Noilla luulis kylmäkäynnistyksen parantuvan. Ainakin oma 99 tuntuu toimivan paremmin korjaamon käsikirjan arvoilla. Mulla on tosin se PerTronixin sytkä mikä on taas kärkihässäkkään verrattuna parantanut moottorin käyntiä kaikin puolin. Tällä hetkellä oma 99 on käsikirjan esiasetuksissa eli niissä arvoissa millä se esim. neulan vaihdon jälkeen lähtee käyntiin, ja pirun hyvin se käykin, kun imun saa laittaa pois jahka lämppärin neula on noussut joitain millejä vasta

SAAB 99, korjaamon käsikirja, moottori 2 kirjoitti:Tarkasta nopean joutokäynnin kierrosluku seuraavasti moottorin ollessa täysin lämmennyt (virranjaottimen alipaineletku tukittuna):
a. Aseta läpimitaltaan 8mm tulkki (esim. pora) nokkalevyn kolon ja rikastimen pesän rajoitintapin väliin.
b. Tarkasta, että nopean joutokäynnin kierrosluku n. 1100 r/min saavutetaan. Säädä tarvittaessa läppävivun vastinruuvista.