H-moottorin kiertokanget

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
fordkuski
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Marras 11, 2010 18:34

H-moottorin kiertokanget

Viesti Kirjoittaja fordkuski »

Semmoisesta asiasta pitäs saada tietoa että onko H-moottoreiden kiertokangissa eroa riippuen siitä onko turbo vai vapari ja onko eri vuosimallien välillä eroa. Tarkoitan eroa kestävyydessä kun ovat nuita kankia paljon foordin ohc koneissa käyttäneet edullisen hinnan ja kestävyyden takia.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: H-moottorin kiertokanget

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Samat kanget turbo ja vapari sekä 8v ja 16v. '85 vaihtuu malli.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
fordkuski
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Marras 11, 2010 18:34

Re: H-moottorin kiertokanget

Viesti Kirjoittaja fordkuski »

Kiitos erittäin nopeasta vastauksesta!
fordkuski
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Marras 11, 2010 18:34

Re: H-moottorin kiertokanget

Viesti Kirjoittaja fordkuski »

Vielä nuista kiertokangista kyselen että mimmosia tehoja on kestäneet turbokäytössä saabissa nuo kanget.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: H-moottorin kiertokanget

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ole vielä rajaa löydetty.. Eiköhän ne ainakin 600hv kestä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: H-moottorin kiertokanget

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jcarlson kirjoitti:Samat kanget turbo ja vapari sekä 8v ja 16v. '85 vaihtuu malli.

tuo oli minulle ihan uusi tieto.
mitä kangille tapahtui tuossa vaiheessa? käyvätkö kumminkin ristiin?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: H-moottorin kiertokanget

Viesti Kirjoittaja f-19 »

mikkoimp kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Samat kanget turbo ja vapari sekä 8v ja 16v. '85 vaihtuu malli.
tuo oli minulle ihan uusi tieto.
mitä kangille tapahtui tuossa vaiheessa? käyvätkö kumminkin ristiin?
itellekin vähän tuli tietona jota en ollut ajatellut... mutta ei taida paljon eroa olla? mitat lienee samat? laakeripukit tulevat kiinni vanhoissa 6-kulmaisilla, uudemmissa 12-kulmaisilla?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: H-moottorin kiertokanget

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

f-19 kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Samat kanget turbo ja vapari sekä 8v ja 16v. '85 vaihtuu malli.
tuo oli minulle ihan uusi tieto.
mitä kangille tapahtui tuossa vaiheessa? käyvätkö kumminkin ristiin?
itellekin vähän tuli tietona jota en ollut ajatellut... mutta ei taida paljon eroa olla? mitat lienee samat? laakeripukit tulevat kiinni vanhoissa 6-kulmaisilla, uudemmissa 12-kulmaisilla?

itselläni on meinaan nipussa kokoonpano jossa on -89 9000 lohko, kansi, männät ja veivit ja -84 900 kampura ja muut moottorin hilppeet.
tuosta -84 kun suli pari mäntää ja lohkoon aika urat sen seurauksena.
jokin tuossa kootussa moottorissa ahdistaa kylmänä, lämpöisenä sitten taas jo toimii hyvin...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: H-moottorin kiertokanget

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vanhemmat kanget on hieman erilaisella profiililla. Ylä- ja alasilmukoiden mitat ja kankien pituudet on samat, painossa taisi olla jonkin verran eroa. En muista kumminpäin, olikohan uudemmat vähän jytkymmät.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin