'84 900 GliA "Rune" [MUSEOLEIMAUS KÄYNNISSÄ]
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
No ei ollu hyvä katsastusreissu sitten ei. Oli ilmeisesti katsuri noussut väärällä jalalla. Vikalista
-Jarruvalot ei pala
-Molemmat etuyläpallot väljät
-käsijarrusta ei lukemaa repsikan puolelta
-pakoputki vuotaa (näki kyllä että oli korjattu...)
-takajarrulevyt vaihtoon
Noista kolme ekaa on ihan ymmärrettäviä ja ymmärrän kyllä hylkytuomion. Mutta sitten tuo putki ja varsinkin nuo takalevyt. Oikeasti takajarruilta tuli molemmilta 0,9 kN, ero siis 0%. Ja sitten se käsi vaihtaa levyt kun olivat hieman ruosteessa. MUR. Mutta positiivista. Ei yhtään paikkaa tarvi hitsata, kori oli katsurinkin mielestä ihmeen hyvä 28 vuotta vanhaksi!
Sitten vielä takaisintulomatkalla loppui bensa ja siinä paiskasin kunnolla maatekkin kun nousin autosta ulos. Että näin tänään. 258km ja 31l bensaa. Tekee noin 12l/100km. Joskin tuohon on käytetty tyhjää liki 1,5h tuntia.
Takajarruvalot on ainut mystinen vika. Mistähän homma kusee. Sulake ja valot oli ehjät. Nyt menen sitten ootamaan kuvan.
-Jarruvalot ei pala
-Molemmat etuyläpallot väljät
-käsijarrusta ei lukemaa repsikan puolelta
-pakoputki vuotaa (näki kyllä että oli korjattu...)
-takajarrulevyt vaihtoon
Noista kolme ekaa on ihan ymmärrettäviä ja ymmärrän kyllä hylkytuomion. Mutta sitten tuo putki ja varsinkin nuo takalevyt. Oikeasti takajarruilta tuli molemmilta 0,9 kN, ero siis 0%. Ja sitten se käsi vaihtaa levyt kun olivat hieman ruosteessa. MUR. Mutta positiivista. Ei yhtään paikkaa tarvi hitsata, kori oli katsurinkin mielestä ihmeen hyvä 28 vuotta vanhaksi!
Sitten vielä takaisintulomatkalla loppui bensa ja siinä paiskasin kunnolla maatekkin kun nousin autosta ulos. Että näin tänään. 258km ja 31l bensaa. Tekee noin 12l/100km. Joskin tuohon on käytetty tyhjää liki 1,5h tuntia.
Takajarruvalot on ainut mystinen vika. Mistähän homma kusee. Sulake ja valot oli ehjät. Nyt menen sitten ootamaan kuvan.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
No pienellä pääset.
Yläpallot nopeat ja helpot vaihtaa, samoin levyt on halpaa kun saippua näihin vanhoihin saabeihin, ja nopeat vaihtaa. Känkkäriä vaan säätämään ja kulutuskin automaatiksi ihan kohtuullinen. Mistäs se putki vuotaa? Ei sekään kallista uusia vaikka koko putki. Pahempia korjata on noi ruostevauriot.
Ei muutakun kuntoon ja kovaa ajoa!
Yläpallot nopeat ja helpot vaihtaa, samoin levyt on halpaa kun saippua näihin vanhoihin saabeihin, ja nopeat vaihtaa. Känkkäriä vaan säätämään ja kulutuskin automaatiksi ihan kohtuullinen. Mistäs se putki vuotaa? Ei sekään kallista uusia vaikka koko putki. Pahempia korjata on noi ruostevauriot.
Ei muutakun kuntoon ja kovaa ajoa!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Semmonen komistus se on.
Piti vielä sanoa, että kiitos kovasti vain kebabbipoijille, jotka tienpäällä lainasivat puhelinta, jotta sain soitettu kaverin tuomaan lisää bensaa. Huippuhomma että sattuivat paikalle! Oma puhelin kun oli jäänyt aamutakin taskuun
Piti vielä sanoa, että kiitos kovasti vain kebabbipoijille, jotka tienpäällä lainasivat puhelinta, jotta sain soitettu kaverin tuomaan lisää bensaa. Huippuhomma että sattuivat paikalle! Oma puhelin kun oli jäänyt aamutakin taskuun
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
kannattaa niitä johtosarjoja vähän käpistellä jollain yleismittarilla. Sähköviat on yleensä aika hanurista, kun selvittämään pitää ruveta, mutta tuollainen valovika ei varmaan voi kovin monimutkaisen systeemin takana olla.
Aika jännä tuo pakoputkijuttu... Mulla, tosin tuossa uudemmassa, myös falskaa jostain; katsuri totesi että kuuleehan sen jo äänestäkin ja jäännöshappiarvot todistavat myös, mutta ei edes huomautusta antanut.
Onko levyissä vain käyttämättömyyden ruostetta vai jotain syvällisempääkin kamaa?
Aika jännä tuo pakoputkijuttu... Mulla, tosin tuossa uudemmassa, myös falskaa jostain; katsuri totesi että kuuleehan sen jo äänestäkin ja jäännöshappiarvot todistavat myös, mutta ei edes huomautusta antanut.
Onko levyissä vain käyttämättömyyden ruostetta vai jotain syvällisempääkin kamaa?
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
ruunehan näyttää ryhdikkäältä herrasmieheltä
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Jos nuo levyt ovat mitoissaan (kuten noin vähän ajetussa kuuluisi olla), niin älä turhaan vaihda, jarruttelet vaan ruosteet pois. Jos jälkitarkastuksessa kyselevät, niin olet vaihtanut paremmat käytetyt aikaisempien tilalle, eikä siihen pitäisi olla mitään sanomista, jos ovat mitoissaan, suorat eikä pahasti ruosteessa.
Joillain tarvikelevyillä on ollut taipumusta kieroutua, joten senkään vuoksi hyviä orkkiksia ei kannattaisi kovin kevytmielisesti vaihtaa pois.
Jarruvalovikaa etsisin ekana kytkimestä.
Joillain tarvikelevyillä on ollut taipumusta kieroutua, joten senkään vuoksi hyviä orkkiksia ei kannattaisi kovin kevytmielisesti vaihtaa pois.
Jarruvalovikaa etsisin ekana kytkimestä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
No eipä brembon levytkään hinnankiroissa olleet tohon autoon hessumobiilissa kun pari vuotta sitten uusin levyt ja palat. Olisko ollut 100 eskoa koko kierros brembon levyillä ja remsan paloilla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
^Ei maksa mahdottomia, mutta silti vaihto kuulostaa vähän liioitellulta, jos kyse on vain pintaruosteesta, joka lähtisi jarruttelemalla pois. Noiden takalevyjen kuluminenhan on normaaliajossa aika olematonta.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Eikös se ole jarruvalojen anturi sitten viallinen?
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Tämä tarttis nyt tämmösen ==> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=52&t=108275
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Muutama onnellinen autoilupäivä taas takana. Tosin siirtokilpi loppui eilen, joten nyt ei voi sitten enää ajaa kuin katsastukseen. Siirrin Runen kaverin tallin pihaan odottelemaan katsasutuskorjauksien tekemistä. Näitä pähkäillään mahdollisesti ke ja to.
Nuo jarrulevyt ovat kyllä kinkkinen juttu. Mitä niille tekisi. Moneen laitokseen olen uudet levyt laittanut ja ikuna ei tarvilevyissä ollu moitteen sijaa. Onko kellään mitään kikkoja, että ne levyt saisi helposti "kiiltämään" niinkuin se kuuluisi papin palli pääsiäisaamuna.
Tänään Rune myös pestiin. Lian alta paljastui asiallinen maalipinta. Samalla kun kikkailen kaverin tallissa olisi tarkoitus vetäisi vaha pintaan. Suosituksia siihen? Pitäisi myös pakkeloida takaovesta parista paikkaa lohkeillut maali. Ilmeisesti siihen on kai joskus tullut pikku pusu Katossa oli kanssa pari ihan pientä lommoa, mistä lie tulleet.
Mitäs teidän mielestä tälle kannttais muuta tehdä. Itse ajattelin laittaa öljyt + suodattimen, vetopyörästö-öljyn, bensasuodattimen, ilmansuodattimen ja tulpat. Tietysti myös syttyosat yleensä ajattelin kattoa läpi.Automaattiöljyä kun on riittävästi niin sitä en nyt viitsi alkaa vaihtaa, kun työttömällä tuotaa rahaa ei oo ihan liikaa.
Nuo jarrulevyt ovat kyllä kinkkinen juttu. Mitä niille tekisi. Moneen laitokseen olen uudet levyt laittanut ja ikuna ei tarvilevyissä ollu moitteen sijaa. Onko kellään mitään kikkoja, että ne levyt saisi helposti "kiiltämään" niinkuin se kuuluisi papin palli pääsiäisaamuna.
Tänään Rune myös pestiin. Lian alta paljastui asiallinen maalipinta. Samalla kun kikkailen kaverin tallissa olisi tarkoitus vetäisi vaha pintaan. Suosituksia siihen? Pitäisi myös pakkeloida takaovesta parista paikkaa lohkeillut maali. Ilmeisesti siihen on kai joskus tullut pikku pusu Katossa oli kanssa pari ihan pientä lommoa, mistä lie tulleet.
Mitäs teidän mielestä tälle kannttais muuta tehdä. Itse ajattelin laittaa öljyt + suodattimen, vetopyörästö-öljyn, bensasuodattimen, ilmansuodattimen ja tulpat. Tietysti myös syttyosat yleensä ajattelin kattoa läpi.Automaattiöljyä kun on riittävästi niin sitä en nyt viitsi alkaa vaihtaa, kun työttömällä tuotaa rahaa ei oo ihan liikaa.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Niin ja hovimekaanikko sai laitettua myös kaksi talvirinkulaa vanteille. Nyt saa nekin sitten alle.
Stereota vielä etsin. Jos jollain olisi hyvä 80 luku henkinen täysin toimiva kasettimankka liki ilman, niin voisin olla kiinnostnut. Vihreät taustavalot pitäis olla.
Stereota vielä etsin. Jos jollain olisi hyvä 80 luku henkinen täysin toimiva kasettimankka liki ilman, niin voisin olla kiinnostnut. Vihreät taustavalot pitäis olla.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Blaupunkt stockholm tuohon pitäisi laittaa. Aito 80-luvun alun laite, jota scan-auto myi saabeihin.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Itellä ois tommone vanhempi mitsubishin valmistama kasettimankka. Se oli omassa automaattisatkussa, kun sen ostin. Oma on tosin vm. 91 viistokeula ja tais ne mankan valotkin olla oranssit...
Re: '83 900 Gli automaatti [KAIKEN KARVAISET KOKEMUKSET]
Myös Phillips tais olla tuon ikäisissä radioina? -85:tä Clarion. On muuten komia kulkine,eikun tsemppiä ja kovaa ajoa vaan.