Prkl >:( Ruostetta!!!
Prkl >:( Ruostetta!!!
Tämä on ihan puhdasta avautumista. Kävin tänään teräsharjalla raaputtamassa pyöräkotelot läpi ja nyt on tunne olis pitäny jättää tekemättä. Tiedossa nimittäin oli, että takakontin pohjassa on 1 reiän alku. Nyt niitä paikattavia kohtia on 10 Jumankavita mulla meinas ja palokin hihat ihan totaalisesti. Soittelin peltisepälle ja se sitten huumorimiehenä kysyi, että mitäs tehtäis ehdotin 20:tä litraa 98E:tä ja tulitikkua. Kovan naurun jälkeen tuli, että tuu huomenna aamulla käymään niin katsotaan. Lupauduin kaveriksi hommaan, niin käy joutusammin ja itse voin sepän hitsatessa maalailla ja massailla paikattuja kohtia. Korneinta koko hommassa on, että suurin reikä taitaa olla kahden postimerkin kokoinen.
Suhtautuminen auto remonteihin on nyt niin ku Ezkimon piisissä, että blaa blaa...
Suhtautuminen auto remonteihin on nyt niin ku Ezkimon piisissä, että blaa blaa...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
dimebak, meidän jokaisen pitäisi tehdä tuo sama työ ja on paljon lohdullisempaa löytää ne noin alkuvaiheessa, kuin sitten kun ne pienet reiät ovat kasvaneet toisiinsa kiinni, että löytyy vain yksi iso
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
aidot osanotot täältä hyvinkäältä. Välillä kun tuntuu että muiden nettikuvissa kiiltelevät saabit on täysin ruosteetomia, kovapeltisiä helmiä, ja meikäläisen yksilöt on aivan reikäjuustoa. kyllä esim toi mun sininen 84, vaikka se kuvissa näyttää siistiltä (on olevinaan paras yksilöni), niin kahtena viimeisenä syksynä siitäkin on paikattu kummallakin kerralla n. kymmenen reikää ja meno tuskin hidastuu jos jatkan sen käyttämistä talvisin.
Ihme homma muuten noissa ysiyseissä, pohjassa näkyy kuskin jalkatilan maastossa sellainen ISO kumitulppa, on se sama myös vänkärin puolellakin. Mut miksi aina se kuskinpuoleinen tulppa on ympäriltä aivan massat puhki ja ruoste paistaa? vänkärin puolella siististi (?) massan alla piilossa.
Et näihin kuviin näihin tunnelmiin
Ihme homma muuten noissa ysiyseissä, pohjassa näkyy kuskin jalkatilan maastossa sellainen ISO kumitulppa, on se sama myös vänkärin puolellakin. Mut miksi aina se kuskinpuoleinen tulppa on ympäriltä aivan massat puhki ja ruoste paistaa? vänkärin puolella siististi (?) massan alla piilossa.
Et näihin kuviin näihin tunnelmiin
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Jooh sama homma, käytin tänään luxia katsastuksessa, että katsotaanpa pahimmat ruosteet.. No olihan siellä sitten piilossa enemmänkin, kuin jo tiedossa olevat ovien alareunat, ulkokaaret ja kuraläppien paikat.. Sisäkaarista löytyi muutamasta kohtaa mukavasti murenevaa ruostejauhoa, mm. toisen takapyörän tukivarren kiinnityskohdasta sitten myös peruspaikasta vetaritunnelista, kontinpohjasta ja helmoistakin.
Kun ei itellä tiloja ja laitteita ole, niin mikähän neuvoksi. Ei olisi kellään suositella mieluusti Oulusta tai lähistöltä järkevän hintaista paikkaa noiden korjaamiseen? Ja mitähän tuommoisten kohtuurunsaiden ruostepaikkojen korjaus tulee ylipäänsä kustantamaan? Jotain tuhannen euron luokkaa olin alunperin valmis sijoittamaan ruosteen korvaamiseen pellillä, mutta riittäneeköhän enää?
Kun ei itellä tiloja ja laitteita ole, niin mikähän neuvoksi. Ei olisi kellään suositella mieluusti Oulusta tai lähistöltä järkevän hintaista paikkaa noiden korjaamiseen? Ja mitähän tuommoisten kohtuurunsaiden ruostepaikkojen korjaus tulee ylipäänsä kustantamaan? Jotain tuhannen euron luokkaa olin alunperin valmis sijoittamaan ruosteen korvaamiseen pellillä, mutta riittäneeköhän enää?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
aivan niinjariha kirjoitti:dimebak, meidän jokaisen pitäisi tehdä tuo sama työ ja on paljon lohdullisempaa löytää ne noin alkuvaiheessa, kuin sitten kun ne pienet reiät ovat kasvaneet toisiinsa kiinni, että löytyy vain yksi iso
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Vanha fakta on, että auton mekaniikan korjaaminen on selkeää ja kustannuksiltaan ennustettavaa, mutta uuden korin teettäminen käsityönä pyrkii olemaan kallista.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Olen vähän sitä mieltä ollut, että tuo auton korin repiminen kannattaa jätää joskus tekemättä (vaatii hieman itsehillintää), jos ei ole valmis heti hitsailemaan ja irroittamaan tankkia yms. Siis esim. jos auto pitäisi olla ajossa kannattaa kaksi kertaa miettiä kannattaako koteloihin mennä rellestämään ja menettää yöunensa. Aina näistä saabeista löytyy ruostepommi jostain paikkaa, "ruosteettomistakin" yksilöistä vaikka ovatkin ehkä hitusen tavallista parempia.
