OGsatku ja uusi akku
Re: OGsatku ja uusi akku
Soitin tuossa toiselle korjaamolle. Käski mitata akun napojen välisen latausjännitteen, joka oli 11,89V eli ei varmasti riitä. Laturi vaurioitunut ja sieltä on kait mennyt säätäjä, luultavasti eivät hiilet. Voi olla, että joudun sittenkin vaihdattamaan tuon laturin Boschin alkuperäiseen, koska niitä saa vielä ja hinta on ihan järkevä - alle 200 euroa. Tietysti tämä korjautuu niinkin, että vaihdatan säätäjän, mutta jatkoa ajatellen tuo alkuperäinen voisi olla parempi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
Viisaasti ajateltu, kannustan Sinua jatkossakin pitäytymään laatuvaraosissa, silloin säästyy monilta tuskilta. Ja tietysti tuo aiemmin mainitsemani auton ulkoilutus pitää autoa vetreänä.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: OGsatku ja uusi akku
kyllähän se latausjännite pitäisi aina mitata suht ensalkuun, ennenkuin laajemmin alkaa touhuamaan.
nyt kun olisi irrallinen hiili-/ säädinpaketti, niin voisi sillä testata ensin irroittamatta laturia ja säästää duunia/ kustannuksia ja juoksuja motonettiin yms mukavaa. eipä se paljoa maksa haratsussa oliskohan 20...
nyt kun olisi irrallinen hiili-/ säädinpaketti, niin voisi sillä testata ensin irroittamatta laturia ja säästää duunia/ kustannuksia ja juoksuja motonettiin yms mukavaa. eipä se paljoa maksa haratsussa oliskohan 20...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: OGsatku ja uusi akku
Tarkasta/tarkastuta ne laturin maadoitukset ja herätteet, siellä on jossain huono kontakti.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: OGsatku ja uusi akku
Kävin Motossa ja ostin Bosch-merkkisen hiilari-yksikön, vaikka aluksi ei ollut halukas myymään. Sain asennettua ja toimii hyvin, ei ilmoitellut mitään merkkivaloa enään.
Heti käynnistämisen jälkeen oli 12.2V ja nyt ajon jälkeen tasaisesti 14V tyhjäkäynnillä.
Heti käynnistämisen jälkeen oli 12.2V ja nyt ajon jälkeen tasaisesti 14V tyhjäkäynnillä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
----------juhokare kirjoitti:Kävin Motossa ja ostin Bosch-merkkisen hiilari-yksikön, vaikka aluksi ei ollut halukas myymään. Sain asennettua ja toimii hyvin, ei ilmoitellut mitään merkkivaloa enään.
Heti käynnistämisen jälkeen oli 12.2V ja nyt ajon jälkeen tasaisesti 14V tyhjäkäynnillä.
sehän kuulostaa hyvältä , sanoi mummokin mainoksessa , miksi ei ollut halukas ??,
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: OGsatku ja uusi akku
Kiitän. Epäilen, ettei tiennyt sopiiko osa ja liekkö ajatellut, että saisin halvemmalla HongKong-osan (10e). Varaosajohtaja taas lupasi laittaa sen. Tuo Boschin osa maksoi noin 30 euroa.stara kirjoitti:----------juhokare kirjoitti:Kävin Motossa ja ostin Bosch-merkkisen hiilari-yksikön, vaikka aluksi ei ollut halukas myymään. Sain asennettua ja toimii hyvin, ei ilmoitellut mitään merkkivaloa enään.
Heti käynnistämisen jälkeen oli 12.2V ja nyt ajon jälkeen tasaisesti 14V tyhjäkäynnillä.
sehän kuulostaa hyvältä , sanoi mummokin mainoksessa , miksi ei ollut halukas ??,
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
Eli ei ollut kait sitten korjaamon asennuksessa vikaa, ja mielestäni se maadoitusasennus on siisti ja ihan kohtuu asiallinen, ei valittamista, näin päällisin puolin. Toivottavasti tuo laturi nyt pelaisi.
Suoraan sanottuna tekisi mieli lähteä talvipäiville juurikin tällä autolla, mutten tiedä uskallanko. Matkaa ei ole liian pitkästi.
Suoraan sanottuna tekisi mieli lähteä talvipäiville juurikin tällä autolla, mutten tiedä uskallanko. Matkaa ei ole liian pitkästi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
Kannattaa mennä ja jos jotain sattuu niin siellähän voi olla Team- Ahma apuna!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: OGsatku ja uusi akku
Uskon vuolaasti, että saabistit auttavat siellä, mutta jos pääsen sinne asti. Matkaa olisi 2.5 tunnin edestä yhteen suuntaan.ristos kirjoitti:Kannattaa mennä ja jos jotain sattuu niin siellähän voi olla Team- Ahma apuna!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
Tule ihmeessä, mietitään siellä sitten porukalla satkujen oikkuja
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: OGsatku ja uusi akku
Haluja voisi olla tuloon aikalailla. Olisihan se mukava vaihtaa joku ajatus näistä Saabeista. Varmasti tilanne riippuu myös säästä, onko kovin kylmää...99 GL kirjoitti:Tule ihmeessä, mietitään siellä sitten porukalla satkujen oikkuja
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
Kyllä OG 900 selviää, siinähän sellainen lämppäri, että vaan saunan uuni on parempi. Ja sie kun tulet sieltä pohjoisemmasta, niin tulomatkahan on kaiken aikaa alamäkeä. Eikun mukaan vaan.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: OGsatku ja uusi akku
Kiitän. Kyllä se toimiessaan lämmittää tuon auton hytin lämpimäksi vähintään! Ei tarvitse edes istuinlämmittimiä, jotka tosin eivät toimi. Mitähän tietä pitkin sitä tulisi... olisiko 5-tie, niin olisi aika suorat linjat, mutta pitempi matka kuin pienempää tietä.ristos kirjoitti:Kyllä OG 900 selviää, siinähän sellainen lämppäri, että vaan saunan uuni on parempi. Ja sie kun tulet sieltä pohjoisemmasta, niin tulomatkahan on kaiken aikaa alamäkeä. Eikun mukaan vaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
Siullahan on ihan suora tie Google mapsin mukaan, alle 250 kilsaa Pyhännän ja Iisalmen kautta. Loistava tie!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen