Naxu kirjoitti:Yleensä näissä ässä vireissä se paine vain tahtoo nousta yli sen fpt:n paineen, joka on alle 1 bar. Myöskään apc boksia ei ole pakko asentaa pelkän virin takia. Turbohuolto väitti varmana myös sitä, että matalapaine turbon sisäkalut on eri, kuin täyspaineen. Silti ässästä saa helposti ulos sen 220hv. Ja rahaa palaa alle 200€.
Moi,
Matalapaineisen muuttaminen täysipaineiseksi vähän niinkuin nostaa tehoja ja ahtopaine nousee noin 0.4:stä 0.7-0.8 eli ikäänkuin teho lisääntyy.
en tiedä turbohuollosta tai että mitä tarkoitat sisäkaluilla, mutta käytännössä oikeissa 900 ässissä on tismalleen samat osat kuin täysipaineisissa 900 turboissa sillä erotuksella että vuoden 90 alun ässissä on vihreät suuttimet ja ruiskuboksin softassa polttoaineen katkaisu (softia joissa ei ole tuota katkaisua saa vaikkapa muutamalta tämän foorumin jäseneltä) . 90 lopun ässissä on jo sama softa kuin täysipaineisessa.
eli 91 ässästä vain puuttuu muutama osa, jotka lisäämällä siitä saa aluperäistä täysipaineista vastaavan. Vaihteiston ensiövälitys toki on eri.
En tuota tarkoittanut. Tarkoitin että monet eivät tyydy täyspaineisen tehoon, vaan ahdot nostetaan ylemmäs. Silloin käsittäkseni olisi hyvä olla virilastu joka lisää bensansyöttöä yläkierroksilla. Saatan myös olla väärässä, mutta se olisi ensi kerta.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Ajatelin tuota 200-250hv väli maastossa olevia hv:ja se riittää vallan hyvin eli käytännössä muutama kymmenen heppaa lisää.
Meinaan viedä yhdelle huippu viri pajalle saabin laitettavaksi jos on viimeistä huutoa olevat vehkeet et säädöt on sitten kerralla oikein eikä niitä tarvitse enää rukata , kun tiedän millä systeemillä näitä oikein viritellään ja kuinka paljon on järkevää nostaa tehoja ettei esim. laatikko hajoa eka kiihdytyksessä
Tarkoitus on nostaa tehoja just sen verran esim. että ohitukset sujuvat rivakammin
Toisin sanoen Og:n omistajat yleenä tietävät näistä asioista parhaiten
Jos oikein nyt ymmärsin niin tuo minun -91 on hiukan parempi versio kuin tätä vanhemmat OG:t..???
(toinen OG etsinnässä rouvalle -91-93 mallinen kunhan nämä pyhät tässä menee ensin )
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
makeh kirjoitti:Ajatelin tuota 200-250hv väli maastossa olevia hv:ja se riittää vallan hyvin eli käytännössä muutama kymmenen heppaa lisää.
Meinaan viedä yhdelle huippu viri pajalle saabin laitettavaksi jos on viimeistä huutoa olevat vehkeet et säädöt on sitten kerralla oikein eikä niitä tarvitse enää rukata , kun tiedän millä systeemillä näitä oikein viritellään ja kuinka paljon on järkevää nostaa tehoja ettei esim. laatikko hajoa eka kiihdytyksessä)
Öö,mis näitä pajoja oikein on?
Luukkaksen säätöjä?
bensan syöttöjä voi kyllä lisätä lastulla,mutta että jossain firma tosiaan nostaa koko tehoaluetta näihin vanhoihin paskoihin?
Onkos luukaksestakin jo tullut säädettävä ruisku?
Älä jätkä naurata
makeh kirjoitti:Ajatelin tuota 200-250hv väli maastossa olevia hv:ja se riittää vallan hyvin eli käytännössä muutama kymmenen heppaa lisää.
