Sytkälle ei kuitenkaan tehty mitään ja hyvin toimi. Pari viikkoa sitten pääsi virranjakarin kiristysruuvi niin löysälle, että ennakko meni pieleen. Laitoin tulppien lisäksi kaikki uudet perus osat jonka jälkeen säädätin ennakon 14asteeseen ja sitten ajoa. Kyllähän se toimi, mutta kulutus nousi maatiellä noin 10litraan. Aikaisemmin keskikulutus 9l. Terävyys poissa ja pienissäkin mäissä huuti ahtoja apuun.
Kyllästyin tähän ja laitettiin ennakoksi tehtaan mukaiset 16astetta. Auto muuttui täysin. Vastaa pintakaasuun paremmin kuin koskaan ja maantiellä kulutus 8l keskinopeuden ollessa 98km/h ohituksineen.
14asteen ennakoilla paras kiihtyvyys maatiellä saatiin painamalla kaasu rauhallisesti pohjaan ei runttaamalla. Nyt saa taas polkea sydämen kyllyydestä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tämän perusteella en ymmärrä mihin perustelut sytytyksen ajoituksen muuttamiseen perustuvat. Toki nyt on ollut viileetä ja tankissa 98, mutta silti. Painekellohan on juuri nakutuksen ehkäisyä varten.
Minkälaisilla säädöillä te arvon tallikaverit ajelette?