noin 330k kilsaa ajetulle ihan soppeli lukema....


Itse myös tein konerempan valtion piikkiin opintotuesta pitkällä pinnalla....
Miten niin opintotukea maksetaan vähän.... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Saabin alkuperäiset männänrenkaat näyttäisi maksavan jotain 30€ nurkilla, per mäntä... Ylikoko 45€ pyöreesti..
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Paikallisessa varaosaliikkeessä olis männänrenkaat maksanu n. 70e, runkolaakerit n. 45e ja kiertokangenlaakerit 30e kieppeillä. Sen sijaan yläpään tiivisteistä olis joutunu pulittamaan 120e 8O . En tiedä sitten onko noiden ja motonetin osien välillä muuta eroa kuin hinnassa.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Katselin tuossa omia summia, kun otin kaikki kuitit talteen rempan ajalta...


Männänrenkaat ja kaikki laakerit: 145€
Ylä- ja alapään tiivistesarja(Sis. saksalainen kansipahvi): 85€

Tiivistesarjat olivat kyllä loistavia, kaikki hilut tuli mukana pienimpiä kuparitiivisteitä myöden....

Motonetin vastaaviin muistaakseni saa ainakin stefat lisätä. Muista kun tarkastelet hintoja.....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Missäs kilometrin kohtaalla suunnileen olette tehneet tai alkaneet tekemään koneremonttia?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Turbo16 kirjoitti:Missäs kilometrin kohtaalla suunnileen olette tehneet tai alkaneet tekemään koneremonttia?
En tiedä kilometreistä, mutta samalla kun männät + muutakin vaihtuu, niin koneen kulutusosatkin vaihtuu.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Jotkut isot pojat joskus sanoi että jos meinaat kutitella konetta, niin nämä olikos nyt punametallilaakerit eivät ole huono sijoitus ollenkaan. Tosin itselläni on normaalit laakerit mutta ei tuosta omasta mitään tehopakkausta tehdäkkään...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

900turbo3d kirjoitti:Jotkut isot pojat joskus sanoi että jos meinaat kutitella konetta, niin nämä olikos nyt punametallilaakerit eivät ole huono sijoitus ollenkaan. Tosin itselläni on normaalit laakerit mutta ei tuosta omasta mitään tehopakkausta tehdäkkään...
Täältä näyttäis saavan noita punametallilaakereita, tai ainakin kiertokangenlaakereita. Eikä näytä olevan kovin kalliitkaan. Kuinkahan muuten normi kannentiiviste kestää viritetyssä koneessa, ja onkohan noista liekkirenkaista vastaavaa hyötyä??
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Omaan kiesiin teetätin remonttia tasan 7800 mummonrahan edestä. Osien tarkempia hintoja en voi tähän hätään laittaa, mutta tuolla rahalla saatiin:

- kannen koeponnistus, oikaisu, puhdistus ja venttiilien säätö (Polar-Moottori)
- moottorin ylä- ja alapään tiivistesarjat, jakoketju ja kiristin, Sachsin kytkinpaketti ja SKF-painelaakeri (Vianor)
- voimansiirtoon uudet tiivisteet, uudet SKF:n laakerit, kytkimen pää- ja työsylinterin tiivistesarjat, ryhmäakseli ja moottorin tuki/enskankoppa (asentajan hommaamat)
- Boschin tehdaskunnostetut laturi ja startti sekä Silver-akku (Diesel-Åström)
- PerTronix-kärjetönsytytys (Willy's Motors)

Ainoat mitkä jäi vähän kaivelemaan, etten laittanut uusia laakereita ja männänrenkaita. Tosin, eipä sitä ole tullut hirveemmin kaduttua, kun nyt on mittarissa 400tkm ja öljyä menee 0.5-1.0 litraa per 10000km vuoden ajasta riippuen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Olisiko tampereen seudulla osaavaa miestä tekemään kansi ja konerempan satkuuni? Tuo korjaamo kun kynii 50€ tunti niin hintaahan siitä tulee. Könttäsummia voi ehdotella.
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kannattaa uusia se öljynimuputken O-rengas samalla kun käyttää motin auki :wink:

onkos se tuo 3€ osa ? mikä listassa ylempänä ?
Vastaa Viestiin