Positiivista palautetta PJV:lle "CE" valon tiimoil
Positiivista palautetta PJV:lle "CE" valon tiimoil
Juuri eilen kirjoitin jotain sinnepäin, että voiko boxi olla jumissa ja tämä tällä erää . Kysyn ja vastaan, voi varmaan, koska käynti parani ja kaikki näytti olevan muutenkin kohdallaan. Ei ollut. No niin, tänään sitten normaalin työajokierroksen aikana n. 150 km. "ce" valo paloi 2 kertaa lyhyen ajan. Kotiin päästyämme, matkatoverini ja minä, otettiin "lukulaitteet" esille ja katsottiin taas mitä sieltä löytyi. Löytyi 3 kpl. 1. 12231 moottori ei käy normaali 2. (Huom)12111 ALIPAINEVUOTO, ilmamassamittari tai lamda. 3. 12241 ruiskuhäiriö, tulee ajoittain, normaalia. Konepelti auki ja letkuja tonkimaan. Yllätys, yllätys, sieltä jäi taas käteen yksi alipaineletku. Huohottimen letku imusarjan päästä, tällä kertaa. Minä kyllä väitän, että turhaan vaihdettuja ehjiä osia on kosolti tässä maassa, vaikka suurimmat ongelmat näyttää aiheuttavan haurastuvat letkut alipainepuolella. Tiedä häntä, mutta taas löytyi yksi mahdollinen vian aiheuttaja. Kertokaa nyt kokemuksianne näistä ajoittaisista "harmittomista" vioista. Vian etsinnän uusi aikakausi on alkanut meillä sanon ma.
Viimeksi muokannut rampe_58, Ma Loka 25, 2004 23:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No ekana tulee mieleen ne iänikuiset maadoitukset.Kertokaa nyt kokemuksianne näistä ajoittaisista "harmittomista" vioista

Termostaatin vieressä ne kaksi 12mm pulttia, niiden alla on nippu hapettuvia maadoitusjohtoja. Toinen nippu on akun vieressä syylärin alla.
Ainakin itse vaimensin kerran vilkkuneen CE-valon noi puhdistamalla.
Kahdesti CE-valo on palanut Tebbanan alustapesun jälkeen ja joutokäynti hieman seilannut. Luulen että toi etupalkissa (syylarin alla )oleva maadoituskohte ei tykännyt kosteudesta. Homma korjaantui molemmilla kerroilla ajamalla moottorin kunnolla lämpimäksi.
Toinen on tietty noi alipainevuodot. Itse uusin kaikki kumiholkit imusarjasta, tehostimesta ja venttiilikopasta. Lisäks ostin laakkoselta "sikakallista" alkuperäistä alipaineletkua useamman metrin.
Ainoat letkut mitkä jäi uusimatta oli TK-moottorin paksummat letkut.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Huomenna mennään, matkatoverini ja minä, varaosakauppaan ja ostetaan kuparitahnaa. Seuraava kohde ovat kaikki maadoitukset, mitä sieltä konehuoneesta ja lähistöltä löytyy. Nii ja uuret tulpat tiätenki (ovat vieläkin vaihtamatta). Moottori käy aivan nätisti, eikä kuluta bensaakaan liikoja (eikä öljyäkään). Tämä "CE" valon ajoittainen palaminen vaan hatuttaa niin, että siitä otetaan nyt työvoitto.