Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
Taas loppui tieto ja taito kesken. Onko antaa selkokielisiä ohjeita 5v vaihdelaatikon irroitukseen? Startti on pakosarjan alla. Moottori on tallin lattialla ja pitäisi vaihtaa tiiviste laatikon ja lohkon väliin ym. Paineasetelman välissä ei ole sitä 4mm:n rautalankaa. Mitä kaikkea pitää irroittaa? HELP!
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
se paineasetelma pitää irroittaa ja vauhtipyörä... ne peittää ainakin 2 pulttia...
muutenhan se on pulttien pyöritystä.
muutenhan se on pulttien pyöritystä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
Ok, no siinähän se sitten olikin. Kiitoksia tiedosta. Nyt sitten tutkimaan miten saan paineasetelman pois kun kytkin ei ole enää käytössä
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
konsteja on monia...
rautakankea ,lentävää,kirosanoja, tai helv hyvä orggis tyylinen rauta jolla irtoo kytkin ku kytkin...harmittavan kaukana asut
rautakankea ,lentävää,kirosanoja, tai helv hyvä orggis tyylinen rauta jolla irtoo kytkin ku kytkin...harmittavan kaukana asut
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
Just noita konsteja käytin, paitsi orggis tyylistä rautaa jolla irtoo kytkin ku kytkin.. Paineasetelma irtos. Saas nähä millä sen saa takasi.rautakankea ,lentävää,kirosanoja, tai helv hyvä orggis tyylinen rauta jolla irtoo kytkin ku kytkin...
Sitten seuraavaan vaiheeseen...
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
uutta settiä kehiin vaan ku kasaa ei tartte kuukauden päästä purkaa uusiksi..
asetelma puun päälle ja vaik orggis tunkilla auton pohjaa vasten painaa kasaan että saa käpälien väliin sähköjohtoa,kupariputkea tai jotain.... asennus helpottuu huomattavasti..
asetelma puun päälle ja vaik orggis tunkilla auton pohjaa vasten painaa kasaan että saa käpälien väliin sähköjohtoa,kupariputkea tai jotain.... asennus helpottuu huomattavasti..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
no sitä paineasetelma takaisiin saada on paljon helpompaa, kun se on pöydän päällä.
Itse käytin isoa porapenkkiä ystävän metallipajassa-asetelma siis pöydälle ja sitten käänsin sen patruunan, johon käy pora, ilman poraterää tiedysti, alas ja sopivasti sain sen painettua kasaan. sitten vaikka polkupyörän jarruvaijerin kehys sinne väliin.
Itse käytin isoa porapenkkiä ystävän metallipajassa-asetelma siis pöydälle ja sitten käänsin sen patruunan, johon käy pora, ilman poraterää tiedysti, alas ja sopivasti sain sen painettua kasaan. sitten vaikka polkupyörän jarruvaijerin kehys sinne väliin.
Re: Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
viime keväänä kun vaihdoin etelä saksassa vaihdelaatikkoa 16v 900:n kadun varressa, huomattavan hankala oli löytää saksalaiselta asuinalueelta jotakin missä painaa asetelma kasaan mutta ratkaisin sen naapuritalon alakerran ikkunan yläkarmin ja kukkapenkin kiveyksen välityksellä. tietty viereisellä kadulla oleva kaupungin kaivannon pukkien välinen kakkosnelon auttoi huomattavasti jousivoiman voittoon.
Oli siinä naapurilla ihmettelmistä, muutenkin, varsinkin kun katukuvaan ei siellä kuulu koneen nosto kadulla...
Oli siinä naapurilla ihmettelmistä, muutenkin, varsinkin kun katukuvaan ei siellä kuulu koneen nosto kadulla...
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
Eikös nuo kaksi pulttia ruukattu jättää kasatessa pois? Tällöinhän kytkinlevy ja -asetelma voidaan kiinnittää irrallaan vauhtipyörään ja kytkinsylinteri+laakeri laatikkoon. Senkun lupsauttaa sitten koneen laatikon päälle. Kytkinlevynkin ehtii keskittää kun kone-laatikkopaketti on paikoillaan ja kytkin muuten toimii.nalleolut kirjoitti:se paineasetelma pitää irroittaa ja vauhtipyörä... ne peittää ainakin 2 pulttia...
muutenhan se on pulttien pyöritystä.
Näin oli ainakin kahdessa 99:ssä mitä ropasin kauan sitten. Siis niitä pultteja ei siellä ollut enää kun purin...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
Ihmettelinkin, kun ässästä laatikon irrotin, että miksikäs täällä on kaksi ylimääräistä pultinreikää ilman pultteja. Kone tuohon on joskus vaihdettu, ja ilmeisesti siis jääneet siinä vaiheessa pois.anv kirjoitti:Eikös nuo kaksi pulttia ruukattu jättää kasatessa pois?
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
Re: Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
En mäkään ole muistaakseni joutunut vauhtipyörää irroittamaan. Enkä välttämättä paineasetelmaakaan, jos työsylinterin on saanut muuten keploteltua pois.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
Myös täällä lähti laatikko koneesta vauhtipyörä paikoillaan. Eli laatikko kai joskus käynyt irti koneesta..?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
niitä kahta pulttia ei ole ainakaan loppu pään og saabeissa. vaikka reijät kyllä löytyy.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
Samma här. Ei ollu pultteja. Turhaan siis taistelin paineasetelman kanssa. No, ei auta itku markkinoilla ninnunnannun..
Sitten olis tällainen OT kyssäri. Vaihdelaatikon päädyssä on se pyöree reikä josta kytkinakseli tulee pihalle. Saako reiästä näkyvä ratas heilua jonkun verran kun akseli on pois paikaltaan? Tässä tapauksessa on välystä. Aattelin vaan että kannattaako tuollaista looraa laittaa paikalleen vai mitä tolle pitäisi tehdä?
Sitten olis tällainen OT kyssäri. Vaihdelaatikon päädyssä on se pyöree reikä josta kytkinakseli tulee pihalle. Saako reiästä näkyvä ratas heilua jonkun verran kun akseli on pois paikaltaan? Tässä tapauksessa on välystä. Aattelin vaan että kannattaako tuollaista looraa laittaa paikalleen vai mitä tolle pitäisi tehdä?
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: Vaihdelaatikon irroitus T16 koneesta -84
Akseli sen rattaan paikallaan pitää. Voisi akselin asennus olla aikas hankala homma, jos rattaalla ei olisi yhtään tilaa liikkua.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm