900 2.1 16v käy huonosti kylmänä
Ei ole tyhmä kysymys, ainoastaan minun vastaukset voi olla tyhmiä...
Eihän se välttämättä kupli, mutta jos kuplii nii se on sitten "varma oire", että johonkin karkaa nestettä. Mittaaminen on ainoa varma tapa.
Kupliminenkin voi aiheutua vaikka rikkinäisestä jäähdyttäjästä, ei välttämättä kannentiivisteestä.
Mielenkiintoinen kyllä toi 112tkm kohdalla hajonnut pannu. Kilsat ilmeisesti piti paikkansa? Oliko auto sulla pitkäänkin ennen hajoamista. Oliko jotain oireita ennen hajoamista? Mielellään kuulisin lisää ikävästä aiheesta.
Eihän se välttämättä kupli, mutta jos kuplii nii se on sitten "varma oire", että johonkin karkaa nestettä. Mittaaminen on ainoa varma tapa.
Kupliminenkin voi aiheutua vaikka rikkinäisestä jäähdyttäjästä, ei välttämättä kannentiivisteestä.
Mielenkiintoinen kyllä toi 112tkm kohdalla hajonnut pannu. Kilsat ilmeisesti piti paikkansa? Oliko auto sulla pitkäänkin ennen hajoamista. Oliko jotain oireita ennen hajoamista? Mielellään kuulisin lisää ikävästä aiheesta.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Jotain kummallista tuossa 2.1 koneessa täytyy olla 2 litraseen verrattuna kun käyntiäänikin on jo paljon karkeampi. Muistan kun kesällä ajelin kaverin ässällä niin kyllä se vaan selvästi pehmeämmin hyrräsi kun tuo oma 2.1. Varsinkin kylmänä ero on selkeä. Jostain olen lukenut, että mäntien öljynkierrossa olisi jotain kummallista ja se aiheuttaisi ongelmia.
Aina silloin tällöin on näkynyt yli 400tkm ajettuja 2.1 saboja, joten ei se kuitenkaan ihan pommi voi olla. Sen verran paljon negatiivista juttua on kuitenkin tullut luettua, että hyvin äkkiä sitä alkaa miettimään johonkin muuhun vaihtamista, ihan vaan oman mielenrauhan takia.
Aina silloin tällöin on näkynyt yli 400tkm ajettuja 2.1 saboja, joten ei se kuitenkaan ihan pommi voi olla. Sen verran paljon negatiivista juttua on kuitenkin tullut luettua, että hyvin äkkiä sitä alkaa miettimään johonkin muuhun vaihtamista, ihan vaan oman mielenrauhan takia.
VAROITUS: tässä stoorissa ei tule mitään tähän aiheeseen liittyvää, vaan yhden tosi epäonnisen 2.1 koneen tarina.
Eli, kilometrit uskoakseni pitävät paikkansa. Alotetaans alusta: auto ostetaan AVK:lta hiukan keulasta hilpastuna(valot, maski, konepelti, puskuri, syylärin pääty rikki), ajettu parkiksella toisen kylkeen. Korjauksen jäkeen katsastettu by korjaaja, jolla tuttu katsastusmies ->vuosi ajoa julmettua kolinaa kuunnellen. Sinä aikana selvitetty edellinen omistaja, kilometrit kuulemma pitää paikkasa, ja muistaakseni oli ainoa omistaja ennen kolaria. Mutta moottorissa oli jossakin 90tkm paikkeilla mennyt pahvi, ja sieltä oli menny puurot ja vellit sekasin... ajettu jonkun aikaa ennen kuin huomattu, kone ilmeisesti päässyt jo hiukan lämpenemään. Uusi kansipahvi ja meno jatkunut, kunnes noin 1,5v tämän jälkeen parkiksella *rops* ja auto lunariin(km tällöin jotakuinkin 105tkm). Takaisin remontin jälkeisiin tunnelmiin : epäillään venttiilinpainimia kolinan syyksi, moottoria pesty öljytilasta jollakin ammattipuhistusaineella, ei vaikutusta. Noh, kun se käy niin antaa palaa. Sitten vuosikatsastukseen ja vot, HC arvo vaatimattomasti joku 9x sallittu
. Ja öljyä kyllä meni koko ajan jonkun verran, tosin saattopa mennä kyllä venttiilinvarren kumeksistakin. Sitten pakokaasutestin pohjalta todettu et väljä, haettu uus kone(ikävä kyllä samanlainen...), ja uus kone purkamatta nokalle ja auto ajoon. Tämän jälkeen alkup. koneen purku, ja sieltähän pomppas: kun nappasin kannen irti ja painoin männän lakea, *klops* *klaps* vaan kävi kun heilutteli... eli selvä tapaus, männät ihan valmiit. Noh, sitten kampura irti ja männät pihalle, josta tulikin huomattua että laakerimetallit ovat huomattavan pahasti kuluneet, syynä öljyissä ollut jäähdytysneste joka oli syövyttänyt laakerien pinnassa olleen valkometallin(liuskat olivat ihan kuparinväriset
). Kolina saattoi johtua tästäkin, mutta ainakin männät oli aika helvatin kuluneet, toiselta reunalta näkyi selvät pystysuuntaiset kulumajäljet ja männän välys jotakin 9x suositusarvossa. Että se siittä sitten, uuret maksaa jotakin 800mk kappale, eikiitos. Se meni sitten osiksi eräälle täälläkin kirjoittelevalle kaverille, koska kansi oli ehjä. Lopullinen syy hillittömään kolinaan ei selvinnyt, mutta kampuralta/kangistakin se saattoi kuulua, koska laakerit olivat silmin nähden huomattavan kuluneet. Toisaalta, yksi lisäniitti tuohon arkkuun oli se pahvinvaihto, arvatkaas oliko siellä b20x koneen pahvi?
Oli pahvin liekkirenkaan reuna komeesti painunu, männis ei sil kohtaa kyl ollu jälkiä... luulis että on helähtäny aika lailla
. Mutta pahvi ei ollut vuotanut siitä huolimatta, ja tuskin se pahvin liekkirengas sitä rikko koska se oli antanut periksi, seähän siirtyi tarpeellisen matkan eli vajaan millin sivuun heti kerrasta(tai ainakin luulisin niin), tuskin se mäntä monta kertaa siihen pahviin osunu...
Noh niin taikka näin, tämä kone ei välttämättä ole hyvä esimerkki 2.1 koneista, koska lopullista syytä tuhoo ei ikinä tullut selvitettyä, ja osatkin lähti ½vuotta sitten Turun suunnalle. R.I.P (?)
Sensijaan tämä uusi 2.1 on ihan tuhoamaton, vika ilmestynyt ilman mitään aikaisempia remontteja, ja tarkistimpas kilometrit : noin 255tkm. Ja kolisee muuten aika lailla tämäkin.
Eli, kilometrit uskoakseni pitävät paikkansa. Alotetaans alusta: auto ostetaan AVK:lta hiukan keulasta hilpastuna(valot, maski, konepelti, puskuri, syylärin pääty rikki), ajettu parkiksella toisen kylkeen. Korjauksen jäkeen katsastettu by korjaaja, jolla tuttu katsastusmies ->vuosi ajoa julmettua kolinaa kuunnellen. Sinä aikana selvitetty edellinen omistaja, kilometrit kuulemma pitää paikkasa, ja muistaakseni oli ainoa omistaja ennen kolaria. Mutta moottorissa oli jossakin 90tkm paikkeilla mennyt pahvi, ja sieltä oli menny puurot ja vellit sekasin... ajettu jonkun aikaa ennen kuin huomattu, kone ilmeisesti päässyt jo hiukan lämpenemään. Uusi kansipahvi ja meno jatkunut, kunnes noin 1,5v tämän jälkeen parkiksella *rops* ja auto lunariin(km tällöin jotakuinkin 105tkm). Takaisin remontin jälkeisiin tunnelmiin : epäillään venttiilinpainimia kolinan syyksi, moottoria pesty öljytilasta jollakin ammattipuhistusaineella, ei vaikutusta. Noh, kun se käy niin antaa palaa. Sitten vuosikatsastukseen ja vot, HC arvo vaatimattomasti joku 9x sallittu






Noh niin taikka näin, tämä kone ei välttämättä ole hyvä esimerkki 2.1 koneista, koska lopullista syytä tuhoo ei ikinä tullut selvitettyä, ja osatkin lähti ½vuotta sitten Turun suunnalle. R.I.P (?)
Sensijaan tämä uusi 2.1 on ihan tuhoamaton, vika ilmestynyt ilman mitään aikaisempia remontteja, ja tarkistimpas kilometrit : noin 255tkm. Ja kolisee muuten aika lailla tämäkin.
Patarauta on påp.
Koliseeko kylmänä vai vielä lämmettyäänkin? Kyllähän kylmänä ääntä vähän kuuluukin, mutta ei kai se ole vakavaa? Itsellä kilsoja 256tkm ja auto ollu mulla 2 vuotta. Kylmänä ääni on erilainen, mutta ei mielestäni mitenkään häiritsevä.Sensijaan tämä uusi 2.1 on ihan tuhoamaton, vika ilmestynyt ilman mitään aikaisempia remontteja, ja tarkistimpas kilometrit : noin 255tkm. Ja kolisee muuten aika lailla tämäkin
Itsekoettua:
Eilen kun lähdin töistä viiden aikoihin (ulkona oli kylmä) kone kävi "röpöttäen 5-10 sek. Suunnilleen sen ajan kun peruutin pois ruudusta. Jos painaa kaasua yli puolenvälin, kone rupeaa "tärisemään". Oireilu looppui siis ton 10 sek jälkeen. Kestää kiihdyttää ja painaa kaasua. Vaikka eihän sitä kylmää konetta koskaan kierrätetä.
Tänä aamuna lämpimästä tallista, ei mitään oireita.
Samaa teki viime syksynäkin ja "vika" poistuu aina kesällä. En ole pitänyt minkäänlaisena vikana.
Auto ei kuitenkaan sammu. Voihan homma olla ilmankostudestakin johtuva, esim. kosteutta josskin liittimessä.

Surullinen tarina sulla tuossa, kovan onnen saabbi.

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Sorry jos pahoitin jonkun Saabistin mielen kirjoittamalla sellaista mikä on jäänyt mieleen suuripiirtein kaikista foorumeista missä 2.1 koneesta on puhuttu. Minulla ei 2.1 koneesta ole omia kokemuksia.
Teemu ylempänä aika selvästi jo mainitsi ilmeisimmän syyn miksi 2.1 koneen kansipahvin väitetään hajoavan helpommin:
"Se on muuten sama lohko, mutta männät vaan on 93mm halkaisijaltaan, eli lohko on porattu 3mm isommaksi."
Jos sulla on saman lohkon toisessa versiossa 1.5 mm vähemmän matkaa sylinteristä vesi-ja öljykanaviin niin olisi ihme ellei se vaikuttaisi luotettavuuteen, eihän Saabbikaan ole aivan älyttömiä turvakertoimia käyttänyt mitoittaessaan alunperin 2.0 koneen lohkoa. Toisaalta muistaakseni Townsendin sivuilla (en päässyt sinne tarkistamaan) sanottiin että Saab muutti myöhemmin 2.1 kansipahvin rakennetta luotettavammaksi. Olisi kiva nähdä Saabin failure rate dataa 2.0 ja 2.1 kansipahveista, onko tietoa löytyykö niitä netistä? Tämä on normaalisti Company confidential-dataa.
Teemu ylempänä aika selvästi jo mainitsi ilmeisimmän syyn miksi 2.1 koneen kansipahvin väitetään hajoavan helpommin:
"Se on muuten sama lohko, mutta männät vaan on 93mm halkaisijaltaan, eli lohko on porattu 3mm isommaksi."
Jos sulla on saman lohkon toisessa versiossa 1.5 mm vähemmän matkaa sylinteristä vesi-ja öljykanaviin niin olisi ihme ellei se vaikuttaisi luotettavuuteen, eihän Saabbikaan ole aivan älyttömiä turvakertoimia käyttänyt mitoittaessaan alunperin 2.0 koneen lohkoa. Toisaalta muistaakseni Townsendin sivuilla (en päässyt sinne tarkistamaan) sanottiin että Saab muutti myöhemmin 2.1 kansipahvin rakennetta luotettavammaksi. Olisi kiva nähdä Saabin failure rate dataa 2.0 ja 2.1 kansipahveista, onko tietoa löytyykö niitä netistä? Tämä on normaalisti Company confidential-dataa.
No ei se kuumana kilistä, mutta kylmänä kolina on tässäkin koneessa sitä luokkaa, että muutama ennen autoa näkemätön on ihan vakavana kysynyt että onko kyseessä diisel(kylmäkäynnistyksen jälkeistä helinää kuunnellessa)... Joo kylmänä käy tollain hiukan oudosti, tyhjäkäynnillä kuulostaa, että kone hiukan ontuu, hyvin vähän. Kun tajoaa rauhallisesti kaasua, kone kyllä ottaa kierroksia ja kestää vedättää heti, mutta samalla joku pytty putoaa pelistä kun tarjoaa kaasua, tai sitten jokainen pätkii hiukan. Jokatapauksessa alkaa hytkymään jonkin verran, ja paukuttaa putkeen hiukan (kattia käy sääliks...). Mut tosiaan saman 10-15 sek tääkin rötköttelee, kyl se sitten laulaa ihan hyvin. Tosin jos kylmänä koskee kaasuun, pauketta on kun ralliautossaTeemu kirjoitti:Koliseeko kylmänä vai vielä lämmettyäänkin? Kyllähän kylmänä ääntä vähän kuuluukin, mutta ei kai se ole vakavaa? Itsellä kilsoja 256tkm ja auto ollu mulla 2 vuotta. Kylmänä ääni on erilainen, mutta ei mielestäni mitenkään häiritsevä.Sensijaan tämä uusi 2.1 on ihan tuhoamaton, vika ilmestynyt ilman mitään aikaisempia remontteja, ja tarkistimpas kilometrit : noin 255tkm. Ja kolisee muuten aika lailla tämäkin
Itsekoettua:
Eilen kun lähdin töistä viiden aikoihin (ulkona oli kylmä) kone kävi "röpöttäen 5-10 sek. Suunnilleen sen ajan kun peruutin pois ruudusta. Jos painaa kaasua yli puolenvälin, kone rupeaa "tärisemään". Oireilu looppui siis ton 10 sek jälkeen. Kestää kiihdyttää ja painaa kaasua. Vaikka eihän sitä kylmää konetta koskaan kierrätetä.
Tänä aamuna lämpimästä tallista, ei mitään oireita.
Samaa teki viime syksynäkin ja "vika" poistuu aina kesällä. En ole pitänyt minkäänlaisena vikana.
Auto ei kuitenkaan sammu. Voihan homma olla ilmankostudestakin johtuva, esim. kosteutta josskin liittimessä.![]()
Surullinen tarina sulla tuossa, kovan onnen saabbi.



Typot menee site tän läppärin näppiksen piikkiin

Patarauta on påp.
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
moro
täytyy pistää myös oma lusikka soppaan. Eli mulla on kakkosena vm -92 2,1 manuaali ja sillä on nyt ajettu 217 tkm (ei huoltokirjaa, mutta vaikuttaa oikealta). Kylmänä ku käynnistää nakuttaa ihan hetken, eikös se tule venttiilinostimista ennen kuin öljy ehtii sinne ? Kone vetää hyvin, ei syö öljyä eikä jäähdytinnestettä. Pikkusen on ronskimpi ääni kuin 2,0:ssa, mutta se on voima joka puhuu. Entinen kakkonen oli 2,0 ja siinä meni kansipahvi ku mittarissa oli 200 tkm.
Aikamoista 2,1 mustamaalista, toivottavasti oma peli kestää.
9-5 Nordic
(9-5 Wagon ja 900 2,1)
täytyy pistää myös oma lusikka soppaan. Eli mulla on kakkosena vm -92 2,1 manuaali ja sillä on nyt ajettu 217 tkm (ei huoltokirjaa, mutta vaikuttaa oikealta). Kylmänä ku käynnistää nakuttaa ihan hetken, eikös se tule venttiilinostimista ennen kuin öljy ehtii sinne ? Kone vetää hyvin, ei syö öljyä eikä jäähdytinnestettä. Pikkusen on ronskimpi ääni kuin 2,0:ssa, mutta se on voima joka puhuu. Entinen kakkonen oli 2,0 ja siinä meni kansipahvi ku mittarissa oli 200 tkm.
Aikamoista 2,1 mustamaalista, toivottavasti oma peli kestää.
9-5 Nordic
(9-5 Wagon ja 900 2,1)
Joo toivotaan sitten että omakin pelini kestää.
kop kop
Mutta haluaisin ihan asiallista faktatietoa, miksi 2.1 muka olis jotenkin huono.
Siis kenellä on ihan oikeaa tietoa että kone olis jotenkin hajoamisalttiimpi? Ei mitään "essonpaarijuttuja"
Olen kysellyt asiaa merkkiliikkeiden korjaajilta ja parita myyjältäkin (kaipa niihin voi luottaa). Erään tarinan mukaan VTT olis tutkinut ainakin niitä M1991 "teflonpinnoitettuja" koneita, mutta minulla ei ole tästä mitään faktaa.
Kenellä on kertokoon. Muita heikkouksia ei ole minulle ainakaan kerrottu, onko sitten tietoa pimitetty?
Mielestäni 2.1 on hyvä ajaa ja tehoakin ihan riittävästi.


Mutta haluaisin ihan asiallista faktatietoa, miksi 2.1 muka olis jotenkin huono.
Siis kenellä on ihan oikeaa tietoa että kone olis jotenkin hajoamisalttiimpi? Ei mitään "essonpaarijuttuja"
Olen kysellyt asiaa merkkiliikkeiden korjaajilta ja parita myyjältäkin (kaipa niihin voi luottaa). Erään tarinan mukaan VTT olis tutkinut ainakin niitä M1991 "teflonpinnoitettuja" koneita, mutta minulla ei ole tästä mitään faktaa.
Kenellä on kertokoon. Muita heikkouksia ei ole minulle ainakaan kerrottu, onko sitten tietoa pimitetty?
Mielestäni 2.1 on hyvä ajaa ja tehoakin ihan riittävästi.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Tuota, siihen 2.1 huonommuuteen : tässä kerron mitä puretusta 2.1 koneen alakerrasta löytyi: ihmetyksekseni siellä ei ole kiertovoitelua edes männäntapille, eli sen voitelu on öljyrenkaiden sinne parista reiästä kaapiman öljyn varassa. Tätä ihmettelin suuresti, kuten myös että sen luulisi antavan hiukan lisää öljyä männän helmoille jos männäntapille tulisi painevoitelu, uloshan se sitä öljyä hiukan purskuttas josta ainakin osa päätyisi kai sylinterin seinämiin ja sitä kautta männän helmaan?
Tulis vaan mieleen et 2.0 koneissa kai on kunnon voitelu männäntapille ja sieltä valunee männän helmaan, olisko tässä selitys?
Joo, pyysitte faktaa, tää meni osin MuTuiluks, mutta jotakin silti... jatkakaa siittä
Edit: moottoriprojekti ei oikeastaan tänään edennyt, se mokoma tykkäs tänään käydä ihan ok. Sensijaan vettä oli hukkunut, ja öljyssä sitä ei ole. Noh ainoastaan ilmasin sen uusiks ja vettä lisää, matka jatkuu tarkkailun alla.
Tulis vaan mieleen et 2.0 koneissa kai on kunnon voitelu männäntapille ja sieltä valunee männän helmaan, olisko tässä selitys?
Joo, pyysitte faktaa, tää meni osin MuTuiluks, mutta jotakin silti... jatkakaa siittä

Edit: moottoriprojekti ei oikeastaan tänään edennyt, se mokoma tykkäs tänään käydä ihan ok. Sensijaan vettä oli hukkunut, ja öljyssä sitä ei ole. Noh ainoastaan ilmasin sen uusiks ja vettä lisää, matka jatkuu tarkkailun alla.

Patarauta on påp.
Itselläni on ollut 2,1 toukokuusta asti. Keksinnöllä on ajettu reilu 360 000 km (valtaosa matka-ajoa) . Vajaan puolen vuoden aikana ei ihmeempiä onkelmia ole vastaan tullut. Käynnistyvyys on välillä nihkeää, mutta se johtunee startista.
Käyntiäänihän on kieltämättä aika ronski, mutta näillä kilsoilla olen asian hyväksynyt (kuten 9-5 Nordic asian ilmaisi, se on voima kun puhuu)
Tänään teki ekan kerran hieman terävää töksyttelyä liikkeelle lähdettäessä, mutta olipahan jonkun tovin seissyt kylmänä, ottaen huomioon ilmassa vallitsevan kosteuden
Kyllä siinä padassa tiettyä piilevää voimaa muhii. Eihän sillä valoista lähdetä miljoonaa, mutta ohituskaistalta löytää itsensä hyvin äkkiä motarilla
Käyntiäänihän on kieltämättä aika ronski, mutta näillä kilsoilla olen asian hyväksynyt (kuten 9-5 Nordic asian ilmaisi, se on voima kun puhuu)
Tänään teki ekan kerran hieman terävää töksyttelyä liikkeelle lähdettäessä, mutta olipahan jonkun tovin seissyt kylmänä, ottaen huomioon ilmassa vallitsevan kosteuden

