Takakallistuksenvakaaja 900S

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Takakallistuksenvakaaja 900S

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Tosta oli jo puhettakin jossain, nyt en vaan löydä missä, mutta silloin päädyin siihen että olin vain katsonut väärin, kun sanottiin että vakaaja on pulteilla kiinni. Mutta äsken tallin lattialla ryömiessä en kyllä mistään mitään pultteja löytänyt, vaan vaikuttaa siltä että vakaajatanko olisi ihan kiinteästi kiinni takatukivarsissa!? Eli siis tukivarret olisivat kiintee paketti, ja lähtisivät vaan yhessä pois. Pitäskö toi pötkö sitte irrotella ja pultata toiseen autoon kiinni, jos leimalla vaativat taaksekin vakaajan?

Ikävä vedellä tallista ulos autoa jossa ei ole yhtään rengasta... 8O
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Takakallistuksenvakaaja 900S

Viesti Kirjoittaja jus »

Vakaaja on kiinni tukivarressa samoilla pulteilla, joilla tukivarsi on kiinni taka-akselissa ja tukivarren etupään kiinnityspuslassa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Takakallistuksenvakaaja 900S

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Eli siis tangon päässä on jonkinlainen levy, joka on tukivarressa kiinni? Varmaan on sitte niin paljon massaa ja kuraa tukivarsissa, etten tajunnut tuota saumaa... Ihan yhdeltä klöntiltä vaikuttaa. Mutta pitää sitten huomenna ihmetellä lisää.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Takakallistuksenvakaaja 900S

Viesti Kirjoittaja jus »

Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Takakallistuksenvakaaja 900S

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Kiitoksia, nyt selvis! Toi päätyosa tosiaan on niin hämmentävän iso, että en tajunnut sen olevan osa vakaajaa eikä tukivartta.
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Re: Takakallistuksenvakaaja 900S

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Ota sitten myös talteen ne takapään pultit. Vakaajan kanssa ne on pidemmät kuin ilman.
Entinen jäsen#2331
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Takakallistuksenvakaaja 900S

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Ok, kiitoksia. Auton siirtely muuttuukin mielenkiintoseksi ilman tukivarsia kummassakaan päässä... :|
Vastaa Viestiin