Meinaan viedä yhdelle huippu viri pajalle saabin laitettavaksi jos on viimeistä huutoa olevat vehkeet et säädöt on sitten kerralla oikein eikä niitä tarvitse enää rukata , kun tiedän millä systeemillä näitä oikein viritellään ja kuinka paljon on järkevää nostaa tehoja ettei esim. laatikko hajoa eka kiihdytyksessä)
Öö,mis näitä pajoja oikein on?
Luukkaksen säätöjä?
bensan syöttöjä voi kyllä lisätä lastulla,mutta että jossain firma tosiaan nostaa koko tehoaluetta näihin vanhoihin paskoihin?
Onkos luukaksestakin jo tullut säädettävä ruisku?
Älä jätkä naurata
Ehkä luet liian kirjaimilisesti minun teks.Tuntuu ehkä sinusta ,kuin Og olis muuttunut 2011 malliseksi vaikkakin on -91
Tarkoitin kylläkin että kunhan selviää mitä OG:n pitää laittaa niin laitatan sen viri pajalla kun suhteita kerran on miks en laitattais sitä pajalla..??(asia selvitetään ensin tarviiko lastun ym.ym..)vai riittääkö oma talli hommaan..!?
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
No,pistä sitten raporttia kun olet säädetyksi luukaksen.
Jos toi todella onnistuu,eli ei vaan tehdä niin kuin me tavalliset tuunaajat niin tieto kiinnostaa.
Ja mikä on se "huippu viripaja" jotta saa vähän käsitystä missä mennään?
makeh kirjoitti:Ajatelin tuota 200-250hv väli maastossa olevia hv:ja se riittää vallan hyvin eli käytännössä muutama kymmenen heppaa lisää.
Meinaan viedä yhdelle huippu viri pajalle saabin laitettavaksi jos on viimeistä huutoa olevat vehkeet et säädöt on sitten kerralla oikein eikä niitä tarvitse enää rukata , kun tiedän millä systeemillä näitä oikein viritellään ja kuinka paljon on järkevää nostaa tehoja ettei esim. laatikko hajoa eka kiihdytyksessä)
Öö,mis näitä pajoja oikein on?
Luukkaksen säätöjä?
bensan syöttöjä voi kyllä lisätä lastulla,mutta että jossain firma tosiaan nostaa koko tehoaluetta näihin vanhoihin paskoihin?
Onkos luukaksestakin jo tullut säädettävä ruisku?
Älä jätkä naurata
Ehkä luet liian kirjaimilisesti minun teks.Tuntuu ehkä sinusta ,kuin Og olis muuttunut 2011 malliseksi vaikkakin on -91
Tarkoitin kylläkin että kunhan selviää mitä OG:n pitää laittaa niin laitatan sen viri pajalla kun suhteita kerran on miks en laitattais sitä pajalla..??(asia selvitetään ensin tarviiko lastun ym.ym..)vai riittääkö oma talli hommaan..!?
makeh, katso tältä foorumilta vaikka hakusanalla "ässän virittäminen", niin löydät helpoimmat tavat virittää. Oma talli riittää. Katso myös http://www.900aero.com , klikkaa tech ja apc tuning. Sieltä saat hyvän käsityksen myös.
tomaatti kirjoitti:Ja makeh: Sorry et olin näin päällekäyvä.
Kaikki mikä liittyy auton sähköpuoleen EN KOSKE NIIHIN (vain yksin kertaiset asiat maadoitus,akun kengät jne,,)ne laitan itse en muuta, enkä anna laittaa muidenkaan jotka eivät ole asiasta täysin perillä ja harva kylä seppä pystyy stage 1/2 asentamaan itse
Linkki oli tarpeen KIITOS LÄHETTÄJÄLLE::!!
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Kuka tietää mistä alkaen ne on OG900S:seen alkaneet laittamaan katteja kun minun autosta sellanen löytyi,jota en osannut edes arvailla pidin autoani kyllä katittomana ennen katsastusta
auto on edelleen -91 ja meni katsastuksestakin läpi heittämällä
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Katalysaattorin sai täällä ruotsissa 1986 lopulla siis vuosimalli 1987 lisävalintana 900i malliin. En muista aivan varmaksi minä vuonna siitä tuli standard tehdasasennukseen.
