Taka-akseliston siirto
Taka-akseliston siirto
Olikohan jollakulla kuvia tuosta satkun taka-akseliston muokkauksesta? Ruotsissahan noita ovat tehneet jokusen ja itselläki on homma nyt tulossa työn alla niin mieluusti olisi nähnyt toteutuksia.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Taka-akseliston siirto
Ihan uteliaisuuttani kyselen, että mitä tämä siirto tarkoittaa?
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: Taka-akseliston siirto
Kun tehtaalta lähtöisin taka-akselisto ei ole pyörän kotelon keskellä.JugiBoy kirjoitti:Ihan uteliaisuuttani kyselen, että mitä tämä siirto tarkoittaa?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Taka-akseliston siirto
löytyy paperimuodossa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Taka-akseliston siirto
Saatko skannattua koneelle?nalleolut kirjoitti:löytyy paperimuodossa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Taka-akseliston siirto
en. enkä kopioitua...
mut jos joku löytäis linkin...toki posti kuskaa tarvittaessa..
moving axle forward 0,4inches:
mut jos joku löytäis linkin...toki posti kuskaa tarvittaessa..
moving axle forward 0,4inches:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Taka-akseliston siirto
Tjooh. Tämmöset löytys näköjään:
1. Extend the torque arms by 10mm - either fabricate new ones or chop the existing ones in half and insert a 1/2" steed rod which is then welded up.
2. Reverse the front bush mounting and elongate the holes by 2.5mm.The front mounting is offset by 7.5mm so reversing it and drilling / milling out the holes will accommodate a total 10mm shift.
1. Extend the torque arms by 10mm - either fabricate new ones or chop the existing ones in half and insert a 1/2" steed rod which is then welded up.
2. Reverse the front bush mounting and elongate the holes by 2.5mm.The front mounting is offset by 7.5mm so reversing it and drilling / milling out the holes will accommodate a total 10mm shift.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Taka-akseliston siirto
kutakuinkin noin... cut,weld and drive
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Taka-akseliston siirto
nalleolut kirjoitti:kutakuinkin noin... cut,weld and drive
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Taka-akseliston siirto
99;ssä siirsin eteenpäin kääntämällä lavettien etukiinniikkeet tosinpäin ja jatkoin taaksepäin tulevia reaktiotankoja vastaavasti. Ratas tuli edemmäs ja 205 ratas mahtuu pyöräkoteloon sisälle täysin kiinni ottamatta kun laski auton ilman jousia pohjaanlyöntikumien varaan. panhardia piti kyllä lyhentää / jatkaa että oli akseli keskellä. Tiedä sitte miten satkussa onnistuu ??
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Taka-akseliston siirto
Alkoi asia kiinnostamaan. Voisiko joku selittää miksi ihmeessä niitä täytyy siirtää? Mistä tietää ettei se ole keskellä? Miten se saadan kotikonstein muka keskelle? Onko tämä tyyppivika? Saabien huonoa työlaatua? Nimittäin en ole kuullut minkään muun automerkin harrastajan koskaan puhuvan tällaisista operaatioista? Minusta kun tuntuu ,että tuo ruoste ongelma sillä seudulla on enemmänkin se ongelma jos ja kun akseli ei olisi mahdollisesti oikealla paikalllaan.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Taka-akseliston siirto
Olettaisin (ilman mitään tietoa) että liittyy suurempien renkaiden saamiseen alle, ja että alunperin se akseli on sen verran sivussa keskeltä ettei joku suurempi koko aivan mahdu.mooritz kirjoitti:Alkoi asia kiinnostamaan. Voisiko joku selittää miksi ihmeessä niitä täytyy siirtää? Mistä tietää ettei se ole keskellä? Miten se saadan kotikonstein muka keskelle? Onko tämä tyyppivika? Saabien huonoa työlaatua? Nimittäin en ole kuullut minkään muun automerkin harrastajan koskaan puhuvan tällaisista operaatioista? Minusta kun tuntuu ,että tuo ruoste ongelma sillä seudulla on enemmänkin se ongelma jos ja kun akseli ei olisi mahdollisesti oikealla paikalllaan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Taka-akseliston siirto
Kuten hyvä ystäväni eilen minulle totesi niin madalluksen johdosta taka-akselin sivuttaissiirtymä vain pahenee entisestään.
Tässä havainnollinen kuva satkusta, jossa on yli 15" renkaat:
http://image.eurotuner.com/f/26874884/e ... o+side.jpg
Tässä havainnollinen kuva satkusta, jossa on yli 15" renkaat:
http://image.eurotuner.com/f/26874884/e ... o+side.jpg
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Taka-akseliston siirto
Silloi pitää lyhentää tai jatkaa panhardia tarpeen mukaan.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Taka-akseliston siirto
Tottakyllä, mutta sehän menee tässä samalla. Eikös se kiinnityspistettä muuttamalla myös onnistu?toms kirjoitti:Silloi pitää lyhentää tai jatkaa panhardia tarpeen mukaan.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"