Täällä hyviä kuvia verhoilun vaihdosta:
http://www.jus.liitin.net/saab/99/album/kattoverhoilu/
Sinänsä tuo "ota kattolevy ulos autosta" on ihan hyvä ohje, sillä se sisäkatto ei varsinaisesti ole mitenkään kiinni. Sisäkatto on kiilattu paikoilleen niistä kohdista, mistä se jo silmailemällä näkyykin. Eli verhoilua pitävät paikoillaan pilareiden verhoilut ja lisäksi sisäpeili, häikäisysuojat, kattovalo ja kahvat.
Sisäkattoa irroittaessa kannattaa varoa etenkin sen kulmia ja muita ohuita kohtia, kuten kattovalon ympärystää. Korimallista riippuen sisäkaton poistoa joutuu vähän miettimään. Combi-malleissa sisäkatto tulee kätevästi takaluukusta, sedaneissa pitää vähän taiteilla, ellei halua irrottaa taka- tai tuulilasia.
Katon verhoiluun soveltuvia alkuperäistyyppisiä laminaattikankaita saa autoverhoomoista. Kankaan pinnassa on ohut nukka ja taustalla vaahtomuovi. Hinnat yleensä n. 20-40 euroa/metri. Kangasta kannattaa varata työhön 2,5-3 metriä, että sitä riittää myös C-pilareiden verhoiluun. Kankaan täytyy olla venyvämpää tyyppiä, sillä muuten sen liimaaminen paikoilleen on hankalaa.
Vanha verhoilu lähtee yleensä varovasti vetäen irti, mutta silti kannattaa olla tarkkana, ettei sisäkatto repeä. Sisäkaton "runko" on muotoon puristettua lasivillaa, joten se ei kovin raakaa käsittelyä kestä. Kun verhoilu on saatu irti, pitää kaikki vanhat liimajämät hioa kevyesti pois. Jos näin ei tee, on vaarana, että uusi liima ei pidä kunnolla, jolloin verhoilu alkaa taas pian roikkua. Uuden kankaan liimaamisessa kannattaa käyttää laadukasta kontaktiliimaa, jota kuluu helposti huokoiseen kattoon 2-3 0,5l purkkia, eli varaa liimaa riittävästi hommaan. Jotkut ovat liimaneet verhoilun spray-liimalla ilmeisesti ihan hyvin tuloksin. Molempia liimoja käytettäessä tulee varoa liika-annostelua, jottei liima mene verhoiukankaasta läpi.