Kyllä siinä padassa tiettyä piilevää voimaa muhii. Eihän sillä valoista lähdetä miljoonaa, mutta ohituskaistalta löytää itsensä hyvin äkkiä motarilla

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Tätä ilmeisesti hait (sivut muuttavat osoitettaan kokoajan)Toisaalta muistaakseni Townsendin sivuilla (en päässyt sinne tarkistamaan) sanottiin että Saab muutti myöhemmin 2.1 kansipahvin rakennetta luotettavammaksi
http://68.155.245.41/2point1_Block_Repa ... repair.htm
Lainattu saabmasterilta:
"The block damage is typical of the 2.1L and not as pronounced in any of the other Saab Motors. The variables are either the alloy the block is made from is different, the antifreeze was of poor quality originally or the service of the cooling system was poor. The 2.1 head gasket started with a very slow leak early in life and the combustion that entered the cooling system rapidly changed the PH level to a very corrosive nature. The early head gasket failure may be attributed to high temperature gauge readings because of the single radiator fan operation verses both fans on the 90 down 2.0L 900 and ALL turbo models. Most these cars had the relay and wire modification done at the cooling system service. I will also note that there was instructions from Saab to replace the time limiter relay for the radiator fans with a NON time limit standard relay. I have been eliminating them on all Saabs for a long time. The reason is its a expensive relay and will fail in one of two ways. It will stick and the fans will run till the battery is drained or WORST ... The radiator fans wont turn on at all when needed. After witnessing it a half dozen times, I came to the conclusion that it was a defect to have such a relay as the fans would run on shut down till the motor cooled to a safe level. This also benefited the turbo greatly. All Saabs were equipped with the time limit relay with the exception of Trionic and new generation 900. The function of this relay was to limit the amount of time that the radiator fan would run after you shut the motor off to 15 -20 minutes. Under the hottest days in central US, the fan will run no longer than 10 minutes. If you still have this relay ....you should deal with it because its a time bomb ticking away."
Tämä on nyt jonkinlaista faktaa, mutta tuokin koskee vain lämpöisiä maita.
Eikä noi muutkaan saabin koneet niitä tyhjäkäynniltään kaikkein kauneimpia ole.
Mutta niin tai näin faktaa kaivataan todellakin. Taidan itsekkin olla vähän jäävi vastailemaan 2.1:n heikkouksista kun itse sellaisen omistan. Ja vielä kun on saab-fanaatikko, niin...

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Noni, ärrkele nyt se löyty. Tänään ei tahtonu käydä kuumanakaan kunnolla, ja pienen ajon jälkeen kurkkaus paisariin(kone tyhjäkäynnillä):hiukan kuplii, voi että... no 2,5k kierroksia ja vot, sehän suorastaa porisee eli sen ohuen letkut täyeltä puhaltaa ilmaa vesien sekaan... jippikaijee kiviäkin kiinnostas vaihtaa se pahvi



Patarauta on påp.
Hehee.. vähän taas OT, mut omaan 2,1:seen tuli juuri täyteen pyöreät 300tkm!
Ja hyvin ainakin tänään taas toimi, muutaman päivän seisomisen jälkeenkin. Tuntui kulkevan niin kevyesti! Mut pitää koputtaa puuta..... jäi taas tonne sateeseen perätysten naapurin vihreän satkun kaa.

-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Mäntä juttua tuli kysyttyä yhdeltä saabi asentajalta ja sanoi että juurikin männän välyksen takia vaihdettiin mäntiä. Alkoi helmat kilkattaa sylinterin seinämiin,aika juhlavat välykset siis. Vuosimalleista ei osannut sanoa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015