Mutta veikkaan -89 -90.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
makeh kirjoitti:Ajatelin tuota 200-250hv väli maastossa olevia hv:ja se riittää vallan hyvin eli käytännössä muutama kymmenen heppaa lisää.
Meinaan viedä yhdelle huippu viri pajalle saabin laitettavaksi jos on viimeistä huutoa olevat vehkeet et säädöt on sitten kerralla oikein eikä niitä tarvitse enää rukata , kun tiedän millä systeemillä näitä oikein viritellään ja kuinka paljon on järkevää nostaa tehoja ettei esim. laatikko hajoa eka kiihdytyksessä
Tarkoitus on nostaa tehoja just sen verran esim. että ohitukset sujuvat rivakammin
Toisin sanoen Og:n omistajat yleenä tietävät näistä asioista parhaiten
Jos oikein nyt ymmärsin niin tuo minun -91 on hiukan parempi versio kuin tätä vanhemmat OG:t..???
(toinen OG etsinnässä rouvalle -91-93 mallinen kunhan nämä pyhät tässä menee ensin )
Eiköhän se laatikko ala oleen lujilla jo 220hv:n tehoilla.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
makeh kirjoitti:Ajatelin tuota 200-250hv väli maastossa olevia hv:ja se riittää vallan hyvin eli käytännössä muutama kymmenen heppaa lisää.
Meinaan viedä yhdelle huippu viri pajalle saabin laitettavaksi jos on viimeistä huutoa olevat vehkeet et säädöt on sitten kerralla oikein eikä niitä tarvitse enää rukata , kun tiedän millä systeemillä näitä oikein viritellään ja kuinka paljon on järkevää nostaa tehoja ettei esim. laatikko hajoa eka kiihdytyksessä
Tarkoitus on nostaa tehoja just sen verran esim. että ohitukset sujuvat rivakammin
Toisin sanoen Og:n omistajat yleenä tietävät näistä asioista parhaiten
Jos oikein nyt ymmärsin niin tuo minun -91 on hiukan parempi versio kuin tätä vanhemmat OG:t..???
(toinen OG etsinnässä rouvalle -91-93 mallinen kunhan nämä pyhät tässä menee ensin )
Eiköhän se laatikko ala oleen lujilla jo 220hv:n tehoilla.
Paikkakunta: Kalajoki:Onko särkillä lunta paljon et pääsee saabilla lokki linnaan syömään..?
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
makeh kirjoitti:Ajatelin tuota 200-250hv väli maastossa olevia hv:ja se riittää vallan hyvin eli käytännössä muutama kymmenen heppaa lisää.
Meinaan viedä yhdelle huippu viri pajalle saabin laitettavaksi jos on viimeistä huutoa olevat vehkeet et säädöt on sitten kerralla oikein eikä niitä tarvitse enää rukata , kun tiedän millä systeemillä näitä oikein viritellään ja kuinka paljon on järkevää nostaa tehoja ettei esim. laatikko hajoa eka kiihdytyksessä
Tarkoitus on nostaa tehoja just sen verran esim. että ohitukset sujuvat rivakammin
Toisin sanoen Og:n omistajat yleenä tietävät näistä asioista parhaiten
Jos oikein nyt ymmärsin niin tuo minun -91 on hiukan parempi versio kuin tätä vanhemmat OG:t..???
(toinen OG etsinnässä rouvalle -91-93 mallinen kunhan nämä pyhät tässä menee ensin )
Eiköhän se laatikko ala oleen lujilla jo 220hv:n tehoilla.
Paikkakunta: Kalajoki:Onko särkillä lunta paljon et pääsee saabilla lokki linnaan syömään..?
Kyllä pääsee.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06