Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Meillä pojan autosta loppui henki. Laturi oli vaillinen. Ei ladannut, vaan mieluummin purki. Kuitenkaan latauksen valo ei palanut kuin käynnistettäessä.
Auto hyytyi vähitellen. Kun laturi uusittiin oli latausjännite 13,8V ja pelit soi sen jälkeen kuten ennenkin.
# 419 Vesa Pohjalainen
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Juu uutta akkua ny ekaksi ainaski, tuo o iha loppu jo. Oli yön aikana tyhjentyny taas vaihteeksi täysin :roll:
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Saas nähdä miten tuo uus Hankookin 68ah akku kestää :roll:
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
mooritz
"Aero"
Viestit: 425
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Olethan varmaankin katsonut takavalojen pohjien kunnon/hapettuma tilanteen sekä jarrupolkimen katkaisimen,ettei sieltä vuotaisi maihin? Jos kerran jarrua painaessa ilmenee takavaloissa epämääräistä vilkuntaa.....
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

mooritz kirjoitti:Olethan varmaankin katsonut takavalojen pohjien kunnon/hapettuma tilanteen sekä jarrupolkimen katkaisimen,ettei sieltä vuotaisi maihin? Jos kerran jarrua painaessa ilmenee takavaloissa epämääräistä vilkuntaa.....
Ei ole epämääräistä vilkuntaa, yksi polttimoista vaan sammuu kokonaan. Vaikka laittas vilkut päälle ja jarrua painais nii silti pelkästään se yks polttimo vaan sammuu kokonaan.
Pitää tarkistaa nuo valojen pohjat yms :)
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Mitä kautta laturi saa herätteen, liittyykö virtalukon pohja jotenkin siihen? :lol:
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja stara »

kekkilä kirjoitti:Mitä kautta laturi saa herätteen, liittyykö virtalukon pohja jotenkin siihen? :lol:
aiheeseen tietenkään mitenkään liittymättä :mrgreen:
- sieltä mittaritaulusta merkkilampun kautta kait se muistaakseni jotenkin saa, tai ainakin lamppu lie samassa piirissä
- jarruvalo muuten saa suoran jännitteen ohi virtalukon, eli kerran kun oli jarruvalokytkin jumissa ja jarrut vaan paloi iloisesti vaikka kärry oli levossa eli sitä kauttakin voi vuotaa..
- virtamittausta vaan kehiin, jos vuotoja epäilee..
-
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

stara kirjoitti: aiheeseen tietenkään mitenkään liittymättä :mrgreen:
- sieltä mittaritaulusta merkkilampun kautta kait se muistaakseni jotenkin saa, tai ainakin lamppu lie samassa piirissä
- jarruvalo muuten saa suoran jännitteen ohi virtalukon, eli kerran kun oli jarruvalokytkin jumissa ja jarrut vaan paloi iloisesti vaikka kärry oli levossa eli sitä kauttakin voi vuotaa..
- virtamittausta vaan kehiin, jos vuotoja epäilee..
-
Jännitteitä mittailtiin parista paikkaa kunnes mittari sanoi sopimuksen irti :evil:
Ei oo tyhjännyt tuota akkua seisoessaan, eilen taas akku tyhjeni kesken ajon :x Pällistelin virtakynän avustamana sitten myöhemmin akku täynnä tuota laturin herätevirtajohtoa kun ei tullut aluksi herätettä olleskaan 8O Olisko sitten johto mennyt melkein poikki kun käytin konetta irti tuossa pari kuukautta sitten, sen jälkeen tää vika ilmestykin.. Tiedä sitte, melko arpomista koko touhu. Samakait se olis uusia kaikki piuhat konehuoneen puolelta ja toivoa :lol:
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja stara »

kekkilä kirjoitti: Jännitteitä mittailtiin parista paikkaa kunnes mittari sanoi sopimuksen irti :evil:
Ei oo tyhjännyt tuota akkua seisoessaan, eilen taas akku tyhjeni kesken ajon :x Pällistelin virtakynän avustamana sitten myöhemmin akku täynnä tuota laturin herätevirtajohtoa kun ei tullut aluksi herätettä olleskaan 8O Olisko sitten johto mennyt melkein poikki kun käytin konetta irti tuossa pari kuukautta sitten, sen jälkeen tää vika ilmestykin.. Tiedä sitte, melko arpomista koko touhu. Samakait se olis uusia kaikki piuhat konehuoneen puolelta ja toivoa :lol:
-----jaahas...
voinee tuikata nuppineulan herätepiuhan läpi niin kaukaa kuin ylettää, sitten siitä ja piuhan päästä kääntelemällä vastusmittausta katsoo, eli piuhaa käännellen katkeaako kontakti jossain asennossa. voi myös tietysti raakasti juottaa rinnakkaisen piuhan epäillyn pätkän rinnalle yms mukavaa viriä..
mulla tais olla kerran sen piuhan abiko aika irti , junttasin siihen uuden ja panin piuhan pään kaksinkerroin abikoon.
jos latauksen merkkivalo ei toimi, niin olikohan silleen, jotta ei silloin saa herätettä, en oo varma ?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

onko laturin maa johto ehjä?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

antti.hakamaa kirjoitti:onko laturin maa johto ehjä?
Päältä päin kyllä, kuoren sisältä en tiedä. Eikä jouda vähään aikaan katsomaankaan koska lapin itr kutsuu :x
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

antti.hakamaa kirjoitti:onko laturin maa johto ehjä?
Poikkihan se oli, nyt taas lataa :)
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Virrat katos OG900(Lataus ongelmaako?)

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

kekkilä kirjoitti: Niin ja minkäpaksusta tuon akkukaapelin pitäis olla? Kun akku on siirretty peräkonttiin tilanpuutteen vuoksi :D Tällähetkellä taitaa olla 8sentin paksusta ja tiheäsäikeistä ainaskin
mahtaa olla lattiamatot aika pullollaan 8O
kyllä luulis että kaapelin paksuus on enemmän kuin riittävä :lol:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Vastaa Viestiin