99 Ei käy kaikilla.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Juki-76
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Syys 23, 2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

99 Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja Juki-76 »

Tervehdys!

Elikäs 99:ssä on alkanut ilmaantumaan seuraavanlainen vika.
Kylmäkäynnistettyäni auton se käy vaan kolmella pytyllä,mutta jonkin aikaa käytyään ja lämpöjen hieman noustua herää se neljäskin mukaan.

Tänään vaihdoin tulpat autoon ja huomasin kolmannen pytyn tulpan olevan öljyinen.Auto on nyt seissyt viikonpäivät tallissa ja perjantaina olisi tarkoitus ottaa ajoon.

Eli olisiko kysymyksessä mahdollisesti kulunut venttiilivarren kumi joka päästäisi öljyä palotilaan.Kun öljy on "palanut"pois tulpan kärjestä niin kipinä taas kulkee???Ja jos syy olisi se,niin miten vaikea homma se on?
Koppa pois,venojenkoneisto pois,kansi pois...?

En tosin ole huomannut auton pölläyttävän sinistä pilveä startatessa seisonnan jälkeen.

Jos jotain juolahtaa mieleen,niin kirjoitelkaa.
Kiitoksia.
Juki-76
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Syys 23, 2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

Menee sekoiluksi tää.

Viesti Kirjoittaja Juki-76 »

Niin enpäs huomannut että tuohon alas oli tullut aihetta sivuava kirjoitus.Eroa oli n.vartti.

Ja senkin unohdin mainita,että se mun 99 on '84:nen 2l-koneella.

Taidan itsekkin käydä kolmella pytyllä just nyt:)
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

H-moottori 8v ei ole kumeja ohjureissa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
rampe_58
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 18:23
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja rampe_58 »

Minulla on ollut aikanaan 2kpl. 99:jä H:moottoreita molemmat. Tässä on moiseen vikaan kaksi (lisä) mahdollisuutta. Toinen on tämä, joka oli minulla toisessa. Kansitiiviste vuosi hiukan, jolloin vettä kertyi nimenomaan 3. sylinteriin yön aikana, toinen harvinaisempi, jota kummassakaan ei ollut, hiushalkeama kannessa. Molemmat viat aiheuttavat myös sen, että tyhjäkäynnillä tai moottorin sammuttamisen jälkeen tahtoo jäähdytysnestettä tulla ylivuotoputkesta enemmän tai vähemmän. Kylmäkäynnistys tapahtui 3:lla ja nimenomaan 3. sylinteri puutui joukosta. Niin toisessa ei ollut koskaan mitään vikaa.
Vastaa Viestiin