Kierroslukumittarin sähköistä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Kierroslukumittarin sähköistä?

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Heippa.

Osaisiko joku ihan suoralta kädeltä sanoa, onko mahdollista saada toimimaan vanhaa puolalta signaalia ottavaa rundaria niin, että se lukisi DI/APC boksilta tulevan kierroslukusignaalin? Vai joutuuko tässä alkamaan mittarintasutan vaihtoon ja uudemman mittarin sovitteluun vanhan paikalle?

Jos, niin mitä moinen operaatio vaatinee?

Ystävällisesti
Tomppa
0440512822
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10503
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kierroslukumittarin sähköistä?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Yksi vaihtoehto voisi olla käyttää sitä signaalinvahvistinta, joka on 80-luvun lopun tonnareissa ja og900:ssa ainakin -86...-87 vuosimalleissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kierroslukumittarin sähköistä?

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Missäs moinen osanen sijaitsee?

Tomppa
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11640
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kierroslukumittarin sähköistä?

Viesti Kirjoittaja jus »

Sytytyspulssinvahvistin on reletaulussa. Satkussa siis lokasuojassa, tonnarissa hanskalokeron päällä. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 21#p756221

Pitäisikö kokeilla irtomittarilla ymmärtääkö 99:n vanha kierroslukumittari DI/APC-pulssien päälle? Ei siinä kai voi särkyä kuin mittari tai DI/APC-boksi tai sitten vaan ei mittari näytä mitään.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10503
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kierroslukumittarin sähköistä?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

ite kokeilisin ensimmäisenä tuota sytytyspulssin vahvistinta. Se ei ainakaan rikkoisi mitään. Ainakin se pulssivahvistimen perässä oleva bensapumpun rele on sellainen joka toimii suoraan puolan miinukseen kytkettynä. Näin se on ollut kytkettynä vanhemmissa ennen tuon pulssivahvistimen tuloa. Veikkaan että sen parina on myöskin puolaan kytkettävää mallia ollut kierroslukumittari. Taasen se pulssivahvistin saa pulssin sytytysyksikön pinnistä, josta myöhemmissä malleissa vedetään suoraan puuha kierroslukumittariin ja bensapumpun releelle. Rele on tuossavaiheessa vaihtunut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kierroslukumittarin sähköistä?

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Juu ei kehtaa huvikseen alkaa kokeilemaan mitä hajoaa..mutta..

sen verran tuli edellisessä 99:ssä kokeiltua, että ei pelaa kiekkamittari, jos kytkee sytkämoduulin piuhan suoraan mittariin, eli varmaan olisi sama tilanne tuon di/apc boksin signaalin kannalta. Siinä asia kuitenkin hoitui vetämällä puolalta johto. Nyt kun on suorasytty, ei se oikein onnaa. Jotta jos joltakulta moinen vahvistuskalikka löytyy, olen valmis sellaisen ostamaan..

Tomppa
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Vastaa Viestiin