OG900i -88 ampuu, eikä käy!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Pohjoisen oloihin
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 20:41

OG900i -88 ampuu, eikä käy!

Viesti Kirjoittaja Pohjoisen oloihin »

Täällä onnellinen Saab kombin omistaja, siis ruisku on kyseessä ja vm-88. Ei lähde käymään, on tallissa sisällä +8c ja ajamalla mennyt sisään. Virranjakajan kannen vaihdoin kun ajattelin sen olevan halki. Kun yritän sahata käyntiin Bensa haisee ja paukuttaa imupuolelle. Kauan kun sahaa meinaa lähteä käyntiin ja ampuu putkeen. Ei siis ainakaan virranjakajan kansi ole. Oi, te uljaat kanssaratsastajat. Auttakaa miestä mäessä, Saabin tekniikka on minulle kovin uutta ja ihmeellistä.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG900i -88 ampuu, eikä käy!

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuliko virranjakajankannen vaihdossa tulpanjohdot oikeaan järjestykseen ja oikeille paikoille? Sytytysjärjestys lukee venttiilikopan päällä ja ykkössylinterin johdon paikka on merkattu pienellä lovella virranjakajan kuoren reunaan, näkyy kun ottaa jakajan kannen irti ja raottaa pyörijän alla olevaa pölysuojaa.

Jospa syy käynnistymättömyyteen alunperin olikin esimerkiksi toimimaton lämpöaikakytkin ja sitämyötä puuttuva lisärikastus kylmäkäynnistyssuuttimesta käynnistyksen aikana. Tai oikosulussa oleva lämpöaikakytkin, joka uitti bensaa jo liikaakin ja tulpat lopullisen märät.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Pohjoisen oloihin
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 20:41

Re: OG900i -88 ampuu, eikä käy!

Viesti Kirjoittaja Pohjoisen oloihin »

Kyllä johdot ja kansi pitäisi olla oikein, vaihdoin kannen vasta kun auto ei enään lähtenyt käyntiin. Voiko tuo lämpöaikakytkin aiheuttaa sen imupuolelle ampumisen, siis mielestäni kipinä tulee liian aikaisin, viisaammat ymmärtäjät. Mikä tuon sytyn säätää, eihän se itsestään käänny metikköön? Vai onko siellä joku sähköhärpäkkä mikä säätää jakajaa? Alipainekellohan tossa jakajan kyljessä on. Onko tässä kampiakselin asentotunnistin? Kiitos etukäteen!
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: OG900i -88 ampuu, eikä käy!

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onko kaikki liittimet paikoillaan imusarjassa? Huohotin? Yks projekti jytki imusarjaan yllättävän voimakkaasti, kun oli muistaakseni jarrutehostimen letkun liitin päässyt irtoamaan imusarjasta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Pohjoisen oloihin
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 20:41

Re: OG900i -88 ampuu, eikä käy!

Viesti Kirjoittaja Pohjoisen oloihin »

Tänään tarkastan kaikki alipaineletkut ja vaihdan vielä pyörijän. Sitten katotaan mitä papanhelmi tuumaa. Kiitos vinkistä.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: OG900i -88 ampuu, eikä käy!

Viesti Kirjoittaja toms »

Johot väärin tai sytty-yksikkö kaput.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Pohjoisen oloihin
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 20:41

Re: OG900i -88 ampuu, eikä käy!

Viesti Kirjoittaja Pohjoisen oloihin »

Nostajakuppi palasina, sitä myöten nokka ja koko hela hoito selvä, sulppua ja kappaleita joka puolella. En vaan ymmärrä miksi ei pitänyt pahempaa ääntä, yhtä kaikki... uusi pata löytyi jo tältä foorumilta ja intoa moottorin vaihtoon löytyy niin että ranteet rutisee :lol: Suurkiitos kaikille päätään vaivanneille. Kyllä Saabisti ylämäessä auttaa!
Vastaa Viestiin