Itsekin olisin saanut varmaan omasta kotelot ja kaaret pois hakkaamalla mutta olen jättänyt pesun ja öljyämisen asteelle vaikka tekisi mieli hakata. Vaihtoehtoina kun on yleensä ajo tai parin viikon tai vuoden seisonta, rahanmeno ja murhe :)
Itsekin olisin saanut varmaan omasta kotelot ja kaaret pois hakkaamalla mutta olen jättänyt pesun ja öljyämisen asteelle vaikka tekisi mieli hakata. Vaihtoehtoina kun on yleensä ajo tai parin viikon tai vuoden seisonta, rahanmeno ja murhe :)
Joo, ja kannattaa muistaa ennen silmittömän ruosteen pieksämisen aloittamista, että jos tekee korjausosia suorastapellistä itse naputtelemalla ja muotoilemalla, olisi hyvä olla jotakin mallinetta, mittoja, esim. oikean muotoisiksi leikeltyjä pahvinpaloja tarvittavista paikoista olemassa.
Itellä meinasi yhen Kadetin kimpussa käydä ohraisesti, kun lokarin reuna lähti kädellä repäisemällä irti. Pientä paniikkia pukkasi, että minkäs muotoinen korjauspala tähän pitikään tehdä. Onneksi sain tehtyä pahvista mallineen, jonka perusteella peltiä sitten leikkelin ja jonka perusteella tein reunakanttauksen.
Itellä meinasi yhen Kadetin kimpussa käydä ohraisesti, kun lokarin reuna lähti kädellä repäisemällä irti. Pientä paniikkia pukkasi, että minkäs muotoinen korjauspala tähän pitikään tehdä. Onneksi sain tehtyä pahvista mallineen, jonka perusteella peltiä sitten leikkelin ja jonka perusteella tein reunakanttauksen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ou yeah!!! Valoa tunnelin päässä. Ruostekohdat korjattuna ja elämä mallillaan. No, vieläkö jaksais kolme päivää tätä työpaikkaa ja pääsis perheen pariin 500 kilsan. Mutta nyt on vähäksi aikaa (jos vanhaa pitää, niin neljäksi vuodeksi) ruosteet voitettuna. Aah, että se Saab on taas niin magee!!!
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Onhan se, yksi kyssäri muuten kun sulla tuolla visioissa roikkuu ne DCOE-kaasarit, miksi? Ruuvaa jostain romis GLE:stä D-Jetikka tai sitten (jos mielenkiintoa riittää) K-Jetti. Vaihtoehtoisesti kantsis miettiä megasquirttiakin -- tai sitten vaihda pellin alle suoraan se 2.0i-16v pata. Kaasarit on aina ihan 'jees' mutta niiden käyttömukavuus, viritettävyys on aika laimeaa ; ellei sulla sitten ole pellin alla jotkut SK-Racingit mutta ne ei sit ole enää ilmaisetdimebak kirjoitti:. Aah, että se Saab on taas niin magee!!!
Turbo olis tietty... !
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
No mulla toi viritys on lähtenyt kehittyyn siitä, että sen pitää olla jotain alkeellista ja vanhaa. Eli joko Weberit tai turbo, ja ku toi oma on alunperin turboton, niin valitsin Weberit. Siinä tulee rajoituksia homman suhteen, mutta niiden kans pitää sit pelata. Tuossa muuan päivä mietittiin kaverin kanssa, että ei olis mahdoton tehdä imusarjaa yhdelle Weberille, niin silloin käyttömukavuus olis parempaa kuin kahdella Weberillä. Mutta aika näyttää, mitä tuohon taas tulee...turbojake kirjoitti:Onhan se, yksi kyssäri muuten kun sulla tuolla visioissa roikkuu ne DCOE-kaasarit, miksi? Ruuvaa jostain romis GLE:stä D-Jetikka tai sitten (jos mielenkiintoa riittää) K-Jetti. Vaihtoehtoisesti kantsis miettiä megasquirttiakin -- tai sitten vaihda pellin alle suoraan se 2.0i-16v pata. Kaasarit on aina ihan 'jees' mutta niiden käyttömukavuus, viritettävyys on aika laimeaa ; ellei sulla sitten ole pellin alla jotkut SK-Racingit mutta ne ei sit ole enää ilmaisetdimebak kirjoitti:. Aah, että se Saab on taas niin magee!!!
Turbo olis tietty... !
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001